Arielle Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Har fått forståelse for at man får høre litt forskjellige ting når det gjelder omvendt livmor og muligheten til å få barn. Noen får høre at det ikke skal ha noenting å si, mens andre får høre at dette kan være et problem. Hva har dere fått høre når dere har vært på GU og lignende? Jeg fikk høre at det ikke gjorde noenting... (samtidig så har vi jo hatt problemer, men det kan jo være andre årsaker...)
Gjest Dalwhinnie Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Legen min sa at det kan være med på å gjøre det vanskeligere å få barn, men at det mest sannsynlig ikke ville spille noen rolle. Tolker det dithen at om det spiller noen rolle, så er den helt marginal.
Pimbila Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Hvis jeg ikke husker helt feil så har jeg bakover-livmor. Ble gravid på et blunk begge gangene.
Gjest Emera Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Min gynekolog sa også at det var uten betydning. Jeg har bakoverbøyd livmor, og ble gravid i full fart. Gynekologen kunne også fortelle at før, da de mente at bakoverbøyd livmor hadde noe å si, så brukte de noen ganger å operere livmoren for å få den i "riktig" posisjon!
Anca Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har bakoverbøyd livmor, og vi er inne i den 11.prøve perioden. Min gynekolog, som er sepsialist på barnløshet, sa at dette ikke hadde noe å si for sjansen for å bli gravid. Jeg har begynnt utredning på Riksen, og der fikk jeg høre av spesialisten jeg var hos at dette kunne ha en del å gøre med sjansen for å bli gravid. Synes det er litt forrvirrende... Uansett, jeg fikk forklart at sjansen for graviditet øker dersom mannen får sædutløsning mens han tar kvinnen bakfra. Da bommer visstnok ikke sæden på livmoråpningen. Dessuten kan det hjelpe å holde rumpa i været en god stund etter at mannen har kommet. (de uten bakoverbøyd livmor, kan ligge med en pute under rumpa) Vet ikke om det hjelper, men vi skal prøve dette denne syklusen, og krysser fingrene for at det hjelper....
Gjest gjesta Skrevet 26. mai 2006 #7 Skrevet 26. mai 2006 Legen min sa at det hadde ingenting å si. Og det stemmer det, jeg blir svært lett til tross for min bakoverliggende livmor.
Gjest Gjest Skrevet 26. mai 2006 #8 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har bakoverbød livmor og fire barn. Ingen problem. Dette er helt sikkert bare en myte. Hvorfor i all verden skulle det ha noe å si?? Det er jo ikke logisk i det hele tatt.
zmurfette Skrevet 27. mai 2006 #9 Skrevet 27. mai 2006 Jeg har bakoverbøyd livmor og blir veldig lett gravid. Har vært borti 14(!) gynekologer de siste to årene pga flere MAer, og alle de har sagt at jeg er heldig som blir så fort gravid når jeg har bakoverbøyd livmor. Men har ikke fått noen forklaring på hvorfor det kan være vanskligere. Tror bare det er en erfaring de har gjort seg - at en relativt stor andel av de som kommer for å få hjelp med sin ufrivillige barnløshet har bakoverbøyd livmor. En annen ting når det gjelder graviditeter og bakoverbøyd livmor er, fortsatt i følge disse gynekologene, at man må få sjekket at livmoren faktisk har reist seg opp som den skal i 11-14 uke. Hos noen med bakoverbøyd livmor gjør den ikke det av seg selv, så de må inn og "dytte" den opp. Om den ikke reiser seg/blir reist opp vil den ligge å trykke på ryggen og gi fare for skiveutglidning. Har også hørt at folk med bakoverbøyd livmor har kortere men mer smertefulle fødsler enn andre, men om det stemmer????
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #10 Skrevet 29. mai 2006 Jeg fikk beskjed om at livmoren min ligger på skrå mot den ene siden. Er det dette som kalles bakovervendt livmor? Legen sa det var helt normalt.
Arielle Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2006 Jeg fikk beskjed om at livmoren min ligger på skrå mot den ene siden. Er det dette som kalles bakovervendt livmor? ← Min ligger iallefall bakover, mot ryggen. Egentlig skal den ligge litt fremover mot magen.
LilleBille Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Har bakoverbøyd livmor - og fikk beskjed om at det ikke hadde noe å si i forhold til å bli gravid. Hadde heller ikke noen form for problemer - og ble gravid på "første" forsøk begge ganger. Hadde heller ingen problemer under svangerskapene.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 Her er enda en med bakoverbøyd livmor (så mange slike det er på dette forumet!). Legen min sa at tidligere trodde man at det gjorde det vanskeligere å bli gravid, særlig hvis man hadde samleie bakfra. Men nå har man funnet ut at det ikke har noe å si. Jeg ble forresten også veldig lett gravid.
Gjest gjesta Skrevet 31. mai 2006 #14 Skrevet 31. mai 2006 Her er enda en med bakoverbøyd livmor (så mange slike det er på dette forumet!). ← Det er vel ganske vanlig da sikkert.
Arielle Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #15 Skrevet 1. juni 2006 Det er vel ganske vanlig da sikkert. ← Legen min sa at ca 20% har omvendt livmor...
bad_kitty Skrevet 8. januar 2008 #16 Skrevet 8. januar 2008 Hei! Jeg har også omvendt livmor. Har også hørt forskjellige ting fra gynekologer... Vi prøver ikke ennå, men det er en lettelse å høre om så mange som ikke hat hatt noe trøbbel med å bli gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå