Cuba Skrevet 26. mai 2006 #1 Skrevet 26. mai 2006 Har ikke lest så VELDIG mye bøker, men føler jeg er inne i en god "lese-periode" nå.. Er snart ferdig med "Ildbarnet" av Stephen King og syns den var ganske bra! Liker litt spenning, noe som virkelig fenger og man ikke klarer å legge vekk boka! Liker også morsomme bøker jeg kan le av! Bøker som fenger i det hele tatt liker jeg selvfølgelig!
Mandel Skrevet 26. mai 2006 #2 Skrevet 26. mai 2006 Jeg lo så tårene trillet da jeg leste Populærmusikk fra Vittula av Michael Niemi. Den anbefales på det varmeste. Hvis du ikke har lest noe av John Irving, så er foreksempel En bønn for Owen Meany (min absolutte favorittbok) og Siderhusreglene bøker jeg har hatt store problemer med å legge fra meg. Dette er bøker som får meg til å le og gråte om hverandre. Ellers er Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón en bok jeg hadde store problemer med å legge fra meg. Smaken er som baken, men jeg vil tro at dette er bøker mange vil sette pris på å lese.
Ciara Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Hva med Wonderboy av Henrik Langeland? Kaptein Corellis mandolin av Louis de Bernières? Gutten i graven ved siden av av Katarina Mazetti? The Cocka Hola Company av Abo Rasul/Matias Faldbakken?
Anglofil Skrevet 26. mai 2006 #4 Skrevet 26. mai 2006 (endret) Den femte kvinnen og Et skritt etter (generelt alle bøkene til Mankell) av Henning Mankell Arr på sjelen, Siste fristelse, Sirenenes sang og Andres nød av Val McDermid Brokebackfjellet av Annie Proulx Da Vinci Koden og Engler og demoner av Dan Brown Den blinde mannen i Sevilla og Et lite drap i Lisboa av Robert Wilson Kabalmysteriet av Jostein Gaarder Bridget Jones' dagbok og Bridget Jones på randen av Helen Fielding Pianostemmeren av Daniel Mason Kaptein Corellis mandolin av Louis De Bernières Siderhusreglene av John Irving Tornefuglene av Colleen McCullough Vannmelonen av Marian Keyes Mvh Yvonne Endret 26. mai 2006 av yvonne
Ck- one Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 (endret) Hvis du ikke er så vant med å lese, kan jeg anbefale Tore Renberg og "Mannen som elsket Yngve". En fantastisk leseopplevelse! Ellers har du jo disse "Chic lit" bøkene (eller noe sånt....?). Da kan jeg anbefale "Sammen" (tror det Lloyd og Reese eller noe de heter de som har skrevet den). "31 Almanac Road" av Lisa Jewel er og bra. Jeg har ikke lest så mye krim, men Kennedys hjerne av Henning Mankell er ikke så verst. Så har du jo "Den hemmelige historien" av Donna Tartt. Mange år siden jeg leste den, men jeg husker at den var utrolig bra! Erlend Loe er jo morsom (noen ganger). Jeg har likt best "tatt av kvinnen" og "L". Ps! hvis du vil sutre litt kan jeg anbefale Cecelia Ahern og "PS! I Love You". Jeg grein meg igjennom hele boka, men dagsformen kan være litt av grunnen... Endret 26. mai 2006 av Ck- one
hustufta Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Bøkene til Marian Keyes, Unni Lindell, Liza Marklund, Henning Mankell..
Cuba Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2006 Takk for masse fine tips! Skal skrive de ned og ta med på biblioteket så snart jeg er ferdig med King!!
Arkana Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har nevnt de før, men gjør det gjerne igjen. Sue Walkers to bøker (The Reunion og The Reckoning) er skikkelig spennende bøker som er umulig å legge fra seg.
Cuba Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har nevnt de før, men gjør det gjerne igjen. Sue Walkers to bøker (The Reunion og The Reckoning) er skikkelig spennende bøker som er umulig å legge fra seg. ← Tror jeg har sett du har anbefalt de før og letet etter ho da jeg var der sist, men fant ho ikke tror jeg.. Er så forvirrende det stedet altså! Skal ta meg bedre tid neste gang og så kan jeg jo spørre de som jobber der og
Gjest Fruktfat Skrevet 26. mai 2006 #10 Skrevet 26. mai 2006 jeg vil anbefale henning mankell! (spes bøkene om kurt wallander) til og med min samboer som visstnok hater å lese og ikke har lest bøker på ca 17 år likte mankell.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #11 Skrevet 26. mai 2006 Levi Henriksen- Snø vil falle over snø som har falt. Gabriel Garcia Marquez-kjærlighet i koleraens tid Gert Nygårdshaug- Mengele Zoo Knut Hamsun- Pan
Dru Skrevet 28. mai 2006 #13 Skrevet 28. mai 2006 Donna Tartt - Den hemmelige historien Iain Pears - Et skilt ved korsveien
wind-up bird Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 Noen ganske lettleste, og veldig kjekke bøker er trilogien "den mørke materien"/"his dark materials" av Philip Pullman. Første boken heter "Det gylne kompasset"/"The golden compass". Leste bøkene selv på engelsk, men tror oversettelsen er helt fin. Bøkene er vel skrevet for barn, men jeg vet om mange voksne som liker disse bøkene veldig godt. De to siste bøkene heter forresten: den skarpeste kniven og en kikkert av rav (the subtle knife og the amber spyglass).
Grooo Skrevet 28. mai 2006 #15 Skrevet 28. mai 2006 Hadde tenkt å komme med masse forslag jeg, men ALT jeg hadde tenkt å anbefale er nevnt fra før i tråden her tror jeg.. Mankell og Pullman, Levi Henriksen, Liza Marklund og Cecelia Ahern...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå