Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har lyst å ha gressløk, basilikum, tomater og div. på balkongen, men jeg bor ved en vei hvor bilene durer forbi rett under blokka. Jeg bor i 6.etg. og en nabo mente at bilstøvet og eksosen ikke kommer helt opp hit, men jeg er skeptisk... Blir det for mye forurensning på urtene?
Leo Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Jeg lurte en stund på det samme, men etter å ha lest en svensk bok som heter "Cityodling" som handler nettopp om dyrking av saker og ting i byer, følte jeg meg beroliget; Forfatteren av boken hadde deltatt på et forsøk hvor de hadde plantet spinat i krukker langs en av Stockholms mest traffikerte gater. Etter innhøsting og laboratorieundersøkelser var konklusjonen at denne spinaten ikke innholdt flere skadelige stoffer enn spinat dyrket i langt mer landlige omgivelser og at det derfor ikke medførte noen helserisiko å spise den. Etter at blyet i bensinen forsvant, er ikke eksos giftig på samme måte som tidligere og støvet skyller man jo bare bort før bruk. Jeg mener m.a.o. at du trygt kan dyrke urter etc. på balkongen din! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Dyrk i vei! hyggelig med urter på balkongen . Skyll det bare før bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå