Gå til innhold

bifil?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kunne du vært sammen med en som er bifil?

(Det å være bifil er ikke synonymt med utroskap!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja. Men han burde vært ærlig om sin legning når forholdet begynte å bli seriøst, slik at jeg ikke fikk høre det fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

Ja, jeg er vel forsåvidt det, hvis biseksuell også teller med. Har aldri sett på det som noe potensielt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er vel forsåvidt det, hvis biseksuell også teller med. Har aldri sett på det som noe potensielt problem.

er det forskjell på "bifil" og "biseksuell"? Har nemlig hørt folk tala på det før, men synes det høres rart ut - vil det da si at det er forskjell på "heteroseksuell" og "heterofil" eller "homoseksuell" og "homofil"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg tror egentlig ikke det... Jeg ville vært nervøs for ALLE jeg da, ikke bare jentene... Og hvis vi var på byen; hadde vi da diskutert om han borti hjørnet var kjekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang dette temaet var oppe (tror det var på samlivsforumet) ville majoriteten av de som svarte ikke være sammen med en mann som er bi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
er det forskjell på "bifil" og "biseksuell"?

Slik jeg bruker ordene betyr bifil en som forelsker seg i begge kjønn, mens biseksuell er en som tenner rent seksuelt på begge kjønn. I forbindelse med homofile/heterofile blir det ett litt meningsløst skille, siden de fleste også tenner seksuelt på det kjønnet de forelsker seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja men har blitt dumpet til fordel for en gutt to ganger, så jeg tror ikke jeg gidder en gang til! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg bruker ordene betyr bifil en som forelsker seg i begge kjønn, mens biseksuell er en som tenner rent seksuelt på begge kjønn. I forbindelse med homofile/heterofile blir det ett litt meningsløst skille, siden de fleste også tenner seksuelt på det kjønnet de forelsker seg i.

OK. Hva er da poenget?

Både biFIL, heteroFIL. homoFIL osv er betegnelse på hva man TENNER SEKSUELT på! Hva man forelsker seg i , har null og niks med saken å gjøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Å joda. Jeg kunne klint med ei jente og slikt griseri, men ville ikke tilbrakt livet mitt med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du kunne gjort, hakke no med saken å gjørra:)

Homofil, heterofil, bilfil: er betegnelser på hva folk tenner seksuelt på, ikke hva de blir forelska i. Forelskelse er irrelevant i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tror det. Hvem han har vært forelsket i tidligere skulle da ikke ha noen innvirkning på forholdet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva du kunne gjort, hakke no med saken å gjørra:)

Homofil, heterofil, bilfil: er betegnelser på hva folk tenner seksuelt på, ikke hva de blir forelska i. Forelskelse er irrelevant i denne saken.

Du surrer. Fil blir som regel brukt om hva en forelsker seg i (og som regel også tenner på), sexuell om hva en tenner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Varg-Menja
Både biFIL, heteroFIL. homoFIL osv er betegnelse på hva man TENNER SEKSUELT på! Hva man forelsker seg i , har null og niks med saken å gjøra.

Det er din mening. Jeg svarte bare på hvordanjeg bruker ordene i dagligtale, og veldig mange mennesker bruker det på samme måte, for å skille mellom seksuell og romantisk tiltrekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du surrer. Fil blir som regel brukt om hva en forelsker seg i (og som regel også tenner på), sexuell om hva en tenner på.

Nei. Alle betegnelsene handler om hva vi tenner seksuelt på.

Synes du i såfall det er forskjell på å være heterofil og heteroseksuell? Kan man da være heteroseksuell og homofil? Logikk er ikke din sterke side kanskje?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...