Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kjæresten min har et lite pengeproblem, som sikkert ikke er stort, men er problem i noen saker likevell.

Det har seg slik, at han mener at har man penger, så bruker man penger. Det vil si på pc'er, nye deler på bil, ting til huset, ny sofa fordi den gamle er slitt osv... som man jo trenger etterhvert, men kanskje ikke der og DA. Må også tilføye at han har en del småting som har blitt brukt en gang og så støves ned.

Han kan bare ikke forstå at man må spare i mange mnd for å få råd til dette, og mener at når man får utbetalt 16 000 i mnd så kan man kjøpe en sofa til 10 000.

Noen ganger går det ut over at han ikke har mer bensin på bilen og må låne andre sine biler til stadighet. Foreldrenes foreks.

I slutten av mnd må han låne penger av foreldrene og meg fordi han ikke har råd til mat. Dette får jeg igjen, iallefall, så det er jo greit.

Han liker å ha prosjekt pågang, som en bil han har som hobby, men ting står ofte halvgjort i lengre tid.

Har tatt dette opp med han, men respekterer jo at det er hans penger, og vi bor jo ikke sammen så det går jo ikke ut over meg direkte, men vil så gjerne lære han at penger er til for å spares i en hvis grad. Og at man må fordele pengene utover mnd og ikke alltid bruke de med en gang.

Noen råd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt på meg å lære et voksen menneske å disponere lønna si. Hvis han vil bruke penger og ikke spare, blir du den kipe som vil nekte ham dette. Tenker du på å flytte sammen med ham?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...