Gå til innhold

Male huset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er hele huset (minus 1 vegg...;)) vasket med husvask og høytrykkspyler...Mannen har vært flink, ja...:Nikke:

Så skal det snart males... :forvirret: Nesten så jeg er villig til å betale noen for å gjøre det... :forvirret:

Gruer meg... :forvirret:

Rart at man i 2006 enda ikke har klart å finne opp en måte å spray-male huset på... :sur:

Hadde gått sååå mye fortere og vært så mye enklere, a'gitt... ;)

:sprettoy:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

:ler:

Spraymale hus har da blitt gjort i mange år.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hallo, det finnes da malingsprøyter til både innendørs og utendørs bruk? Men da må du jobbe litt med å dekke til vinduer og andre ting som du definitivt IKKE vil male...

Skrevet

Gjør det...??? :klø:

Mannen sa at det ikke fantes... Nå skal jeg løpe å opplyse ham litt...;):Nikke:

Noen som kan gi meg et navn å vifte med...? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vifte med navn? Vift med hvilken maling du vil. :ler:

Du kjøper ei malingssprøyte og fyller på den malinga du skal bruke og sprayer på.

Skrevet

hmmm... ok...Er helt lost jeg nå...:Nikke::rodme:

Ok - malinssprøyte - skal finne en slik ja... ;)

Skrevet

Det enkleste er sannsynligvis rull i kombinasjon med kost. Finnes egne ruller til utvendig panel, og de annonserer med at malerjobben da tar halve tiden.

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

naboen har både spraymalt og malt med rulle/kost. tror han er mest fornøyd med kost, er ihvertfall det han bruker denne gangen! (men nå skal de ha to farger på huset, mulig det har noe å si)

synes det er moro å male jeg da! :)

vi brukte rulle og kost, jeg synes kost ga best resultat. med rullen spruta det, hadde jeg mindre maling på synes jeg ikke det dekket bra nok. og man må uansett bruke kosten mellom panelet.

Endret av Fruktfat
Gjest Gjest
Skrevet

Folk som jobber med å male hus spray-maler stort sett. Går mye fortere. men det er ikke noe jeg ville habegitt meg ut på..

Enten ville jeg ha ansattt noen (er dyrt da) eller gått på det med rull og kost. Sett av noen dager i feiren og vips er du ferdig :)

Skrevet

Nå har jeg forhørt meg litt, det er ikke bare bare å male med slike sprøyter, som ufaglært innen feltet ;) satser vi nok på den gamle måten ja, med rulle og kost...:Nikke:

Jeg like forresten også å male en vegg eller 2, men hele huset...!!! :overrasket: Nei, det gleder jeg med IKKE til... :forvirret::ler: Stå på stige og greier...:riste:

Gleder meg til det er over, men klarer vanskelig å se at "vips så er det over..."...;)

Skrevet

Nå har vi holdt på å beise huset i 5 dager, og det gjenstår vel enda et par dager, tenker jeg! Men vi maler også rundt alle vinduer...

Jeg prøvde med utendørsrull, for det skulle jo være så bra! Men det var TUNGT arbeid å beise huset med den! Gikk over til en tykk kost, og det var helt greit.

Jeg er visst blitt livredd for høyder med tiden, ihvertfall sto jeg og blåholdt meg øverst i stigen, og hadde ikke sjans til å få malt noe.

FORLENGERSKAFT er tingen!!!

Helt utrolig hvor høyt man rekker med det, og hvor godt og møyaktig man kommer til. Du får kjøpt koster som passer til dette skaftet, og da går det så greit.

På steder hvor jeg NESTEN nådde opp, men ikke helt, trodde jeg at her måtte nok mannen i stigen....men så husket jeg at vi hadde noe isopor liggende. Tok noen plater og stablet oppå hverandre, ble et fint stillas.

Men det har ikke vært noe "vips" her heller....

Skrevet

Uff, jeg misunnetr deg ikke som skal til å begynne! jeg er nettopp ferdig, og jeg har brukt 2 år....... :rodme: Første året malte jeg veggene. Tok fem uker med vannvittig mye regn. beise, regn, beise, regn osv... Oppdaget at jeg ikke likte så godt å stå på stige åtte meter over asfalten, så mannen måtte trå til. Året etter var jeg syk, og fikk ikke gjort noe, og i helgen tok vi vinduer, dører, vindskier, 2. strøk øverst på veggen og taksteinen - med god hjelp av naboen og en lift! ;)

Jeg har brukt Drygolin extrem. De sier den holder i 12 år, så jeg gambler på at dette er første og siste gang jeg beiser huset - neste gang håper jeg at jeg har svigersønner som trår til! :ler:

Skrevet

Vi malte hele huset i fjor, og for en dritt jobb. Første veggen gikk veldig greit, så begynnte det og gå treigt og jeg følte at det regna hver gang det passa.

Vi brukte kost, prøvde litt med rulle, men syntes kost funka bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...