Gjest gjesto Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 jeg lurer på hvor en kan få tak i barn leker skilt. har kontaktet kommunen, der var det ingen ting å hente. har også ringt noen forsikringsselskap for der fikk man slike skilt i min egen barndom. nå har visst alle sluttet med det. men så hørte jeg rykter om at noen hadde sett slike skilt til salgs på nettet. her bor vi så fint, men det er noen få som kjører veldig fort rundt svingen vår. ville veldig gjerne sette opp et skilt!!!
Gjest Embla s Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Litt off topic; det tok ca hele innlegget før jeg skjønte hva du søker. Jeg trodde først du ville diskutere barn som leker at de er skilt, eller at du søkte lekeskilt til barn Kanskje høre hos Vegvesenet, mulig de har slike skilt?
Gjest Gjest1 Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Du mangler en viktig bindestrek her. Jeg trodde dette innlegget handlet om barn som lekte skilsmisse.
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Litt off topic; det tok ca hele innlegget før jeg skjønte hva du søker. Jeg trodde først du ville diskutere barn som leker at de er skilt, eller at du søkte lekeskilt til barn Kanskje høre hos Vegvesenet, mulig de har slike skilt? ← Du mangler en viktig bindestrek her. Jeg trodde dette innlegget handlet om barn som lekte skilsmisse. ← Samme her.... Er det ikke noe som heter Trygg Trafikk eller noe sånt - en eller annen sånn trygghetsinstans - kanskje de har noe??
Gjest gjesta Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 hehehe.. eg trudde at det va barn som leika skilt.. som i skilt i ekteskapet..
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 26. mai 2006 #7 Skrevet 26. mai 2006 Hei. Så at de hadde sånne skilt inne på Finn.no. Søk på skilt, så popper det opp. Var ett firma på Skonseng bla, nord for Mo i Rana. Koster rundt 700,- inkl frakt...
Gjest Gjest1 Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 Forøvrig mener jeg at man må søke om å få sette opp slike skilt. Jeg ville kontaktet vegvesenet.
*Ariel* Skrevet 27. mai 2006 #9 Skrevet 27. mai 2006 Skiltbutikker lager jo skilt. I vårt borettslag var det tegnekonk. for barna og beste tegning fikk være på skiltet
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Er ikke dette noe kommunen kan sette opp? Særlig ved utsatte plasser? Bare lurer, ellers kunne vært aktuelt å skaffe et selv.
Far til 2 Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 Som Violetta skriver er du pålagt å søke om å få sette opp et slikt skilt ved offentlig vei. Og, - igjen som Violetta sier, er det Statens Vegvesen som er ansvarlig for å gjøre dette. Du kan kontakte dem her: Statens Vegvesen - kontakt oss Forøvrig vil nesten enhver skiltleverandør kunne lage et slikt skilt som du beskriver. Problemet er altså at du ikke har lov å sette det opp på egenhånd. Det er mulig at også politiet kan være til hjelp for dere for å få fortgang i saken. Statens arbeidsrutiner er ikke kjent for å få gjort noe på kort sikt dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 Og herved står jeg fram som lovbryter. De selger sånne skilt på Clas Ohlson. Tror det koster 119 kroner eller noe sånt. Vi bor i en (privat) blindvei som blir mye brukt av kommunen. Og de er også en av eierne. Etter å ha tatt noen telefoner og oppdaget hvor mye styr det faktisk er å få satt opp et slikt skilt (må snakke med alle andelseierne i veien bl.a) valgte jeg rett og slett å sette det opp selv. Så jeg kjøpte det og spikra det opp på en passe telefonstolpe. Det er noe med at det skal litt til at noen klager, og OM noen gjør det så får vi heller ta det da. Så langt har alle vi har snakka med syntes det var en god ide.
loffen Skrevet 27. mai 2006 #14 Skrevet 27. mai 2006 Litt off topic; det tok ca hele innlegget før jeg skjønte hva du søker. Jeg trodde først du ville diskutere barn som leker at de er skilt, eller at du søkte lekeskilt til barn. ←
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 6. juni 2006 #15 Skrevet 6. juni 2006 De selger mange forskjellige typer barn-leker skilt på www.reklameplakaten.no Sender over hele landet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå