Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Nå når jeg har fått barn selv,så er det såvidt jeg orker å lese sånne historier. Det blir bare skjeldnere og skjeldnere.Mennesket har vel alltid vært ondt,men vi får høre om det så lett nå i forhold til før.

Videre, hadde noen gjort dette med mitt barn,da skulle jeg ordnet mer enn det dobbelte tilbake. Syke onde folk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en menneskerett å kunne gi sine barn dårlig selvbilde, dårlig selvtillit og en skikkelig ballast de vil slite med resten av livet.

Hadde man behandlet dyr slik mange behandler sine barn, hadde de blitt fra tatt dyrene. barnevern etc griper inn alt for sent pga alle rettighetene man har som foreldre.

Gjest Gjest
Skrevet

Måtte de brenne i hel.... for det de har gjort..Onde,onde mennesker. :frustrert: Stakkars barn. Jeg har selv barn, og jeg gråter når jeg hører slikt. Det gjør vondt langt inne i hjertet..

Skrevet
Dette viser bare den sanne ondskap som er mennesket

Helt uenig. Ja, dette er onde mennesker, men jeg velger å la være å tro at de på noen måte er representative for de fleste av oss.

Det er en grusom sak i likhet med Bobby-saken. Utrolig at liv kan være så lite verdt i noens øyne :tristbla:

Skrevet

:tristbla:

:kjempesinna:Åh jeg håper de råtner i fengsel og ALDRI slipper ut igjen! :kjempesinna:

Skrevet

Hei

Dette er ille :overrasket: jeg syns det verste er at moren tok mannens parti og holdt for jenta så hun ikke skrek, vis faren til jenta er en ordntlig fyr så lurer jeg på vordan han har det nå :tristbla: jeg syns kanskje vi burde følge opp foreldre som blir alene litt bedre,¨også og kanskje vere litt mer ops på kvinner, jeg hører stadig vekk om fedre som må ha psykologtest vis di ber om omsorgen for sine barn, når hører vi om kvinner som må det når di vil ha barna med seg ut av et forhold?

Jeg syns di som skriker om barnevern bør tenke på det, det er ikke så lett for di som sitter på offentlige kontorer og vite va som skjer bak hjemmets fire vegger hele tiden og ikke for naboer heller, jeg tror kanskje vi bør gprøve og forebygge mer

det er og mange dyretragedier og så det er kanske ikke så mye lettere for dyrevernet heller side sammenligningen kom opp

hilsen

Skrevet
Det er en menneskerett å kunne gi sine barn dårlig selvbilde, dårlig selvtillit og en skikkelig ballast de vil slite med resten av livet.

Hadde man behandlet dyr slik mange behandler sine barn, hadde de blitt fra tatt dyrene. barnevern etc griper inn alt for sent pga alle rettighetene man har som foreldre.

Hei

nå syns jeg du går litt langt her

det er mange ting og ta hensyn til her.

I barnevernsaker så har du først den saken det egentlig dreier seg om, en annen ting er at man for barnet skyld må prøve og få til en bra nok situasjon for barnet der det er før man går så langt som en omsorgsovertakelse, husk at det er traumatisk for et barn og bli tatt fra foreldrene med mindre situasjonen er svert vanskelig

når man får en omsorgsovertakelsessak så er de egentlig ganske greie sånn generelt, men så har du alle paralellsakene

for eksempel vet jeg om saker som har blitt forlenget fordi man må finne ut fars rolle i en sak der en mor skulle miste omsorgen og hun hadde nektet han deltakelse i foreldreansvaret, kvinner kan desverre det enda når de er verken sammen med eller gift med faren når di får barnet :tristbla: dette gjør sakene mer kompliserte, det er og en del ting med slekt som barnet skal ha samver med dersom foreldrene ikke kan det

En annen ting er at det er vanskelig og vite vordan et barn har det og, vi kan ikke vite alt om vordan det er hos naboene våre, det kan fort skje at ting ikke blir oppdaget, det er ikke bar lagt av rettighetene til foreldrene, det er derfor jeg mener vi bør bli mer på vakt når forhold går fra verandre og noen begjerer omsorgen alene

jeg syns egentlig ikke foreldre har for mye rettigheter, jeg syns balansen er grei, jeg mener problemet ligger mer i di organene som behandler sakene. vi må huske på at barnevernet bare er mennesker di og di kan og vil gjøre feil, derfor må vi ha system som og for foreldrene og barnas skyld sørger for og oppdage dem og rette dem opp, jeg kan ta et eksempel, en person jeg diskuterte med fortalte at hun var blitt hentet av barnevernet uten grunn men det var blitt oppdaget og hun hadde fått kommet hjem, men likevel var mye av tryggheten i barndommen borte hun var redd for at diss folkene skulle komme og hente henne igjen, så det er ikke enkelt dette her.

jeg mener at mye av problemet ligger i behandlingssystemet, i en barnevernsak er det mange behandlingsinstanser, jeg mener for mange, de begynner med fylkesnemda, og så kan di bringes inn for tingretten og så ankes til lagmannsretten og så til høyesterett

Fylkesnemda er og et dårlig fungerende organ og bør fjernes da far vi en kortere saksgang, i dag har man prøvd og gjøre noe med at sakene skal siles mot lagmannsretten og at ferre skal komme igjennom, jeg mener at det blir dårligere rettsikkerhet, jeg mener at man må fjerne nemda, det er interresant at nå vil og barnevernets egne fjerne nemda jeg håper det skjer

som du ser sa er det mange faktorer her det er ikke så lett, det er bra du reagerer og ser det håper du er litt angasjert og :klem:

hilsen

Skrevet
Hei

som du ser sa er det mange faktorer her det er ikke så lett, det er bra du reagerer og ser det håper du er litt angasjert og  :klem:

hilsen

er klar over alt dette. Men barn som tas bort har ofte allerede utviklet varige skader og traumer.

Det er også mye vi gjør med våre barn uten at noen myndigheter griper inn. Ting som begrenser barnas muligheter i livet. Ting man liksom har rett til å gøre.

Skrevet
er klar over alt dette. Men barn som tas bort har ofte allerede utviklet varige skader og traumer.

Det er også mye vi gjør med våre barn uten at noen myndigheter griper inn. Ting som begrenser barnas muligheter i livet. Ting man liksom har rett til å gøre.

Hei

ja jeg ser det, og jeg kan vere enig i at det er en del ting vi har rett til som er litt rart, for eksempel kan foreldre velge livsynsfelleskap som ikke er sunt for barna, men di har rett til det, de har rett til og velge religion for barna og det er nesten et paradoks :sjenert:

hilsen

Skrevet
Hei

ja jeg ser det, og jeg kan vere enig i at det er en del ting vi har rett til som er litt rart, for eksempel kan foreldre velge livsynsfelleskap som ikke er sunt for barna, men di har rett til det, de har rett til og velge religion for barna og det er nesten et paradoks :sjenert:

hilsen

Var AKKURAT bl.a det jeg tenkte på ser du :)

-:Hei, dette er min lille xxxx (4), han er muslim/jehovas/kristen! :)

jaha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...