Gjest Fruktfat Skrevet 26. mai 2006 #21 Del Skrevet 26. mai 2006 Feil. Fra 10'ende august og utover til begynnelsen av september, så synker prisene betydelig i Hellas, sammenlignet med perioden fra 20 juni og hele juli. ← ikke det jeg har opplevd i hellas de gangene jeg har vært der i august! vi kom 3aug en gang, rundt den 10/15 ØKTE prisen på alle restaurantene, angivelig fordi det er da resten av europa har fellesferie. det er min erfaring. vi reiste nemlig i august fordi vi trodde det ble billigere da, men dengang ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 26. mai 2006 #22 Del Skrevet 26. mai 2006 Jeg har uthevet din påstand om at menneskene liksom skal være noe bra med Italia. Maten og kulturen, ja, men italienerne er noen luringer, som man aldri kan stole helt på. ← Jaha? Nå skriver jeg at jeg ikke har vært i Bulgaria enda da... Men Hellas? Nei takk! ← Hvorfor ikke Hellas? Finnes mange(!) steder der som ligger utenfor turisthelvete... Bare lurer på hvorfor du synes det høres så ille ut? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #23 Del Skrevet 26. mai 2006 ikke det jeg har opplevd i hellas de gangene jeg har vært der i august! vi kom 3aug en gang, rundt den 10/15 ØKTE prisen på alle restaurantene, angivelig fordi det er da resten av europa har fellesferie. det er min erfaring. vi reiste nemlig i august fordi vi trodde det ble billigere da, men dengang ei. ← Jeg mente vel først og fremst reisen, at den er billigere fra 10 aug og noen uker fremover. Forøvrig har turiststedene i sør-Europa de høyeste prisene når skandinavene har ferie. Aner ikke hva du bygger dine erfaringer på. Det høres ikke helt troverdig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 26. mai 2006 #24 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) hehehe, neivel. reisen er billigere ja, før og etter skoleferien, men prisene settes opp på restauranter og tavernaer. har vært i hellas over flere uker i august, da merker man sånt. du da? lest i katalogene? du har forresten kanskje sett oversikten over rompriser som henger på dørene på hotellrom og i leiligheter? lagt merke til at den høyeste prisen er i august? Endret 26. mai 2006 av Fruktfat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #25 Del Skrevet 26. mai 2006 Tusen takk for masse tips, anbefalinger og hint om hvor en ikke bør reise. :-D Det ser nå ut til at det blir Hellas eller Italia. Det kommer nok til å bli en bra ferie. Romantikken sørger vi for uansett hvor vi havner. Det er vår andre ferie sammen på 6 år, så tror bare det å komme seg bort fra hjemlandet vil gjøre oss begge godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 26. mai 2006 #26 Del Skrevet 26. mai 2006 Tunisia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #27 Del Skrevet 26. mai 2006 Oooh! Takk for tips. Kom ikke til å tenke på det store kontinentet Afrika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #28 Del Skrevet 27. mai 2006 Tunisia ← Jeg ville aldri reist til et muslimsk land, der landets kvinner ikke får gå ut av huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 27. mai 2006 #29 Del Skrevet 27. mai 2006 Hellas er løvly Synes Parga er ganske romlemantisk dersom du og mannen er ute etter det. ← Helt enig. Det er et nydelig sted, perfekt for ferie med kjæresten. Og jeg foretrekker Hellas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 27. mai 2006 #30 Del Skrevet 27. mai 2006 hvis du drar direkte fra bergen er det som oftest bare "masseturiststedene" å velge mellom. Og da ville jeg valgt kreta. Bestill et hotell utenfor de aller største byene. Vi drar til et mindre sted på Kreta som heter Agia Marina iår. Ellers liker jeg meg også på Fig Tree Bay på Kypros, der er det veeldig fin strand. Det er lite butikker, men nok spisesteder. Og skulle det bli for kjedelig, går lokalbussen til Agia Napa (tar ca 20 min, og koster knapt en tier). Jeg hadde aldri klart å bo midt i Agia Napa med alt bråket 24 timer i døgnet, men det var greit å ta turen dit et par kvelder. Fig Tree Bay kommer jeg garantert til å reise tilbake til flere ganger. Men det er ikke så mye kulturelt å se/oppleve her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 27. mai 2006 #31 Del Skrevet 27. mai 2006 Kom på en ting til: når jeg bare skal reise ei uke passer jeg på å få meg en 8 dagers tur. Dvs at vi reiser tidlig om morgenen hjemmefra og kommer hjem sent på kvelden/natta når vi lander i Norge igjen. I år skal vi reise kl 7 om morgenen, og lander i Norge igjen kl 3 om natta. På den måten får vi mye ut av turen. Noen ganger er reisetidspunktene slik at man får kun seks dager borte, og det blir for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #32 Del Skrevet 27. mai 2006 Takk for tips, Lady. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 28. mai 2006 #33 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg ville aldri reist til et muslimsk land, der landets kvinner ikke får gå ut av huset. ← Tror du har et par fordommer angående deler av den muslimske verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #34 Del Skrevet 28. mai 2006 Tror du har et par fordommer angående deler av den muslimske verden... ← I tunisia er det faktisk sjelden man ser en kvinne. Hvor er de hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 28. mai 2006 #35 Del Skrevet 28. mai 2006 Mitt favorittsted er den franske riviera, områdene mellom Nice og St. Tropez. Koselige småbyer, god mat og sol og strandliv. (Mulig jeg er litt inhabil, familien har leilighet der, så er der cira 2 ganger i året, men er fortsatt ikke lei! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hippopotamus Skrevet 28. mai 2006 #36 Del Skrevet 28. mai 2006 I tunisia er det faktisk sjelden man ser en kvinne. Hvor er de hen? ← Jeg har faktisk tilbrakt ganske mye tid i Tunisia, rundt i store deler av landet der, og har ikke noe inntrykk av at det er lite kvinner å se der. Faktisk har jeg møtt og blitt kjent med tunisiske kvinner på mange ulike arenaer, blant annet på diskotek Men du, som aldri kunne tenke deg å reise til et muslimsk land og følgelig trolig heller aldri har vært i Tunisia, vet kanskje best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 1. juni 2006 #37 Del Skrevet 1. juni 2006 På sommeren er det altfor varmt (40 grader) og stappfullt i Hellas. Kunne ikke tenke meg å dra til Nord-Afrika. Jeg drar heller til Gran Canaria, fordi temperaturene er jevn og miljøet behagelig. Jeg kjenner GC på en helt annen måte enne de fleste tror det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mixelite Skrevet 1. juni 2006 #38 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) På sommeren er det altfor varmt (40 grader) og stappfullt i Hellas. Kunne ikke tenke meg å dra til Nord-Afrika. Jeg drar heller til Gran Canaria, fordi temperaturene er jevn og miljøet behagelig. Jeg kjenner GC på en helt annen måte enne de fleste tror det er. Og jeg kjenner Hellas på en helt annen måte enn du tror det er. Stappfullt og 40 grader på sommeren? Ja, det kan skje at det blir så varmt, men når vi reiser i Juni/juli har vi behagelige 30 grader eller der omkring. Og stappfullt? Aldri! Jeg har ikke vært på Gran Canaria, men er det noe i likhet med Tenerife, så nei takk! Ja, jeg vet at man kan finne mye fint og ekte utenfor turiststedene, men da må man komme seg dit. På mitt sted i Hellas kan jeg bare gå ut døra, så er jeg der :-D Endret 1. juni 2006 av Mixelite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 2. juni 2006 #39 Del Skrevet 2. juni 2006 Jeg har vært i Tunisia og reiser ikke tilbake for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå