Gå til innhold

barnet reagerer ved vasking

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hei. jeg har et barn på snart 1,5 år. jente.

I det siste har jeg merket at hun reagerer sterkt når jeg skal vaske henne nedentil. går fint rundt, men når jeg skal vaske vekk dritt litt mer grundig. Reagerer hun sterkt og hyler til. selv om jeg bare er såvidt i.

merket det først for et par dager siden, at hun reagerer ved berøring.

jeg skulle gi henne en stikk pille (aldri gjort det før) skulle smøre henne først, hun ble helt hysterisk, så det kunne jeg bare glemme. Da var hun jo syk, så jeg tenkte det var derfor.+ at det er jo i baken. Men nå er hun helt frisk og reagerer likt.

?????jeg forstår ingenting.

Jeg sjekket henne litt grundigere og så at det hang en liten hudflik fra inni kjønnsorganet nede, henger litt ut liksom.

Jeg vet ikke hvor jeg skal spørre om dette eller hva jeg skal gjøre.

Er dette normalt??? var aldri slik med første barn.

Jeg får jo automatisk stygge tanker i hodet mitt, men klarer ikke tro det heller.

uff! jeg vet ikke.

Det er derfor jeg spør her...hva kan det være????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er heller ikke speielt begeistret for å bli vasket mellom kjønnsleppene. Det er følsomt og kan gjøre vondt hvis man er litt for hardhendt.

Hvis du er i tvil over at noe har skjedd, ville jeg stilt meg bl.a disse spørsmålene:

Har det vært noen alene med jenta som kan ha forgrepet seg på henne?

Har jenta di hatt noen blødninger?

Er hun spesielt (mer enn vanlig nysgjerrighet) opptatt av sitt eller andres kjønnsorgan?

Har hun endret adferd ved at hun tar på mennesker annerledes enn før?

Er du i tvil så ta henne med deg til legen og få henne undersøkt! Vær forsiktig med å anklage noen før du evnt er 120 % sikker på at noe har hendt!

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner hva du tenker på......

Jeg hadde også en hudflik der nede da jeg var fire-fem år, altså eldre enn jenta di. Det var resultatet av en soppinfeksjon der nede, som jeg fikk som følge av varme tette klær som regnbukse. Jeg klødde og klødde, om ikke om dagen så i søvne om natta, og hudfliken hadde jeg klødd løs selv. Det sved og brant og ville absolutt ikke ha hjelp av mamma til vask og salve.

Det behøver ikke være mer enn det for å si det sånn. Bleier er ofte tette de... Er det infeksjon er det jo ganske rødt og hissig der nede da, så da vil du jo mest sannsynlig ha sett det.

Sjekk hos legen du!

Gjest Gjest
Skrevet

Godt mulig det er sopp el, spesielt når det er i forbindelse med sykdom. Når hun er så liten så vil hun neppe bry seg med om hun blir undersøkt av en forsiktig lege.

Få det undersøkt, så slipper du å lure.

Gjest Gjest
Skrevet

hei og takk for svar.

har ikke merket noe spesielt likevel. ikke rød, mer en at hun har mye løs mage og ofte kommer dritt mellom der som må vaskes. hun går i barnehage så hvordan de vasker henne der er jeg ikke sikker på. men jeg er obs på å være veldig forsiktig og hun har ikke reagert på meg før. kan jo spørre de i barnehagen om de har merket noe spesielt.

gir det seg ikke går jeg til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...