Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Hei dere! Skal være forlover i sommer, og har planlagt å holde tale. Har fått vite at det nesten ikke kommer til å bli noen taler fordi da ingen av familiene er særlig taleføre personer. Derfor har jeg lyst til å gjøre noe litt ekstra for henne, kanskje lysbildefremvisning under talen eller noe. Noen her inne med erfaringer eller gode ideer til hvordan å gjøre talen spesiell for min venninne??
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Det høres fint ut med lysbilder, men det er jo en del praktiske ting å ordne rundt lysbilder du bør tenke på. Fremviser, lerret, blending av vinduer blant annet. Ikke gjør talen for lang. Var i et bryllup der forloveren holdt en lang og detaljert tale om hva hun og bruden hadde opplevd sammen. I lengden ble det kjedelig for de andre gjestene. Mer egnet for et utdrikningslag, kanskje. Hun du er forlover for blir sikkert glad for at du holder tale uansett hvor mye du gjør ut av den! Hva med å lage et album med noen bilder av dere der talen kan stå trykket? I ettertid kan det være vanskelig å huske hele talen, og da har hun albumet med talen du holdt som et minne for livet.
Saeria Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Når svigerinna mi giftet seg hadde noen venner ordnet med en cd med bilder fra brudens opphold/studiepraksis i Tanzania. De hadde lagt til musikk. Denne ble vist for hele selskapet. Noen tidligere kollegaer hadde ordnet et stort album med bilder fra det ene utdrikkingslaget. De hadde tatt seg stor flid med å lime inn og sette kommentarer på bildene. På førstesiden hadde de skrevet en hyggelig hilsen til bruden. Albumet lå tilgjengelig for alle som ville se. Forlover holdt en fin tale om hvor viktig vennskapet deres var, ting fra barndommen, den fine nærheten de hadde seg i mellom og hva som gjorde henne til en sånn fin venninde. Talen var ikke kjempelang. Hva med å gjøre som gjest sier. Lage et album med felles minner?
Aeriana Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Et fint album fra utdrikkningslaget var en veldig god ide! Takk, det skal iallfall jeg gjøre for søsteren min som jeg er forlover for i sommer
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Enig med første gjest ang at talen ikke bør være for lang og alt det praktiske rundt lysbildefremvisning. Album er jo en strålende idè. Min forlover hadde laget album til meg med bilder fra hele oppveksten med kommentar til hvert bilde. Bakerst i albumet skrev alle venninnene mine en liten hilsen hver og det tar jeg ofte frem og kikker og leser i. Kjempekoselig!!
Huldra:) Skrevet 26. mai 2006 #6 Skrevet 26. mai 2006 Min forlover hadde laget album til meg med bilder fra hele oppveksten med kommentar til hvert bilde. Bakerst i albumet skrev alle venninnene mine en liten hilsen hver og det tar jeg ofte frem og kikker og leser i. Kjempekoselig!! ← Å, det hørtes hyggelig ut Dersom dere ikke har kjent hverandre så lenge, kan et album fra utdrikkingslaget også være hyggelig Er du forresten sikker på at det ikke blir så mange taler da? Jeg trodde det samme helt til jeg så lista. Det er jo foreldre, brudeparet, folrlovere og søsken. Blir en del egentlig.... Ellers synes jeg det hørtes ut som en super ide med lysbilder. Da blir det litt variasjon for gjestene underveis også. Lykke til
MarianneHR Skrevet 26. mai 2006 #7 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har ikke vært i bryllup der talen under middagen har inneholdt lysbilder o.l. Men veldig ofte har det vært noe sånt under kaffen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå