Gå til innhold

Kjøttdeig

Anbefalte innlegg

Gjest LilSweetie
Skrevet

Går det greit å spise kjøttdeig som gikk ut på dato for to dager siden? Pakken er uåpnet, og jeg hadde tenkt å lage kjøttkaker med den.

Jeg er ikke erfaren nok på kjøkkenet til å vurdere det ved å se/lukte på den...

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt den, for kjøttdeig blir litt spesiell på smaken når den har gått ut på dato. Den lukter også surt, syns jeg da.

Gjest gjest1
Skrevet

Tviler på at det skulle være noe problem. Det er vanskelig å se/lukte på kjøttdeig, det lukter ikke så godt når du åpner pakken uansett egentlig.

En gang har jeg fått servert en pastarett som var laget med gammel kjøttdeig, og det både luktet og smakte dritt, rett og slett, fettet i deigen var harskt tenker jeg. Tror den harske lukten best kommer frem mens du steker den.

Gjest Gjest
Skrevet

åpne pakken og la den stå i ett minutt. så lukter du på den. hvis du føler trang til å brekke deg, er den dårlig ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Får frysninger bare jeg leser ordene "gått ut på dato" jeg. Det er en grunn til at matvarer er datostemplet, mener jeg. ;)

Venninna mi mener at datostemplet bare er til for at folk ikke skal spise altfor for gammel mat. Så hun har stort sett ikke problemer med å spise ting som gikk ut på dato i går eller for to dager siden.. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Akkurat kjøttdeig ville jeg ikke brukt etter utgått dato. Blr veldig lett bedervet.

Og da veldig lett å bli syk.

Gjest BagLady
Skrevet

Ikke kjøttdeig, nei :riste:

Og det er forskjell på "Best før" og "Holdbar til".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...