Gå til innhold

Platanias

Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage

Heisann!

har du vært i Platanias? Fortell fortell... fant du en god resturant? Handlet du noe spennende? Fikk du rocka skikkelig? Noen absolutte steder du vil anbefale? (skal ikke til knossos- de jeg reiser med har vært der). jeg har absolutt ingen planer om å være høy-kulturell, skal bare nyte en ukes sårt tiltrengt ferie med masse sol, vin og god mat... Som vanlig når jeg er ute å reiser vil jeg kikke etter noen spennene skatter å kjøpe med hjem til heimen (få vekk litt av ikea-preget på leiligheten min....

Hva med "nabo-byene" Noen anbefalinger der?

Skal på skikkelig familieferie med foreldrene mine, søsteren min og min datter, så har jo også myelighet for å få besteforeldre til å stille som barnevakt, så de unge kan få tatt ei runde på byen eller to....

Ettersom jeg bare skal ei uke er det kjekt å ha med seg noen tips i sekken, så en ikke velger de dårligste resturantene og de kjipeste pubbene!!!

Alt vesentlig og uvesentlig; bring it on!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Platanias, og hele Chania-kysten er fin. Flotte strender! Men Platanias er jo først og fremst en familiested, barnevennlig, så man finner vel ikke det store partylivet der. Men noen plasser finner du nok... ;)

Masse bra restauranter, spesielt de som ligger opp mot Gamlebyen.

Når reiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for en del år siden, og da lå det en god restaurant på strandsiden av hovedgaten gjennom sentrum. Lå etter butikkene, og ikke så langt i fra der du kan gå opp til gamlebyen, men på motsatt side. Tror det var en av de siste før du gikk ut av sentrum liksom. Lå noen flere hoteller videre nedover veien. På andre siden av gaten tror jeg det var et hotell som het Castle Suites. Det lå litt lenger ned i gata, 50-100 meter kanskje. Også husker jeg det lå en isbar litt etter denne restauranten. De hadde veldig god mat den gangen i allefall. Spesielt Chatau Briand eller hvordan man nå skriver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er et helt ok sydensted med lang strand. Ikke veldig partysted, (en del barnefamilier der), men du kan bli full hvis du vil uten problemer. Det er ikke superrolig heller. Det ligger ikke så langt unna Chania som er en større by med flere restauranter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa

Det nærmeste partystedet, tror jeg er privilige. Hvis det fortsatt eksisterer. Det byttet navn fra Portocali til Privilige for noen år siden. har ikke vært der etter det, men det ble visst foretatt en del endringer som gjør det til et langt mer fancy og elegant sted. Kanskje jeg får sjans til å sjekke det ut selv igjen nå i sommer. Du kan også ta en tur på Mylos Club hvis du er på jakt etter "party-party".

Jeg vil anbefale deg noen turer inn til Chania, der er det massevis av gode restauranter. Ela og Parko er mine favoritter, like mye for den gode maten som de som jobber der.

Er du glad i å bade, bør du også bevilge deg en tur til Limnoupolis (vannland).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...