Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg en oversikt over hvor lang holdbarhet de forskjellige sminkeproduktene har (mascara, eyeliner, concealer, foundation, leppestift, lipgloss, rouge osv. osv.)?

Lurer også på hvor ofte jeg bør rengjøre sminkekostene. Har forresten fått et tips om at flytende Milo skal være bra rengjøringsmiddel :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har veldig ømfiendtlige øyne, så hvis jeg ikke bytter ut mascaraen etter 2-3 måneder får jeg sti på øyet (øyenlokket hovner opp). Øyenskygger, pudder og rouge, derimot, kan jeg ha i årevis. Men jeg er nøye med å bruke pensler og koster og ikke fingrene når jeg skal påføre produkter.

Skrevet

Men hvis jeg sjelden bruker mascara (farger øyenvippene), vil den holde seg lengre da? Eller har selve innholdet bare en viss levetid?

Er så utrolig kjipt å kjøpe dyre mascaraer hvis jeg må kaste dem før de er halvtomme. :sur:

Gjest Virvel
Skrevet

Det eneste jeg opplever at "går ut på dato" er mascara. Den holder vel ca 3 måneder når den er åpnet. Alt som er i pudderform holder nesten evig, har jeg inntrykk av. Foundation bruker jeg lite av, så jeg kan godt ha en flaske/tube i et par år, og så lenge lukt, farge og konsistens holder seg uendret har jeg ingen motforestillinger mot å bruke den.

Pudderkosten min som jeg stort sett bruker daglig, blir vasket 1-2 ganger i uken. Bruker lunkent vann og vanlig håndsåpe.

Forresten, et tips når det gjelder mascara: Når den begynner å bli tørr kan du forlenge holdbarheten litt til ved å skru korken godt igjen og holde den under varmt vann et par minutter. Da smelter den liksom og blir mer flytende igjen.

Gjest Gjest
Skrevet
Noen som kan gi meg en oversikt over hvor lang holdbarhet de forskjellige sminkeproduktene har (mascara, eyeliner, concealer, foundation, leppestift, lipgloss, rouge osv. osv.)?

Lurer også på hvor ofte jeg bør rengjøre sminkekostene. Har forresten fått et tips om at flytende Milo skal være bra rengjøringsmiddel :)

http://expressen.se/index.jsp?a=187219

:rosaengel:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg rengjør kostene mine med zalo. Ellers så kaster jeg mascara når den blir tørr og annen sminke når den har ligget i et år uten å ha blitt brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...