Gjest Nigella ul Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 Mener å ha lest ett innlegg her inne om at man kan legge messing i vannbad med salmiakk og noe annet? Så var det enkelt og gnikke som noenlunde blankt eterpå? Noen som skjønner hva jeg mener?
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Jeg vet at sølv kan legges i natronoppløsning på aluminiumsfolie og bli skinnende blankt på fem minutter i stedet for at man pusser og gnurer i timesvis, men hva man gjør med messing, vet jeg faktisk ikke. Hva med å søke i Google på messing og salmiakk, for eksempel?
Hu i Svingen Skrevet 26. mai 2006 #3 Skrevet 26. mai 2006 Messing legger du i zalovann med en god dæsj sitronsaft i, 10-20 minutter. Skyll og tørk av. Voila! Hilsen ex-messingselger.
Gjest Nigella ul Skrevet 26. mai 2006 #4 Skrevet 26. mai 2006 Messing legger du i zalovann med en god dæsj sitronsaft i, 10-20 minutter. Skyll og tørk av. Voila! Hilsen ex-messingselger. ← Takker! Skal prøve det idag
Gjest Nigella ul Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Det virket! Har 3 store messinglysestaker som står på gulv, ett tiltak å pusse dem! Fulgte rådet ovenfor, og nå skinner de Lettvint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå