Gjest Kvinne som lurer Skrevet 25. mai 2006 #1 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg har i det siste fått flere tilbakemeldinger fra venner om at jeg ser ut som en lesbe (OK, sannsynligvis forestillingen om hvordan en lesbe ser ut da, usminket, upyntet og med kort hår). Jeg er heterofil, og kler ikke langt hår. Har sporty stil, og er ikke så glad i masse "bling", og av praktiske grunner blir det sjelden sminke. Var det lurt å klippe av meg det lange håret? Jeg vet alt det med "at det er det indre som teller, blablabla", men til tross utstråling og selvsikkerhet, føler jeg at man nesten MÅ ha langt hår å vifte med for å få oppmerksomhet fra menn. Har noen kommentarer på dette? (Eller tips/råd)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. mai 2006 #2 Del Skrevet 25. mai 2006 har overhode ikke erfaringer fra at man trenger langt hår. jeg hadde i en lang periode kort hår, til tider veeeeldig kort, og fikk også høre av noen få at det så ut som lesbesveis. noe jeg ikke kunne annet en le av. er ikke/var ikke utpreget feminint kledd eller oppfører meg nok mer unisex en jentete, likevel hadde jeg ikke problemer med å få oppmerksomhet fra mannfolka. men sminket meg gjorde jeg, følte meg mest vel med noe sminke. synes sånn sett at kort hår krever mer av styling, både styling av hår og styling som sminke/smykker etc. har nå halvlang bob, har blitt mer feminin både i bevegelse og av og til klær. får nå minst like mye oppmerksomhet om jeg går uten sminke eller med. så jeg tror ikke det er en enkelt ting som gjør at man blir interessant, det er vel litt mer helheten og hva man gjør det til. men at noen sier du ser lesbisk ut, tilsier det at ingen mannfolk finner deg interessant også? og dersom de ikke gjør det, og du ønsker de skal det, så er det kun du som kan gjøre noe med det. og du trenger jo ikke gjøre de største tingene heller. farg øyevipper, napp brynene (IKKE sånn at det ser ut som tynne streker, men form brynene så skaper så kan du skape ett friskere utseende på øynene), ta på ett smykke, bruk feminine unisex/sporty klær. men det er jo alt etter hva du synes det er verd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. mai 2006 #3 Del Skrevet 25. mai 2006 (endret) OK, jeg er jente selv, og har i lange perioder hatt veldig kort hår. Men jeg har passet på å ha farge i, og stylingprodukter, og har aldri fått høre noe liknende som det du antyder. Men da jeg hadde så kort hår, var jeg alltid nøye med å sminke meg skikkelig, og jeg gikk gjerne i litt mer feminine klær og sko med hæl, for å understreke at jeg var feminin. Og jeg fikk alltid MASSE oppmerksomhet fra menn (ønsket og uønsket). Jeg har fortsatt kort hår, men en litt annen frisyre (ala Lise Karlsnes i Briskeby), og får masse komplimenter for frisyren, til og med fra folk som damen på apoteket i går, en av kabinpersonalet på et fly osv. Så det er ikke det med kort hår i seg selv som er tingen, tror jeg, men helheten. Jeg er ikke så veldig motebevisst, men tror jeg kler meg OK allikevel. Kortklipt hår uten noen spesiell frisyre, ingen sminke og i tillegg "sporty" klær kan nok sende ut feil signaler, dessverre. Selv om det er ufattelig idiotisk. Men til syvende og sist er det du som bestemmer; en mann bør ikke ville ha deg bare på bakgrunn av frisyre, det blir helt feil i mine øyne. Endret 25. mai 2006 av Elphaba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 25. mai 2006 #4 Del Skrevet 25. mai 2006 Hehe, nei jeg trur ikke det gitt. Jeg har veldig langt, tjukt og fint hår, og får ikke spesielt mye oppmerksomhet fra menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #5 Del Skrevet 25. mai 2006 Hehe.. kan ha med andre ting en utseende å gjøre det også, da Dikteren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 25. mai 2006 #6 Del Skrevet 25. mai 2006 Ja kanskje det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 25. mai 2006 #7 Del Skrevet 25. mai 2006 Tusen takk for svar! Vel, responsen fra menn uteblir for tiden, men det er sikkert mer fordi jeg jobber alt for mye, og aldri er ute på byen... (Skal endre det da!) Synes det er vrient å finne klær jeg liker, men får skjerpe meg litt! Jeg liker å være fin, men hater de femten timene i prøverom i forveien for å finne klærne... Ellers ser jeg hvor søt jeg blir med sminke. Jeg er fullstendig enig i dere som sier at en kort frisyre gjerne trenger litt sminke for at man fortsatt skal være feminin. Tar gjerne imot kommentarer fra gutter også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #8 Del Skrevet 25. mai 2006 jeg får aldri oppmerksomhet fra gutta jeg men så er jeg også aldri ute på byen. hvor er dere da når dere får oppmerksomhet? er det sånn overalt i hverdagen? jeg har langt hår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2006 #9 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg har hår til skuldrene, og litt lengre bak (så hvis jeg tar alt håret foran er det lengre). Da får jeg vel vente til høsten med å dra ut på jakt, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #10 Del Skrevet 25. mai 2006 Få med deg en venn eller en venninne når du skal kjøpe klær. Ofte finner de klær du aldri ville tenkt tanken på å prøve engang, men når du får plagget på så kan det endre seg... Venner ser gjerne lettere hva som kan kle deg, og du slipper kle av og på, men kan være i prøverommet mens venninnen din henter klær og bytter størrelser osv. Og til gjegjeld kan du gjøre den samme tjenesten, men kanskje ikke på samme dag hvis dere ikke elsker å shoppe. Mørk leppestift er nok som sminke, i alle fall for meg, men så har jeg langt hår og det er sjelden jeg bruker leppestift. Hvis du sender ut signaler om at du ikke forventer oppmerksomhet, så får du ikke oppmerksomhet heller. Jeg kler meg ikke utpreget feminimt, men går i dongeri og lave sko og genser/trøye. (Bruker pushups-bh, men...) Stell neglene, du trenger ikke lakke dem eller ha lange negler, men forme dem. En ring kan også pynte litt på fasaden. Vil du ha oppmerksomhet mot brystene, så bruk et smykke som blikkfang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2006 #11 Del Skrevet 25. mai 2006 En ring kan også sende ut signaler som "JEG ER GIFT/FORLOVET! HUSJ VEKK!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. mai 2006 #12 Del Skrevet 25. mai 2006 Jeg har hatt veldig kort hår i perioder, og det slitsomme med det var at jeg følte jeg måtte kompensere med sminke og pynt for å se mer feminin ut. Jeg kler ikke så langt hår, men i dag har jeg hår til halsen sånn ca, og det er mye enklere å variere, og jeg føler jeg ser mer kvinnelig ut på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 25. mai 2006 #13 Del Skrevet 25. mai 2006 Menn er da heller ikke en ensartet gruppe hvor alle har lik smak... Noen menn digger langt hår, og ser ikke på andre jenter, mens andre elsker kort hår på jenter, og prøver å overtale alle de møter til å klippe seg. Andre menn er ikke opptatt av hår i det hele tatt, men har andre fysiske særtrekk de tenner på. Tipper du bare har hatt uflaks, eller at du sender ut feil signaler for tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #14 Del Skrevet 25. mai 2006 Hva mener du med "kort" hår da? Halvlangt, eller guttekort? Når folk tror andre er homofil eller lesbiske, uten å vite det, er det gjerne basert på noe mer enn hårsveisen ja... Det er nok vibbene du sender ut, bevisst eller ubevisst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Cath Skrevet 25. mai 2006 #15 Del Skrevet 25. mai 2006 Guttekort hår på oss kvinner er IKKE pent, nei. Får du langt hår vil jeg regne med at du vil få flere beilere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
copernicus Skrevet 26. mai 2006 #16 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Jeg, hvis jeg får være litt subjektiv, har alltid vært litt svak for jenter med langt hår. Flettet og/eller oppsatt langt hår er noe av det flotteste jeg vet. Jeg forstår at langt hår er fryktelig upraktisk og slitsomt, med du så flott det er - Dersom jenta kler det, selvsagt Kler du hårsveisen din, så spiller egentlig ikke lengden så fryktelig stor rolle. Endret 5. juni 2006 av copernicus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 26. mai 2006 #17 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Jeg, hvis jeg får være litt subjektiv, har alltid vært litt svak for jenter med langt hår. Flettet og/eller oppsatt langt hår er noe av det flotteste jeg vet. Jeg hadde en gang en kjæreste med nydelig, langt kastanjefarget hår som nådde henne ned på rompa. Jeg må si hjertet stoppet opp i et par sekunder den dagen hun kom hjem fra frisøren og hadde klippet det skulderkort.. Jeg forstår at langt hår er fryktelig upraktisk og slitsomt, med du så flott det er - Dersom jenta kler det, selvsagt Kler du hårsveisen din, så spiller egentlig ikke lengden så fryktelig stor rolle. ← Alle menn jeg har vært i kontakt med har sagt at de liker langt hår best på jenter. Men det er vel neppe et kriterie for at han velger deg. Endret 26. mai 2006 av Cand alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 26. mai 2006 #18 Del Skrevet 26. mai 2006 Hva mener du med "kort" hår da? Halvlangt, eller guttekort? "Guttekort". Når folk tror andre er homofil eller lesbiske, uten å vite det, er det gjerne basert på noe mer enn hårsveisen ja... ...ja, for eksempel godt inngrodde fordommer? Det er nok vibbene du sender ut, bevisst eller ubevisst. Hvordan kan jeg sende ut bevisste eller ubevisste "lesbe-vibber" når jeg er 100% heterofil og aldri kunne tenkt meg forhold til en annen kvinne? Ikke kom med den at jeg har et ubevisst ønske i meg om å være lesbe, for det er bare tull!← Ellers takk for alle svar. Den mannen jeg ønsker å dele livet med bryr seg ikke så mye om hårlengde nei. Men jeg har nok en følelse av at et flertall menn liker langt hår best... (og som kommentar til tidligere nevnt ang. en kjæreste som gjerne ville at jenta skulle klippe seg; jeg har bare opplevd det motsatt. At en X ville at jeg skulle spare til langt hår. Nåja, han er en X...) Men da lurer jeg på; Har menn et øye for hva slags frisyrer som kler en jente, eller vil de si at "langt hår er finest" uansett? Hilsen Trådstarter som har sminket seg idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2006 #19 Del Skrevet 26. mai 2006 Men da lurer jeg på; Har menn et øye for hva slags frisyrer som kler en jente, eller vil de si at "langt hår er finest" uansett? Min erfaring: Menn liker hår på jenter langt, og helst løst (altså ikke oppsatt eller noe slikt). Hadde tilfeldigvis en diskusjon (om hva gutter liker med jenter) med en kamerat i går, og han sa litt oppgitt at han syntes det var så få jenter med langt hår på hans alder (han er snart 40), og han kunne ikke skjønne hvorfor så mange jenter klipte seg. Men jeg glemte å spørre ham om fargen har noe å si - om det virkelig er sant at blondiner er mest tiltrekkende... selv tror jeg at jeg har valgt en "feil" farge når det gjelder oppmerksomhet fra menn. har hørt rykter om at rødlig hår ikke er det mest attraktive. Men skitt au! Da får jeg heller være singel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 28. mai 2006 #20 Del Skrevet 28. mai 2006 langt hår trenger ikke hjelpe så innmari det nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå