Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Hvordan tar man avlegger av en pengeplante (en sånn sukkulent) ? Brekker man bare av en gren og setter den i vann til den får røtter?
Cata Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Jeg brekker av en gren og setter den i en potte med jord. Det fungerer greit det også, hvis man vanner litt godt etterpå. De er tøffe de plantene der.
Hoppetaujenta Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Jeg ville nok ha laget et rent, kontrollert kutt med en kniv i stedenfor...
Grooo Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Jeg ville også skjært med kniv og satt i vann ja, de får fortere røtter da.
Cherie Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Stor sett alle sukkulenter funker det bra å sette rett i jorden.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Stor sett alle sukkulenter funker det bra å sette rett i jorden. ← Enig. Mine pengeplanter får ikke så mye røtter heller, uansett om jeg putter dem i vann elelr rett i jorda. Selv de store plantene har lite rotsystem. Dessuten er de jo i vekst på denne tiden av året, hvilket vil si at de er godt rustet til å overleve en "avlegging".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå