Gå til innhold

Småretter, enkelt men godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal feire 30 års dagen min om ikke altfor lenge. Jeg har tenkt å servere enkle retter og sette opp en buffè. Jeg har en pastasalat i boks, hvitløksdressing, foccaciabrød, spekemat og ikke så mye mer....

Jeg er ingen tryllekunstner på kjøkkenet ser dere!:) Mitt spørsmål til dere er; har dere tips til gode pastasalater eller andre småretter som kan passe til det jeg har beskrevet?

Setter utrolig pris på tips! Åpen for det meste!

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Du kan ta spekeskinke og rulle rundt asparges. Evt også med litt ost. Det blir kjempegodt og er veldig lett å gjøre i stand!

Skrevet

Ok- nå skal du høre hvor oppegående jeg er når det gjelder mat...?:) Skal aspargesen være rå? Hvilken ost skal jeg bruke, og mener du at jeg skal bruke ost sammen med spekeskinken og aspargesen?

Beklager, men jeg er totalt kunnskapsløs om ting som skjer på kjøkkenet...

Men takk for tips!

Gjest Gjest
Skrevet
Ok- nå skal du høre hvor oppegående jeg er når det gjelder mat...?:) Skal aspargesen være rå? Hvilken ost skal jeg bruke, og mener du at jeg skal bruke ost sammen med spekeskinken og aspargesen?

Beklager, men jeg er totalt kunnskapsløs om  ting som skjer på kjøkkenet...

Men takk for tips!

Du bare forveller aspargesen i kokende vann ett min eller to....avhengi av tykkelsen. SÅ skjærer du tynne skiver av pamesanost og ruller sammen med aparges i spekeskinken eller Serranoskinke som jeg liker veldig godt. Riv litt parmesan og strø over.

Dette er kjempedigg. Hadde nettopp konfirmasjon med hjemmelaget koldtbord og dette var den eneste retten som etterlot tomme fat :)

Skrevet

En av de enkleste rettene jeg vet om, som passer perfekt til spekemat, er Kanaripoteter. Dette er små, kokte poteter med et saltlag utenpå. Høres ikke så veldig spennende ut, men etter å ha spist tapas i spania har jeg fått skikkelig smaken på dette.

Forsøk å finne små nypoteter i butikken. Jo mindre, jo bedre. Vask potetene godt, men la skallet sitte på. Kok potetene i halvt om halvt med vann og grovsalt. Du vil trenge ca et halvt kilo salt til en vanlig porsjon. Potetene skal koke under lokk i ca 20 minutter. Hell av vannet, og la potetene dampe uten lokk i et par minutter.

Server potetene med aioli, helst hjemmelaget, men aioli fra glass fungerer også fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...