gummis Skrevet 8. desember 2002 #1 Del Skrevet 8. desember 2002 Fredagsbarn - ville bare si at karamellene du ga oppskriften til var KJEMPEGODE! Lagde det til en julefest jeg var på igår - så mange skryteord tilbake! Men - for et slit å pakke inn hver bit - men det var verdt det =) De anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 9. desember 2002 #2 Del Skrevet 9. desember 2002 Oppskrift ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 9. desember 2002 Fant oppskriften innepå julekalenderen: 2.5 dl fløte 2.5 dl sirup 3 dl sukker 0.5 dl vann Bland alt - og kok det opp under konstant røring. La det siden småkoke til du kan ta kuletesten. Hell det da ut i en smøret langpanne - og når de har hvilt og blitt litt stivt - skjær dem opp i biter - og evt pakk dem inn i papir (jeg brukte farget gladpakk - funket bra). Takk igjen til fredagsbarn for at du delte oppskriften! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 9. desember 2002 #4 Del Skrevet 9. desember 2002 har sikkert litt tregt for det, men kuletesten ?? Og hva smører du langpannen med ? Formfett ? eller duger det med bakepapir.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 9. desember 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 9. desember 2002 Med kuletesten menes: drypp litt av karamell mixen (etter ca 30-45 min) i kaldt vann. Kan du lage en kule av massen da - er den ferdig. Jeg smørte pannen med vanlig matolje. Formfett går sikkert bra. hadde ikke lagt bakepair nederst - tror det blir vanskelig å få av. Men - når du pakker inn karamellene funker det bra med bakepapir! Fredagsbarn skrev bra utfyllende oppskrift (jeg gjorde den litt kort - sorry) innpå julekalenderen for 4 dec (tror jeg). Er utpå 3de side et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2002 #6 Del Skrevet 11. desember 2002 Farget gladpakk?.. hva er det for noe og hvor får man tak i slikt? Lurer også på om du fikk mange karameller av den oppskriften eller om det kan være lurt og doble den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 11. desember 2002 Heisann. Farget plastfolie finnes i butikken her - bor i USA for tiden. Vet ikke når det kommer til Norge. Cellofanpapir går også bra. Det ble ganske mange karameller. Prøvde lage dem små. Skal alge en batch til for å gi til noen venninner. Skal kle iskrem boks - og legge karameller samt 2 andre sorter godter. Det blir nok med en batch og dele på 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gummis Skrevet 11. desember 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 11. desember 2002 Heisann. Farget plastfolie finnes i butikken her - bor i USA for tiden. Vet ikke når det kommer til Norge. Cellofanpapir går også bra. Det ble ganske mange karameller. Prøvde lage dem små. Skal alge en batch til for å gi til noen venninner. Skal kle iskrem boks - og legge karameller samt 2 andre sorter godter. Det blir nok med en batch som deles på 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. desember 2002 #9 Del Skrevet 11. desember 2002 Ahh okay - jeg tipper de har litt bedre utvalg på slikt der ja Takk for tipset.. jeg får gå og se hva jeg finner i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #10 Del Skrevet 15. desember 2002 La først nå merke til denne jeg (men @lfakrøll har jeg snakket med om dette) Ja, vi pleier å smøre med matolje trur jeg, og bruker cellofan til å pakke inn, det finner vi på bokhandler, om jeg ikke husker feil (men må gå på mange og spøøre, på alle butikker som kan tenkes å ha slikt, et slit hvert år mamma er tom i skuffen) De er gode, og etter mine mening blir det nok med denne oppskrifta uten å doble (med mindre man skal gi dem bort i julegave eller noe da) Slit å pakke dem inn ja, men om man ikke gjør det, så sitter de så fast i hverandre. Det er et lite kliss.. men etter min mening er de verd det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå