Gå til innhold

Kviser, hvordan bli kvitt dem??

Isabel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt at en kan ta litt tannkrem på de om kvelden/natten, dette skal vist tørke de ut. Ellers IKKE plukk, da blir det bare arr. Er det et "stort" problem bør du evt. ta kontakt med lege for mer utredning/behandling. Enkelte medisiner (p-pille også) er ofte en grunn til at mange får kviser.

Lykke til hvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du må forandre på kostholdet ditt! Det har mye å si!

Spiser du "drittmat" som pizza, brus godterier osv kommer kvisene mye fortere.

Prøv b-vitaminer!!

rens huden med lactacyd morgen og kveld.

ikke plukk deg ihjel, men klem bort de hvite!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at kostholdet har så mye å si vet jeg ikke helt...forskerene ombestemmer seg jo hele tiden.

Men at du rengjør huden morgen og kveld er ihvertfall viktig. Og så er det faktisk viktig å bruke en god fuktighetskrem som passer til fet hud. Bruker du mye sterke kviseprodukter blir huden fort uttørket og irritert noe som kan gi mer kviser.

Jeg har god erfaring med ACO sin salicylsyreløsning som du får på apoteket. Du kan og prøve Basiron som du og får på apoteket. Men den må du regne med å bl litt rød og flassete av.

Har du virkelig store problemer bør du komme deg til hudlege.

*klemz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale å gå til lege - ihvertfall hvis det er mer enn en kvise på haka når du har mensen liksom..

Jeg trodde först det ikke var noe legen ville bry seg om (det er jo ikke *farlig* akkurat), men var heldig å komme til en som skjönte veldig godt hvordan jeg hadde det og ville gjöre alt han kunne til å hjelpe meg.

Fölte meg med en gang mye bedre da! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var faktisk på et foredrag om dette idag.. :)

Det beste er å oppsøke hudpleier først, det VET når folk skal sendes videre til hudlege og om man eventuelt kan gjøre noe i salongen. De fleste allmennleger er ikke flinke nok til å sende folk videre til hudlege, de skal liksom fikse alt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron har jeg prøvd også, og det hjalp bra i begynnelsen.

Men vil ikke anbefale dette i det lange løp,- jeg vil anbefale å ta en tur til hudpleier eller hudlege. Ta evt også en matintoleransetest! Det kan løse mysteriet.

Lykke til !

Kviser er no herk :o

Klem fra en som har vært igjennom denne suppa

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Har man konstant uren hud og kviser så er det best og begynne hos en hudpleier som kan takle slik hud. Ofte så skal det ikke mye til før man ser en forbedring om man er flink til å følge opp med riktig type renseprodukter ol.

En konsultasjon ligger på ca. 400 kroner- men det er det verdt for kviser er faktisk ett problem som skal tas alvorlig.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Jeg har nok heldigvis ikke så mye at jeg trenger å gå til lege, det er bare at det dukker opp sånn 2-3 iblandt, og siden jeg ikke er plaget med kviser fra før, så vises de så innmari godt...

Skivser de ut når de har "utviklet" seg godt jeg, da forsvinner de som regel etter hvert, men kviser er og blir en plage uansett.. Jeg føler at de alltid kommer når jeg minst "trenger" det.

Kostholdet mitt tror jeg ikke det har noe med, spiser som regel sunt, og har ikke spist godteri/fast food på et par måneder.

Men jeg lurer på om det kan vere noe med å få frisk luft? Før gikk jeg tur hver dag, og da holdt de seg unna. Men i det siste har jeg vært forkjøla og da ikke vert ute nesten i det hele tatt, da kom de, hadde tilogmed ei MIDT mellom øynene, på nesen,,, det var litt kjipt.. hadde det vert en annen plass, men midt i fjeset, da er du sikker på att alle sammen får den med seg..

Ja, men i den siste uka har jeg vert ute hver dag igjen, og vips.. Nå er de nesten vekke...

Men kviser er jo også et teikn på at snart får du mensen.. Slik er det ihvertfall med meg.. Så jeg går egentlig bare å venter..

veldig dumt å plukke på de ja.. Men jeg greier ikke holde meg unna :(

Ellers så.. det er jo et velkjent fenomen dette med kviser da, "alle" har opplevd det..

Ha ei riktig fin førjulstid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...