Gå til innhold

Hvilke butikker må du ha i nærheten?

tuji

Anbefalte innlegg

Etter å ha flyttet fra Bærum til et mye mindre sted på den andre kanten av landet, har jeg oppdaget at det er noen butikker jeg bare må bo i nærheten av:

IKEA

H&M

En garnbutikk med godt utvalg

Panduro

Norli bokhandel

Parfymeri med litt mer eksklusive merker enn IsaDora o.l

Hvilke butikker klarer ikke du deg uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Jeg vil bo et sted der jeg har rimelig lett tilgang til:

IKEA

Asiatisk supermarked

Vinmonopol

7-11

Deli de Luca

H&M og et par andre rimelige klesbutikker

Et par dyrere klesbutikker

En stor og god bokhandel

Ordinær matbutikk (Kiwi)

Litt bedre matbutikk (Meny, Maxi, osv)

Plantasje/Hagesenter

Lekebutikk

Interiørbutikk (helst et par!)

Platebutikk (eks platecompaniet)

Jernia og Clas Olsen!

Maxbo eller lignende byggvare/maling

Parfymeri

ElKjøp

Glad i shopping ja :sjenert:

Endret av Embla s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Hmm... Har ikke tenkt på det siden jeg alltid har bodd i by. Men skjønner at det må være kjipt å ikke få tak i vanlige ting når man vil! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Matbutikk (Spar) er det eneste jeg har i nærheten her jeg bor nå, og jeg klarer meg fint med det selv om det er litt uvant. Det meste får en kjøpt på internett, og dersom jeg trenger klær låner jeg en bil og tar en handletur til nærmeste tettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, nå har jeg alltid bodd i by da, men vi hadde ikke H&M her før og da savna jeg det.

Er mange butikker jeg vil ha i nærheten, men siden jeg har de er det ikke lett og si hvilke jeg ville savnet.

Ikea kunne godt vært litt nærmere, men jeg er relativt ofte i Oslo og, så det er jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

En skikkelig innvandrerbutikk med masse grønnsaker og en noenlunde velassortert matvarebutikk er nok det jeg er aller mest avhengig av i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Meny og Rema 1000, Statoil, Elkjøp, Spaceworld og/eller Musikkverket, G-sport, Helsekostbutikk, et apotek, Kid Interiør, Panduro og Peppes Pizza. Andre butikker gjør ikke noe om jeg må kjøre en stund for andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å bo i sentrum å få tak i alt når som helst, nesten!

Er mest glad for

Deli de Luca

Kiwi

Platekompaniet

Vinmonopolet

Bokhandel

Apotek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja

En matvarebutikk med godt utvalg av økologiske varer og frukt og grønt med høy kvalitet. Alt annet kan jeg kjøpe på nettet. Og shoppe klær ol gjør jeg så sjeldent at det holder med en tur til nærmeste by noen ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

- En matbutikk med godt utvalg (Maxi, Meny)

- Asiatisk butikk

- Hennes og Mauritz

- Plantasjen/ hagesenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enesste butikken jeg ikke klarer meg uten er en dagligvarebutikk med et greit utvalg... Kommer fra et lite sted der vi bare har nærbutikk.. Skal vi ha noe de ikke har der må vi til nærmeste tettsted..

Så lenge jeg er mobil er det det eneste jeg MÅ ha i nærheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ekskollektivboer

En matvareforetning er kanskje en selvfølge, men ellers ønsker jeg gangavstand til apoteket, frukt og grønt, helsekost, bokhandel, polet, noen klesbutikker og skobutikk (ikke økonomi-sko...)

Men det er utrolig hva man klarer seg uten. Ett år satt jeg og noen andre to mil fra alt som het butikker i 7 måneder på vinteren og måtte handle inn mat en gang i måneden. Det gikk ingen busser forbi.

Da var det greit med internet der jeg kunne bestille bøker, vin fra polet osv.

Men det var litt av et puslespill å lage handleliste for en måned av gangen. Det positive var at jeg sparte penger på det og heldigvis hadde vi fryser og grønnsakkjeller.

Jeg tok skolebussen og buss videre til nærmeste by 1,5 times kjøring unna for å kjøpe klær en gang, men da måtte jeg gå noen kilometer og hadde bare to timer til å handle på for å rekke bussen tilbake igjen før jeg måtte gå noen kilometer igjen.

Jeg er glad for at jeg ikke bor slik nå. Vi var ikke selvberget og hadde ikke høner og geiter eller noe slikt. Det var planen at vi skulle få det etterhvert, men da den gamle bilen gikk i stykker satt vi der uten økonomi til å reparere bilen. Litt spennenede i begynnelsen, men aller mest fortvilende før jeg ble vant til det, og til slutt ble drittlei av å leve så isolert.

Vi var fire som bodde sammen og jeg så ikke andre mennesker mer enn par ganger den vinteren. Når vi tok taxi for å handle mat, ble det billigere om bare en av oss dro.

Pga. at vi bodde så langt fra nærmeste vinmonopol, så leverte postbilen vin vi bestilte over internet på døra.

Jeg lærte å spare på toalettpapir i alle fall.

En gang gikk jeg og venninna mi de to milene til matbutikken, men vi tok skolebussen tilbake. Skolebussen stoppet ikke utenfor døra vår, så vi måtte gå enda noen kilometre med ryggsekkene tunge av matvarer. Vi var nødt til å handle råvarer og bake selv osv.

Heldigvis var huset så stort at vi slapp å se hverandre hele tiden. Ingen ble uvenner, men alle ble litt tynnslitte i nervene etterhvert.

:icon_idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så lenge jeg har en matbutikk i nærheten(gå- avstand), så klarer jeg meg. Må ta buss for å komme meg til alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som jeg virklig trenger er en matbutikk.

Men jeg takker ikke nei til et stort handlesenter heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vinmonopolet for min daglige rødvin, ICA Gourmet for mine matvarer, privat helsestudio uten støy og bråk og et apotek for kremer og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...