Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestillte ny sofa i begynnelsen av mai. Den skal leveres on 4 uker. Nå har vi funnet ut at vi ikke har lyst på den sofaen alikevel ( håpløst av oss jeg vet). Skal ringe i morgen å høre om det er mulig å avbestille. Det sto på bestillingsskjema, at man har rett til å avbestille i spesielle tilfeller... så da lurte jeg på har man noe rett ( ved forbruksloven eller lignenes) til å angre seg eller er det slik at når jeg har bestillt at jeg må betsle det fulle beløpet og ta i mot sofaen.

Hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjellige lover som gjelder etter som hvor(dan) varen er kjøpt, eksempelvis netthandel, postordre, butikk.

Dersom du har bestilt sofaen på en "vanlig" butikk, er det vel Forbrukerkjøpsloven som gjelder, og da skal du ha rett til å avbestille før du får varen levert.

Forbrukerrådet har en lettfattelig oppsummering av loven:

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk opp angrefristloven også.

Gjest Gjest
Skrevet
Sjekk opp angrefristloven også.

Angrefristloven gjelder ikke ved kjøp i butikk.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan alltid avbestille, det kan ikke butikken nekte deg. Men det finnes bestemmelser som sier at om varen er spesialbestilt eller spesiallaget til deg så kan butikken kreve deg for en "rimelig sum". Dvs at du må betale evt kostnader butikken har hatt i forbindelse med ditt kjøp.

Siden det er 4 uker til sofaen skal leveres, så kan det tenkes at det går bra. Ring butikken for å høre om de kan stoppe bestillingen.

Skrevet

Hvordan gikk det med denne avbestillingen av sofaen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...