Gå til innhold

Pollenallergi og kontaktlinser

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg har pollenallergi og bruker kontaktlinser. Kan man bruke øyedråper når man bruker kontaktlinser? Jeg bruker kombinasjon av nesespray, øyedråper og piller..... Men nå har jeg kontaktlinser..........................

Noen andre som kjenner til problemstillingen?

Skrevet

Ikke personlig, men en venninne sier at hun kan bruke øyedråper og linser fordi det er kommet øyedråper mot allergi uten konsserveringsmidler på markedet. Tidligere kunne hun ikke bruke øyedråper.

Skrevet

Si til legen din (eller spør på apoteket om du ikke får allergimedisiner på blå resept) at du bruker linser så får du øyedråper som du kan bruke.

Det er nemlig ikke alle typer vi med kontaktlinser kan bruke.

Gjest Gjest
Skrevet

En kan bruke øyedråper MED konserveringsmiddel og. Må bare vente 20min fra en har tatt på øyendråpene til en setter på linsene.

Gjest itla i.i.
Skrevet

Jeg bruker Spersallerg (så vidt jeg husker). Legen sa at de vanlige øyedråpene ville kunne misfarge linsene. Jeg har forøvrig døgnlinser, så jeg tar dem ikke så ofte ut.

Skrevet

Jeg bruker også Spersallerg.

De som er uten konserveringmidler er sånne engangspipetter, ikke flaske. Du må ihvertfall si til legen at du skal ha uten konserveringsmidler, tror ikke de skriver ut det sånn automatisk.

Gjest Aloha
Skrevet

Bruker selv både linser og øyedråper, men jeg må ta dråper i engangspipetter pga linsene. Bruker Lomudal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...