Edie Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Vi hentet en 1 år gammel tispe igår. Hun er en frisk, glad hund sjekket av veterinær. Men hun er for tynn. De gamle eierene foret henne med Pedigree Pal - vi fikk tips om å fore henne med valpefor. Høres det fornuftig ut? Evt. andre gode forslag? Hilsen en spent førstegangshundeeier som sitter alene hjemme med to hunder som venter på at sin hundevante mann skal komme hjem fra jobb....
Gjest vimse Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Jo, det høres ikke dumt ut å fôre med valpefôr, jeg gjør det selv nå, for å få opp vekten på hunden min. Men jeg tror det er viktig å ikke pøse på med bare valpefôr, men bruke det som tillegg. Ellers så kan fôrtilskudd ala rått kjøtt o.l. også være aktuelt.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 27. mai 2006 #4 Skrevet 27. mai 2006 Hunden min hadde problemer med å legge på seg. Begynte med pølser fra Vom og hundemat nr.25 samt høyenergi fôr fra Proplan. Han la på seg ganske bra av dette!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Min hund var også veldig tynn da jeg fikk han og fortsatte og være det helt til jeg begynte å fore med norwegian polar. Nå får han halvt om halvt olivers og norwegian polar og er heldigvis akkurat passe.
Cherie Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Ville satt henne på høyaktivitetsforet til precept jeg. Det gjorde jeg med min radmagre hund og fikk henne ganske raskt opp i fin og stabil vekt. Noe annet som også funket bra er köbers (vet ikke om det ble skrevet rett).
Cherie Skrevet 29. mai 2006 #8 Skrevet 29. mai 2006 (endret) Vel det er i alle fall to butikker som har det i trondheim. Snakker da om precept. Nå er det sånn at de aller fleste for har en variant for særlig aktive hunder. Dette foret inneholder mer fett og proteiner m.m. Men om det er akkurat Precept sitt du ønsker å prøve kan du se på denne linken. Foret jeg hadde i tankene er dette. - Håper du ble klok på dette. Endret 29. mai 2006 av Cherie
Gjest vimse Skrevet 29. mai 2006 #9 Skrevet 29. mai 2006 Høyaktivitetsfôr kan være vanskelig å få tak i nå, fordi dette fortrinnsvis brukes om høsten, til jakthunder, derfor kan det være like greit å benytte valpefôret
Gjest vimse Skrevet 29. mai 2006 #11 Skrevet 29. mai 2006 Niks, jeg bare meddeler mine erfaringer jeg.
Cherie Skrevet 29. mai 2006 #12 Skrevet 29. mai 2006 Jeg også, men nå skal det nevnes at lageret for Precept ( som er amerikansk) i Nord-Europa (tror jeg det var) ligger her oppe i Trondheim. Det kan ha noe med saken å gjøre.
Murron Skrevet 30. mai 2006 #13 Skrevet 30. mai 2006 Ok, takk for tips Skal høre med lokale dyrebutikker, for jeg har også en hund som godt kan legge på seg litt. Vet du prisen på det precept foret også Cherie?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #14 Skrevet 31. mai 2006 Har snakket med flere dyrleger og erneringseksperter, for hunden min også er veldig tynn. Så lenge den får jevnlig markur, ikke har poblemer med tennene og eller er sunn og frisk så er det mye bedre for hunden å være litt for tynn enn å være overvektig. Hunder som skal legge på seg trenger uansett ikke høyenergi for, da de ikke nødvendligvis klarer å forbrenne denne energien eller å omdanne den til fett. Hunden min ble stresses og nervøs da den gikk på slik for. Så nå forer jeg den med "vanlig" for (Ekanuba) for små hunder, + rester og snacks. Og ja, han burde veid litt mer, men er sunn og frisk. Pelsen er blank og han kommer ikke til å få problemer med overbeslastinger. Og jeg har god samvittighet, for jeg vet han får den maten han trenger
jordbær Skrevet 31. mai 2006 #15 Skrevet 31. mai 2006 Tror jeg ville spurt en vetrinær/dyrepleier.. De kan anbefale deg en diett som er bra for din hund
Cherie Skrevet 31. mai 2006 #16 Skrevet 31. mai 2006 Ok, takk for tips Skal høre med lokale dyrebutikker, for jeg har også en hund som godt kan legge på seg litt. Vet du prisen på det precept foret også Cherie? ← Fanden om jeg husker. Hunden min kan ikke bruke det lenger. Hun har nyresvikt og skal ha lite proteiner. Kunne det være 600 for 14kg. Du får den 12 sekken gratis eller noe. Står det ikke på sidene tro? *sjekke* Nei, fant det ikke. Ring, spør.
Cherie Skrevet 31. mai 2006 #17 Skrevet 31. mai 2006 Tror jeg ville spurt en vetrinær/dyrepleier.. De kan anbefale deg en diett som er bra for din hund ← Enig i dette. Min hadde ikke noen gode råd så jeg snakket med forhandler og jommen fikk jeg ikke en fin vekt på en sunn hund. Nyresvikten skyldes noe annet.
Imax Skrevet 1. juni 2006 #18 Skrevet 1. juni 2006 Valpefôr eller jaktfôr (fôr med høyere fettprosent) kan fungere bra for en undervektig hund. Noen hunder får rett og slett mye mer energi av dette, så du får passe litt på og se hva du orker av økt aktivitet hos hunden din. Min hund reagerer ikke på høyfettfôr når det gjelder aktivitet, men jeg vet om folk som kuttet det ut fordi hunden ble utrolig slitsom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå