gummis Skrevet 8. desember 2002 #1 Skrevet 8. desember 2002 Fredagsbarn - ville bare si at karamellene du ga oppskriften til var KJEMPEGODE! Lagde det til en julefest jeg var på igår - så mange skryteord tilbake! Men - for et slit å pakke inn hver bit - men det var verdt det =) De anbefales på det varmeste!
gummis Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2002 Fant oppskriften innepå julekalenderen: 2.5 dl fløte 2.5 dl sirup 3 dl sukker 0.5 dl vann Bland alt - og kok det opp under konstant røring. La det siden småkoke til du kan ta kuletesten. Hell det da ut i en smøret langpanne - og når de har hvilt og blitt litt stivt - skjær dem opp i biter - og evt pakk dem inn i papir (jeg brukte farget gladpakk - funket bra). Takk igjen til fredagsbarn for at du delte oppskriften!
@lfakrøll Skrevet 9. desember 2002 #4 Skrevet 9. desember 2002 har sikkert litt tregt for det, men kuletesten ?? Og hva smører du langpannen med ? Formfett ? eller duger det med bakepapir....
gummis Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2002 Med kuletesten menes: drypp litt av karamell mixen (etter ca 30-45 min) i kaldt vann. Kan du lage en kule av massen da - er den ferdig. Jeg smørte pannen med vanlig matolje. Formfett går sikkert bra. hadde ikke lagt bakepair nederst - tror det blir vanskelig å få av. Men - når du pakker inn karamellene funker det bra med bakepapir! Fredagsbarn skrev bra utfyllende oppskrift (jeg gjorde den litt kort - sorry) innpå julekalenderen for 4 dec (tror jeg). Er utpå 3de side et sted.
nostalgia Skrevet 11. desember 2002 #6 Skrevet 11. desember 2002 Farget gladpakk?.. hva er det for noe og hvor får man tak i slikt? Lurer også på om du fikk mange karameller av den oppskriften eller om det kan være lurt og doble den?
gummis Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2002 Heisann. Farget plastfolie finnes i butikken her - bor i USA for tiden. Vet ikke når det kommer til Norge. Cellofanpapir går også bra. Det ble ganske mange karameller. Prøvde lage dem små. Skal alge en batch til for å gi til noen venninner. Skal kle iskrem boks - og legge karameller samt 2 andre sorter godter. Det blir nok med en batch og dele på 4.
gummis Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2002 Heisann. Farget plastfolie finnes i butikken her - bor i USA for tiden. Vet ikke når det kommer til Norge. Cellofanpapir går også bra. Det ble ganske mange karameller. Prøvde lage dem små. Skal alge en batch til for å gi til noen venninner. Skal kle iskrem boks - og legge karameller samt 2 andre sorter godter. Det blir nok med en batch som deles på 4.
nostalgia Skrevet 11. desember 2002 #9 Skrevet 11. desember 2002 Ahh okay - jeg tipper de har litt bedre utvalg på slikt der ja Takk for tipset.. jeg får gå og se hva jeg finner i butikken
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #10 Skrevet 15. desember 2002 La først nå merke til denne jeg (men @lfakrøll har jeg snakket med om dette) Ja, vi pleier å smøre med matolje trur jeg, og bruker cellofan til å pakke inn, det finner vi på bokhandler, om jeg ikke husker feil (men må gå på mange og spøøre, på alle butikker som kan tenkes å ha slikt, et slit hvert år mamma er tom i skuffen) De er gode, og etter mine mening blir det nok med denne oppskrifta uten å doble (med mindre man skal gi dem bort i julegave eller noe da) Slit å pakke dem inn ja, men om man ikke gjør det, så sitter de så fast i hverandre. Det er et lite kliss.. men etter min mening er de verd det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå