Gjest Gjest_trine_* Skrevet 25. mai 2006 #1 Skrevet 25. mai 2006 hei! skal på helgetur alene med mannen min . har tre barn på 10, 8 0g 2 år som skal være hjemme i huset vårt sammen med barnevakten. hun er 17 år, og vi er tante og onkel til henne. vi reiser fredag rundt 1500 og blir borte til søndag kveld rundt 2000. tenkte å betale henne rundt 1500-2000 kr. hva syns dere?
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Det er fint du og mannen din skal ha en alenehelg. Lønna til barnevakten er helt ok. Men vet du vil få litt pepper nå fordi hun kan be ungdom på fest hjem til dere og miste kontrollen. Ingen her vet om hun er en bedehus-jente... Be foreldrene eller en venninne av deg stikke innom på kveldstid. Da kan barnevakten føle seg mistrodd, men du kan si at det bekymrer deg og være ærlig mot henne, eller du kan be evt. foreldrene hennes si at de har glemt å kjøpe ett eller annet og at de har ringt deg og skal låne... Jeg ville valgt å være ærlig. Det har vært så mye om dette på tv at hun vil forstå din bekymring. ...Hvis det bekymrer deg da? Du kan også ta en telefon hjem på kveldene. Da hører du jo om det er fest der. Ha en voksen som kan komme og avvikle festen, hvis det oppstår. Håper du får en fin helg.
Freyja Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Lønna virket grei. Hvis hun er slik jeg var som 17-åring, er i alle fall ikke fest noe å bekymre seg for. Ha en deilig alenehelg!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 stoler helt og fullt på henne. en rolig og real jente. ville ikke gjort dette ellers! det er faktisk min minste bekymring
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Synes lønna var altfor høy jeg... Og dette er ikke ut fra hvor mye jeg ville gitt, for jeg har ikke barn selv..men ut fra hvor mye jeg ville forventet å fått.... Hadde blitt sjokkert om jeg hadde fått 1000 jeg... Så lenge dere har kjøpt inn mye god mat og snop og leigd noen filmer eller noe, så hadde jeg blitt kjempeglad for 600....
Twigi Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Synes det er ok å betale såpass godt. Det er et stort ansvar, og hun kan ikke "droppe ut" på noe tidspunkt. Det er viktig for dere at hun er fornøyd og gjør en god jobb, da blir det lettere å spørre henne seinere også. En god barnevakt er "priceless" - er det ikke det man sier?
Kosejenta Skrevet 25. mai 2006 #8 Skrevet 25. mai 2006 Syntes lønna høres grei ut. Hun er der jo tross alt hele helgen. Kos dere masse, høres kjempe deilig ut
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 grei pris. min første tanke var at jeg ville vært bekymret for 2 åringen og hvis de andre barna slår seg vrang ovenfor henne. hun er sikkert flink med barn og dere kjenner henne. vet ikke om jeg ville taklet dette som 17 åring. jaja, det var jo ikke det du spurte om. Og ja, ville tatt til takke med den lønna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå