Gå til innhold

Flyttet: ta vikariatet eller være arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Gjest tjina
Skrevet

Om to måneder er fødselspermisjonen slutt.

Jeg har fått et dilemma, for jeg har søkt og fått et vikariat. Jeg vil forlenge permisjonen, men siden jeg har fått et vikariat betyr det at jeg må ta ulønnet permisjon. Hadde jeg ikke sagt ja til vikariatet hadde jeg vært arbeidsledig og kunne vært hjemme med guttungen og fått dagpenger istedet.

Nå lurer jeg på om jeg skal si nei takk likevel til vikariatet. Men hvis ikke kan jeg ta permisjon og likevel få overgangsstønad? Kan jeg være arbeidsledig og få overgangsstønad sammen med dagpenger? Har jeg ødelagt muligheten til å være hjemme og samtidig motta støtte når jeg har sagt ja til vikariatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har jobb så får du jo ikke støtte. Du kan jo ikke si ja til et vikariat og så etterpå si at du skal ha permisjon fra vikariatet.. :forvirra:

Gjest gjestina
Skrevet
Hvis du har jobb så får du jo ikke støtte. Du kan jo ikke si ja til et vikariat og så etterpå si at du skal ha permisjon fra vikariatet.. :forvirra:

klart du kan! :ironi: Hvis det er et to års vikariat og hun tar et års permisjon. Det er helt lov. Men jeg tror heller ikke hun kan få støtte siden hun egentlig ahdde muligheten til å forsørge seg selv uten trygd.

Skrevet

Jeg ville aldri ansatt en person i et vikariat dersom hun ett av de to årene skulle ha permisjon. Da ville jeg jo heller ansatt en som kunne jobbe begge årene. Når man er vikar skal man jo fylle inn for noen, litt teit hvis de med en gang de har ansatt noen, må få inn en vikar for den som er vikaren fordi at hun sa ja til jobben, men så skulle ha permisjon... Er det bare jeg som synes det høres rart ut? Jeg hadde hvertfall aldri gjort det...

Gjest du har ikke noe valg
Skrevet
Jeg ville aldri ansatt en person i et vikariat dersom hun ett av de to årene skulle ha permisjon. Da ville jeg jo heller ansatt en som kunne jobbe begge årene. Når man er vikar skal man jo fylle inn for noen, litt teit hvis de med en gang de har ansatt noen, må få inn en vikar for den som er vikaren fordi at hun sa ja til jobben, men så skulle ha permisjon... Er det bare jeg som synes det høres rart ut? Jeg hadde hvertfall aldri gjort det...

er i porinsippet enig med deg, men arbeidslivet fungerer slik at d emå ansette den som er best kvalifisert, spiller ingen rolle om vedkommende ikke kan jobbe fordi hun skal ha permisjon, som hun faktisk har krav på. Sånn er reglene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...