Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sexy Cath
Skrevet

Jeg ser en del brukere spør her inne om f.eks kilehelsko er "in" i år, om cowboyboots er "in", etc...

Det slår aldri feil at en del brukere gir til svar:

- Hvorfor bry deg om det er "in"? Bruk det hvis du liker det.

Når en person spør om en ting er "in" eller ikke så er personen mest sannsynlig litt motebevisst (prøver å være i allefall), og da forstår jeg ikke hvorfor så innmari mange må komme med disse standard svarene sine om at man bare skal drite i om det er "in" eller ikke. :roll:

Man spør jo av en grunn, og vi har fått det med oss nå. Jada, "dere" driter i hvordan dere går kledd, men noen liker å holde seg litt oppdatert skjønner dere.

Sånn som meg. Jeg føler meg ubekvem hvis jeg går i Buffalosko og lightsticks i kjeften nå til dags, men selvfølgelig følger jeg ikke moten for en hver pris.

Det finnes mange moter å velge i mellom hver sesong. Og hver sesong finner jeg noe som er i min type stil.

Hvorfor kan man ikke bare forstå at noen liker å være litt oppdatert?

Jeg slenger på noen koser og klemmer og sånn jeg...slik at dere ikke tror jeg er her for å provosere. :klem::kose::kyss::klem1:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Er i utgangspunktet enig med deg, men synes det er flott at folk går i det de vil, selv om det kanskje ikke er det kuleste.

Jeg bruker ikke sigøynerskjørt i år, men at andre gjør det er jo selvsagt helt i orden.

Er det moter jeg ikke kler/synes er stygt lar jeg være... både disse shortsene som var litt hypet opp her tidligere i år, bolero, cowboyboots... Dette ser man aldri meg i

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg må nesten si meg enig med deg her Katten ( ;) )Den tanken slo meg også da jeg leste en tråd på disse sidene før i dag. Når man først spør i forhold til et konkret typisk motepreget plagg, så er man vel også generelt ute etter et konkret svar tilbake?

Gjest Gjest
Skrevet

det er selvsagt ikke feil å følge moten, men når folk må spørre om noe er in eller ikke, viser de liten selvstendighet. det høres rett og slett litt stakkarslig ut. spør noen om det er in med kilehæl, mener de én av to ting: "jeg vil gå med kilehæl i år, hååper det er in" eller "huff, håper jeg slipper unna kilehælene i år". hvis du må spørre, kommer det ikke organisk. "ekte" moteriktige mennesker plukker opp trender tidlig, og vet hva som er in uten å spørre på et forum.

og de kule gjør akkurat som de vil, og får det fremdeles til å se bra ut. de ukule lar seg diktere og bytter ut garderoben når industrien bestemmer det. mote kan selvsagt være positivt, men enkelte bærer større preg av å være moteoffer enn moteriktige, og det er jo bare trist. "er kilehæl in i år"-typene faller sannsynligvis inn under den første kategorien...

jeg følger ikke moten, men ser alltid vanvittig kul ut. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg følger moten fordi det signaliserer hvem jeg er.

Hadde jeg ikke fulgt med, så hadde hele verden kunne trodd at jeg er helt hjernedød som ikke har peiling på hvordan jeg skal kle meg eller sminke meg.

Det å følge moten er det minste folk kan gjøre - det koster da ikke så mye å se litt skikkelig ut.

Skrevet

Signerer.

Skrevet

På kvinneguiden er ikke åpenbart ikke spesielt populært å følge moten, alle hevder at de har sin egen stil..Jeg har min egen stil, og plukker opp elementer fra moten og oppdaterer stilen min.

Hvis det jeg ser på gata, spesielt på bygda, er folk med egen stil (allværsjakke, kjipe gensre og joggebukse til hverdags), så er jeg glad for at jeg tydeligvis bare er stakkars moteslave.

Skrevet (endret)

Siden jeg var en av dem som sa "bryr du deg" i den andre tråden føler jeg at jeg må ( ;) ) svare her også...

Jeg følger også moten. Dvs jeg bruker de tingene jeg faktisk liker av det som er mote. Er noe moderne men noe jeg absolutt ikke føler meg vel i eller syns er fint går jeg ikke i det fordi jeg på død og liv skal være moderne.

På samme måte kaster jeg ikke et fint kappeskjørt fra fjor fordi sånne skjørt ikke lengere er siste skrik i år.

Å ikke være helt moteslave betyr ikke at man ikke følger med eller bryr seg på et "normalt" nivå.

Grunnen til at jeg syns det blir teit når man spør så innmari konkret som i den andre tråden er det samme som første gjest i denne tråden skrev....det virker liksom som man har såååå lyst på en bolero...men så tørr/vil man ikke gå idet fordi det kanskje ikke er in lengere...

Er det virkelig såååååå viktig å følge moten HELE tiden at man ikke kan bruke ting man liker fordi de var moderne i fjor og ikke lengere i år?

Endret av *Emma*
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg plukker med meg de elementer som jeg oppfatter som fine som er på moten. Derfor vil man aldri se meg med støvlettene utenpå buksene, da jeg er forholdsvis kort og har norske fotball-legger, sammen med noen ikke altfor tynne lår.

Likevel kan jeg finne på å spørre om det eller det er på moten. Hvorfor spør man om det? For min del kan det være så enkelt som å skjønne om jeg kommer til å se "alle andre" i samme plagg, men også for å finne ut om det er lett å få tak i. Det er bare å innrømme at det i vinter har vært lettere å få tak i støvletter hvor buksenen har fått plass nedi enn hva det har vært mange år på forhånd.

Det burde derfor være mulig å ikke tro så mye om trådstarter, men bare svare på spørsmålet som blir stilt.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig. Når noen spør om noe helt konkret her inne er det ofte mange som svarer "Hvorfor spør du om det?" "Hvorfor gidder du å bry deg om det?", så spørsmålstilleren liksom skal forsvare at h*n spør! Og så har du alle disse som svarer "Nei, det vet jeg ikke."! :overrasket: Hvorfor svare da? For å få mange innlegg?

Gjest Neffi
Skrevet

Jeg er forferdelig enig i det du skriver!!

Gjest Neffi
Skrevet
det er selvsagt ikke feil å følge moten, men når folk må spørre om noe er in eller ikke, viser de liten selvstendighet. det høres rett og slett litt stakkarslig ut. spør noen om det er in med kilehæl, mener de én av to ting: "jeg vil gå med kilehæl i år, hååper det er in" eller "huff, håper jeg slipper unna kilehælene i år". hvis du må spørre, kommer det ikke organisk. "ekte" moteriktige mennesker plukker opp trender tidlig, og vet hva som er in uten å spørre på et forum.

og de kule gjør akkurat som de vil, og får det fremdeles til å se bra ut. de ukule lar seg diktere og bytter ut garderoben når industrien bestemmer det. mote kan selvsagt være positivt, men enkelte bærer større preg av å være moteoffer enn moteriktige, og det er jo bare trist. "er kilehæl in i år"-typene faller sannsynligvis inn under den første kategorien...

jeg følger ikke moten, men ser alltid vanvittig kul ut.  ;)

For noen tar det tid å bli "moteriktig", derfor starter man gjerne med å spørre og grave! Ikke noe feil i det!

Man er ikke født mester ;)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

jeg følger ikke moten, men ser alltid vanvittig kul ut.  ;)

Jeg er totalt enig i dette.

Personlig følger jeg ikke moten, men jeg har en bestemt stil og har aldri fått høre at jeg ser mislykket ut eller at det er noe jeg har misforstått - snarere tvert i mot.

At noen følger moten ved å til enhver tid plukke det de selv liker fra den er jo helt i orden. Men jeg synes som h*n jeg siterer at det virker uselvstendig og stakkarslig hvis man følger moten bare for å følge den. Det er denne forskjellen som er viktig å forstå når man kritiserer dem som skriver "gjør som du vil".

Gjest Neffi
Skrevet
Jeg er totalt enig i dette.

Personlig følger jeg ikke moten, men jeg har en bestemt stil og har aldri fått høre at jeg ser mislykket ut eller at det er noe jeg har misforstått - snarere tvert i mot.

At noen følger moten ved å til enhver tid plukke det de selv liker fra den er jo helt i orden. Men jeg synes som h*n jeg siterer at det virker uselvstendig og stakkarslig hvis man følger moten bare for å følge den. Det er denne forskjellen som er viktig å forstå når man kritiserer dem som skriver "gjør som du vil".

Er det ikke lov å være uselvstendig og stakkarslig? Hvorfor så brått med å kritisere de?

Gjest *Snart medlem*
Skrevet (endret)
Er det ikke lov å være uselvstendig og stakkarslig? Hvorfor så brått med å kritisere de?

Selvsagt er det lov, men stadig vekk så virker det - ja, nettopp - uselvstendig og stakkarslig. Og de fleste synes ikke det er hyggelig at alle ser på en som en stakkarslig person vel?

Det er jo ikke det det handler om heller. Trådstarter spør om ikke man kan forstå at noen har lyst å være moteriktige, og til det svarte jeg - ja, det er lov. Men at man også må forstå at det er nyanser i kritikken av det å være moteriktig.

Endret av *Snart medlem*
Gjest Elfrida
Skrevet

En person som er moteriktig tror jeg ikke må spørre noen om hva som er mote, det ligger liksom instinktivt i hodet. Man ser et plagg, og vet med en gang om det er in/kult/stilig eller ikke, uten at man tenker over det.

De som ikke klarer å følge med på moten må kanskje spørre, og det virker litt rart på meg, for da tenker jeg at de like godt kan kombinere det moteriktige med noe som er helt ut. Det hjelper ikke om skoa er helt der hvis resten av antrekket er lettere bak mål spør du meg.

Jeg mener at man må se på helheten i antrekket, om det kler en selv, heller enn å spørre om enkeltdelene er på moten eller ikke.

Gjest Neffi
Skrevet (endret)
En person som er moteriktig tror jeg ikke må spørre noen om hva som er mote, det ligger liksom instinktivt i hodet. Man ser et plagg, og vet med en gang om det er in/kult/stilig eller ikke, uten at man tenker over det.

De som ikke klarer å følge med på moten må kanskje spørre, og det virker litt rart på meg, for da tenker jeg at de like godt kan kombinere det moteriktige med noe som er helt ut. Det hjelper ikke om skoa er helt der hvis resten av antrekket er lettere bak mål spør du meg.

Jeg mener at man må se på helheten i antrekket, om det kler en selv, heller enn å spørre om enkeltdelene er på moten eller ikke.

hehe, nei. Da er det like greit å ikke spørre om hjelp ikke sant.

:ler: Wow, dere går hardt ut ass!

Håper nå inderlig at dere enten bare er "kule" eller har et instinktivt øye for mote

leifleif

Endret av Neffi
Gjest Neffi
Skrevet
Selvsagt er det lov, men stadig vekk så virker det - ja, nettopp - uselvstendig og stakkarslig. Og de fleste synes ikke det er hyggelig at alle ser på en som en stakkarslig person vel?

Det er jo ikke det det handler om heller. Trådstarter spør om ikke man kan forstå at noen har lyst å være moteriktige, og til det svarte jeg - ja, det er lov. Men at man også må forstå at det er nyanser i kritikken av det å være moteriktig.

Nei, jeg forstår ikke at det er greit å kritisere noen bare fordi de vil ha råd ;)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig. Hvis man må spørre andre hva man selv skal like så høres det litt stakkarslig ut. Men liker man moten så er det ikke noe galt i å følge den.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg mener at de aller fleste (over en viss alder) vet at mote bare er mote. De aller fleste vet da at man ikke må følge eventuelle trender slavisk, og at man må kle seg etter egen smak og kledelighet. Jeg sier ikke dette for å kritisere de som eventuelt har kommet med velmenende råd i diverse tråder. Det kan uansett være en fin ting det, så lenge ikke alle påpeker det samme, og at fokus havner her, når trådstartere stiller svært konkrete spørsmål!

Jeg mener videre at det kan være langt flere grunner til at noen spør om noe er moderne eller ikke, enn det som har blitt trukket frem her så langt. Men den diskusjonen lar jeg ligge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...