Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Jeg skal lage løvetannvin, men hva har jeg det på? Er det mulig å få vanlige rødvinflasker rene nok til at de ikke avgir smak? Og i så fall, hvordan? Men får jeg kjøpt nye glassflasker et sted er det sikkert like greit, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne letingen. E-bay? Blir vel forferdelig dyrt med porto fra utlandet på noe slikt.
Leo Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Europris har i hvert fall vinflasker. Butikker som selger vinråstoff har også og dem finnes det en del av på nett.
Blueberry Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Mamma og pappa bruker gamle vinflasker til å ha saft på. De koker bare flaskene tror jeg. Det blir jo rent nok d vel?
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Ja, koking tenkte jeg ikke på. Får vel rundt 5-6 flasker oppi den største gryta jeg har. Småkoke i en time til de er passe møre? Europris, skal vi se, jo, det er en ikke så langt her i fra. Får se om de har det her, og hva det koster
Leo Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Ja, koking tenkte jeg ikke på. Får vel rundt 5-6 flasker oppi den største gryta jeg har. Småkoke i en time til de er passe møre? Europris, skal vi se, jo, det er en ikke så langt her i fra. Får se om de har det her, og hva det koster ← De bør nok ha to ! Neida, noen sekunder holder hvis du har skylt dem på forhånd. Tror de koster 7 - 8 kroner og alle Europrisbutikker jeg har vært innom har! Endret 24. mai 2006 av Leo
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Ikke verre? Da satser jeg på koking, sparer penger, og ikke minst miljø (og så var det å håpe at jeg rekker løvetannsesongen )
Leo Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 (og så var det å håpe at jeg rekker løvetannsesongen ) ← Akkurat det tror jeg du kan ta med stor ro... Det tar uansett litt tid før vinen er klar til å fylles på flasker, så be venner og bekjente om å kjøpte sommerens hvitvin på flasker og spare tomgodset til deg! Selv hadde jeg en gang et hobbyprosjekt med decoupage av vinetiketter og da jeg satte ut et "rykte" om at jeg ønsket meg tomme vinflasker, satt jeg plutselig med flere hundre! Det viste seg at overraskende mange sparte på tomme vinflasker i kjelleren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå