tuji Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Dere med barnehagebarn, har dere dobbelt opp med regntøy og dress til barna? Jeg synes det er så tungvint å ta det med hjem hver dag. Men nå går jenta vår i bhg. bare annenhver dag, da.
Mini_me Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har flere sett med regntøy, det beste og nyeste henger i barnehagen. Det tar jeg kun hjem for å vaske. Ellers har jeg et billigere regnsett hjemme, som han bruker på ettermiddagene. Vi har også 2 vinterdresser og støvler - på den måten slipper vi å ta det med hjem fra barnehagen ...Nå har jeg spart på de aller fineste regnsett og vinterdresser fra de andre barna, og det avlaster jo litt....Fant nettopp en fint brukt dress jeg hadde glemt ut...! Fin til å ha i reserve...
Thomasine Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Nei, vi tar med oss - fram og tilbake. Med 2 barn ville det blitt unødvendig dyrt å kjøpe inn et ekstra sett av alt til barnehagen. De "styggeste" buksene og genserne er i barnehagen som skift - resten vandrer "att og fra..."...
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Har et ekstra sett med regntøy til minstejenta som går i barnehage ja, greit å ha det syns jeg.. men dresser blir jo dyrt å ha flere av. har en ny og god i barnehagen, men har som regel hatt en eldre arvedress til å bruke hjemme ved behov også...
Kosejenta Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Vi har dobbelt opp, men det er kun fordi vi har arvet... Hadde aldri kjøpt dobbelt, da dette hadde blitt dyrt. Da minsten begynte i bh hadde vi bare et sett med regnklær, gikk helt fint.Tok det med hjem hvis det var veeeldig skittent og dusjet det slik at det ble litt renere til neste dag. De forventer ikke rent utetøy hver dag i bh. I helgene ble alt vasket.
FrøkenHobart Skrevet 25. mai 2006 #7 Skrevet 25. mai 2006 Har to sett regntøy til barnehagebarna ja, men bare en parkdress. Vinterdress har vi den nyeste i barnehagen og en arvedress hjemme. Skolebarn greier seg med ett sett regntøy som blir med hjem ved behov.
Leanne Skrevet 25. mai 2006 #8 Skrevet 25. mai 2006 jenta mi har to parkdresser og ett sett med regnklær. Regnbuksa brukes jo ofte utenpå parkdressen da den også er litt vann tett... Begge parkdressene og regnklærne er i bhg, og vi tar med en parkdress hjem om kvelden, evt. regntøy hvis hun skal være hjemme dagen etter. Hun har 3 sett med ullklær, 2 som er i bhg og et hjemme.. Jeg synes barn i barnehage bør ha minst to skift fra innerst til ytterst liggende i barnehagen. Kjedelig å bli våt ute og ikke ha noen ny parkdress/ regnsett å ha på slik at man kan ut igjen å leke... men det er nå min menig
momo Skrevet 26. mai 2006 #9 Skrevet 26. mai 2006 Vi har alltid dobbelt opp. Sånn som i vinter så brukte hun troll dressen vi hadde kjøpt på slutten av vinteren året før. Det var den hun brukte mest, så kjøpte vi en troll dress en str større som var reservedress, denne blir da hovedress den vinteren som kommer nå, også kjøper vi da en reservedress i en str større. For da trenger man ikke og kjøpe 2 hvert år. Når hun var 1-2 år og det er litt mer viktig med helt rett str, så kjøpte vi en bra dress og en billigdress som reserve. Regntøy har vi alltid to av, et bra sett og et billig. Samme med gummistøvler og vintersko og, er veldig greit og slippe og drasse med alt fra barnehagen hver dag. For her er hun ute og leker etter barnehagen så og si hver dag samme hvordan været er.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2006 #10 Skrevet 26. mai 2006 Barn bør ha to sett hengende i barnehagen.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #11 Skrevet 26. mai 2006 I barnehagen hadde mitt barn dobbelt opp med regntøy, dresser og støvler. Dette har h*n som 9 åring enda for å slippe å dra det fram og tilbake.
Thomasine Skrevet 26. mai 2006 #12 Skrevet 26. mai 2006 Barn bør ha to sett hengende i barnehagen. ← Det hadde sikkert vært det optimale, men i barnehagen til minsten er det ikke plass til 2 dresser hver. Det har vi også fått beskjed om. 2 regndresser går...
tuji Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #13 Skrevet 26. mai 2006 Barn bør ha to sett hengende i barnehagen. ← To sett med regntøy i barnehagen? Pluss ett hjemme? Det blir jo kjempedyrt! Tenk på de som har fire barn, må de kjøpe 12 sett med regntøy da?
Furstina Skrevet 26. mai 2006 #14 Skrevet 26. mai 2006 Barn bør ha to sett hengende i barnehagen. ← Varför TVÅ set i barnehagen? Det förstår jag inte. Hos oss räcker det med ett sett regnkläder och ett sett vinterkläder. Ja, plus extra byxor, tröja och strumpor för en oplanerad vattenlek. Utekläderna hänger de in i torkskåp efter de varit ute på förmiddagen och/eller eftermiddagen så är de torra och varma nästa gång de ska ut.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2006 #15 Skrevet 26. mai 2006 Varför TVÅ set i barnehagen? Det förstår jag inte. For vanligvis blir noen av barna så våte i løpet av den tiden de er ute, at de må inn og skifte. Vi tar ikke med oss tyve barn inn fordi en har plumpet. Har ikke barnet et ekstra sett med regntøy og gummistøvler da, må barnet låne av de som har.
Furstina Skrevet 26. mai 2006 #16 Skrevet 26. mai 2006 Åh ja. Jag tror aldrig att jag har hört det ändå. Hos oss finns det inga stora vattenpölar att bli genomblöt i. Visst kan de bli blöta om vantar och om någon tar av sig stövlarna så blir de ju blöta men vi har varken plats för två par stövlar eller extra regnkläder. Blir stövlarna blöta har de oftast vanliga skor också att byta till. Är det verkligen så pass vanligt att de behöver byta regn- eller utedress på dagen? *ganska okunnig om dagen i en barnehage*
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #17 Skrevet 26. mai 2006 Vi har bare et sett til hvert barn, og det henger i barnehagen. Tar det med hjem i helgen - og ellers for vask. På ettermiddagene (det er ikke mye igjen av de når barna kommer hjem kl 16:30 -17:00) er vi inne om det er ruskevær. Det funker helt fint!
momo Skrevet 26. mai 2006 #18 Skrevet 26. mai 2006 Av regntøy har vi bare et sett hengende i barnehagen, det andre har vi hjemme, men på vinteren har vi to parkdresser i barnehagen og ekstra sko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå