Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Disse foreldrene har tre små gutter som alle har fått konstatert en dødelig sykdom som moren er bærer av. Dette er neste for uforståelig til å begripe. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,831207,00.html --- De fleste har mye å være glad for - hva med en ekstra runde i tenkeboksen i kveld og reflektere litt rundt det.
Gjest BagLady Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Uff, for en ufattelig tragedie for denne familien "Heldigvis" vet jeg allerede hvor skjørt livet kan være, og nyter hver dag...
Jane How Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Forferdelig trist... jeg er glad ungene mine er friske selv om de setter morskjærligheten på prøve fra tid til annen.. Dette fikk meg til å tenke på en film jeg så for noen år siden med Susan Sarandon i hovedrollen som mor til en gutt med en sykdom som høres ut som dette.. ← Var det den som het Lorenzos olje?
Gjest Piper Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 (endret) Rett og slett forferdelig trist, og må være foreldres største mareritt. Endret 26. mai 2006 av Piper
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Gud har ingen mening med alt! Det fortale en prest min familie en gang vi var i ufattelig sorg! Ikke for å spore av, men jeg synest det er urettferdig å skylde slik elendighet på en god gud.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Gud har ingen mening med alt! Det fortale en prest min familie en gang vi var i ufattelig sorg! Ikke for å spore av, men jeg synest det er urettferdig å skylde slik elendighet på en god gud. ← Jeg har heller aldri skjønt hvordan dette skal være noen trøst. Hadde jeg ikke vært troende fra før, så vil jeg hvert fall ikke blitt det av at noen fortalte meg at "Gud hadde en mening med det...."
Gjest King James Skrevet 27. mai 2006 #9 Skrevet 27. mai 2006 (endret) og mens jeg skrev dette døde 10 nye barn verden over. folk dør...Sånn er det bare men trist er det. Endret 27. mai 2006 av King James
talin Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Husk at Gud har en mening med dette. ← Fortell de til min kamerat som nettop begravde sin tre uker gammle sønn.
Amanlis Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 Så trist å lese, og som du sier trådstarter; det gir oss en påminnelse. Samtidig forteller slike historier meg at jeg glad jeg ikke vet hva som vil skje senere i livet.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 La folk få lov å tro at Gud har en mening med alt om de vil. En prest kan ikke vite om Gud har en mening eller ikke noe mer enn andre mennesker. Det må være opp til hver enkelt å tro. Hvis noen finner trøst i det, hvorfor skal de ikke få tenke slik? Skulle ønske jeg hadde en slik tro.
c",) Skrevet 27. mai 2006 #13 Skrevet 27. mai 2006 Tragisk. Sånne historier får ihvertfall meg til å tenke på hvor heldige vi er som har friske og raske barn. Små iritasjonsmomenter i hverdagen blir bagateller i forhold til hva disse foreldrene sliter med, og hva de har i vente
snøfnugg Skrevet 27. mai 2006 #14 Skrevet 27. mai 2006 (endret) Husk at Gud har en mening med dette. Jeg har mistet sønnen min. Derfor skal jeg si deg at Gud er en fyr med svært sadistisk form for humor. Om du ikke har oppdaget det før? Dessuten,ingen barn burde lide-og hvis det er i hans makt at de gjør det,da er han jo i tillegg en drittsekk jo. Bare så du vet hva jeg tenker om det. Forøvrig var det helt grusomt. Det er ingen mening med sånt og ingen skulle ha gått gjennom det. La folk få lov å tro at Gud har en mening med alt om de vil. En prest kan ikke vite om Gud har en mening eller ikke noe mer enn andre mennesker. Det må være opp til hver enkelt å tro. Hvis noen finner trøst i det, hvorfor skal de ikke få tenke slik? Skulle ønske jeg hadde en slik tro. -Men hvorfor "prakke" det på andre? Endret 27. mai 2006 av snøfnugg
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #15 Skrevet 27. mai 2006 Jeg synes det er voldsomt respektløst å hevde at Gud er en drittsekk. For det første vet ikke du hva Gud er engang. For det andre er Herrens veier uransaklige. I det ligger at vi ikke kan skjønne meningen med alt. Men Gud har allikevel en mening selv om vi ikke kan forstå det. En må frykte Gud, så kommer en til himmelen, og dit kommer også disse stakkars barna, hvis de ikke nå må betale for arvesynd. Sånn er det bare.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #16 Skrevet 27. mai 2006 Snøfnugg Prøv å ikke bry deg om fanatikere de vet ikke bedre.
Gjest Piper Skrevet 27. mai 2006 #17 Skrevet 27. mai 2006 Jeg synes det er voldsomt respektløst å hevde at Gud er en drittsekk. For det første vet ikke du hva Gud er engang. For det andre er Herrens veier uransaklige. I det ligger at vi ikke kan skjønne meningen med alt. Men Gud har allikevel en mening selv om vi ikke kan forstå det. En må frykte Gud, så kommer en til himmelen, og dit kommer også disse stakkars barna, hvis de ikke nå må betale for arvesynd. Sånn er det bare. ← Jeg syns det er respektløst å prakke på andre troen sin, for du har din mening om det men det er ikek dermed sagt at alle må mene det samme. Hva du anser Gud som, får være opp til deg. Men jeg syns det er rett og slett tragisk, at folk skal frykte noe for å få lov til å komme til himmelen. Høres ikke ut som noe videre kjekt, for en bør da virkelig tenke på hvor en lever her og nå, og slutte å fantasere om hva som eventuelt kommer etterpå. For en ting er sikkert, og det er at ingen vet hvor vi havner når vi en gang forlater denne verden, og det er så sikkert som det kan bli. Så om noen mener Gud er en drittsekk, så må de faktisk få mene det. For det er jo en personlig tro man har, eller er det bare de som frykter Gud som har rett til å mene noe? Og en annen ting, å begynne å snakke om at disse små barna eventuel skal måtte betale arvesynd, er bare så råtten at jeg ikke har ord for det selv. Hører du ikke selv hvor sykt det høres ut? Eller lever du så i din egen lille "Gudeverden", og det er bare det som teller? Små barn ahr ikke syndet, så enkelt er det med det. Og da å snakke om at de skla måtte betale for arvesynd, er så sykt så sykt, som bare enkelte kristne kan få seg til å si. Men ejg tror nok at enkelte kristne aldri kommer til å komme til himmelen, for til det har de alt for syk tankegang. Finnes der en Gud, så er ikke h*n så ond som det "dere" vil ha det til.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #18 Skrevet 27. mai 2006 Jeg synes det er voldsomt respektløst å hevde at Gud er en drittsekk. Jeg syns det er respektløst å prakke på andre troen sin, for du har din mening om det men det er ikek dermed sagt at alle må mene det samme. Jeg synes veldig synd på de tre guttene og foreldrene deres.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #20 Skrevet 28. mai 2006 Uff, for en trist sak! Ang dette med Gud; dette med med arvesynd er noe som det omhandler det gammle testamentet. Etter at Jesus døde fikk vi den nye pakt. Det å si at Gud har en finger med i spillet er tull, for det står tydelig i Bibelen at denne verden ikke er Guds verden. Det å blame Gud kan man gjøre etter han tar over "makten" igjen.. Når et barn dør, kan man ikke skylde foreldrene eller dems synder. Et barn er rent (står i Bibelen; la de små¨barn komme til meg, hindre dem ikke for slike hører himmlen til. eller noe sånnt) Menr da ikke dem som slår barna sine osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå