lille my Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 (endret) ja det stemmer. jeg er et STORT opp pussingsprosjekt. jeg er 24år, 158 cm høy, 103 kg tung, og har hengehud med strekkmerker over det hele. jeg har for 6 år siden tatt en brystreduksjon, som etterlot seg store stygge arr, og de er nå tilbake i drep rygg str. fekk en sønn for 7 mnd siden, og da sprakk hele magen opp, og etterlot en fin stor hengepølse over låra. (det sprakk til og med mellom de gamle strekkmerkene) jeg skal gifte meg om 3 mnd, od har lyst til å bruke stroppeløs kjole, men finner ikke undertøy som holder desse h...... puppane i tillegg fekk jeg se et bilde av meg selv fra 17.mai som ikke stemte helt med det jeg hadde i hodet. jeg er jo KJEMPE FEIT. det som er probleme mitt for so vidt er at jeg har prøvd mer eller mindre ALT. nutrilett, herbalife, grete rhode,ingers rugbrød,reduktil, cenekal, o.s.v. jeg klarer bare ikke å spise de normale måltidene som *frukost *lunsc * går rett på middag i 16 tida, og noe moms på kvelden.spessielt når ej he en mann som ikkje e overvektig(men he begynt å få pondus) so elska godteri, å gnafsa d gjerne fremmfor meg har nesten kutta med pepsi max og bytta ut me farris, å d e no ei bragd i sej sjøl egentli, me tanke på at ej he vår pepsiholikar i 6-7 år har prøvd å dra med meg en del veninner på turgåing, og sykkling, men de bakker alltid ut etter en tur eller to,(om de i det heletatt møter da) men i dag fekk jeg et innfall......................... ut å sykkle. trakka vilt i 15 min i motvind å regn, før ej måtte snu før fingrane fraus av, og øreverken ble kronisk. å so va no d 15 min full trakk tilbake også da godt å få syte litt................ no skal ej skrive dagbok her inne, til mej sjøl for so vidt(men da he ej kansje nåkken som kan gi mej fingeren når ej lata ut???) å ikkje sei å stakkar lisje feite du, klart du skal få litt godteriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.............. Endret 24. mai 2006 av lille my
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #2 Skrevet 25. mai 2006 Ikke for å være slem, men jeg må være ærlig: tror det er temmelig vanskelig å gå ned i vekt hvis du ikke greier å mosjonere. 15 min på sykkel i regn/vind??? Det må tåles. Det er ingenting; de fleste jeg kjenner sykler på jobb hver eneste dag, megselv inkludert! Kom igjen, ut og tråkk. Så skal du se at du blir sprekere etterhvert, og at du sikkert går ned i vekt! P.S spis skikkelig med frokost og lunch(grovbrød) og kutt heller ned på middagen og annen kveldskos-mat. Hilsen 163høy/50kg
Gjest En Gjest:) Skrevet 25. mai 2006 #3 Skrevet 25. mai 2006 Heng deg på meg med de "60 slankedagene", som begynner idag Her skal det også trenes til den store medaljen, for kilo skal av! (Isteden for en pose chips om kvelden- gå heller en tur!) Det er mye lettere når vi gjør det sammen, og oppmuntrer hverandre Det er forresten veiedager hver mandag før frokost. Lykke til
Gjest Lise-Lotte Skrevet 25. mai 2006 #4 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har endel råd som jeg lever etter selv: Sykle/gå til jobben hver dag (uansett vær) Gå tur hver kveld (jeg og mannen går en lang tur hver kveld) Spis kun frukt til frokost (masse frukt - et eple er ikke nok) Spis kun frukt på kvelden - jeg spiser ikke annen mat etter kl. 18:00 Steng av PC`en og heller kom deg ut på fridager
Twigi Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Hei Lille My! Du er altdeles ikke et håpløst tilfelle - du har jo klart å se på deg selv i nytt lys, ha viljet til å gjøre noe med det, og ikke minst: Du er allerede igang med å bevege deg! Synes den sykkelturen hørtes tøff nok ut, jeg, i regn og vind! Det er en bra begynnelse. Den største tabben mange gjør, er å starte alt for hardt, og så dette de av lasset. Grethe Waitz sa en gang at "all bevegelse er bedre enn ingen bevegelse" - i motsetning til alle de som hevder at man må løpe minst en halv time for å få effekt. Du har 3 mnd til bryllupet, da kan du få stor effekt! Du kommer til å bli kjempefin! Men du må love meg en ting: Spis ofte, det må aldri gå mer enn tre timer mellom mat. Du må spise froskost - men kanskje du må tenke nytt - hvis du ikke har matlyst. Jeg spiser små vanlije-yoghurt'er (mild og lett, vanilje, i 4-pack) når jeg ikke har matlyst, eller trenger en liten påfyll. Helt supert at du klarte å begynne med farris! Jeg vet at det er en stor overgang - jeg kuttet cola for mange år siden, og det var fryktelig vanskelig til å begynne med. Nå drikker jeg kun vann og farris, og det går kjempebra! Jeg har hatt stor nytte av South Beach dietten. Den er tøff i begynnelsen, men gir veldig stor effekt - særlig når du kan trene samtidig. (jeg er skadet nå, så jeg kan ikke trene.....) Den har to tøffe uker, men da ser du virkelig resultater! Og siden du har såpass mye å ta av, så kan det sikkert være veldig motiverende. Men uansett om du følger en diett eller ikke til å begynne med - du må legge om livsstilen på lang sikt, både for helsa di og vekta. Ta med deg gullungen i vogna, og gå to timer hver dag - jeg lover at du kommer til å se effekt! Så spiser du frokost (bittelitt, ihvertfall), og et mellommåltid senest tre timer etterpå, før middag. Så drikker du vann, og tar en sykkeltur senere på dagen. Og han mannen din, han må bare skjønne sin jobb i det hele: Han må la være å spise snop (ihvertfall så du ser det), og hjelpe deg med å komme igang med gode rutiner for mat og trening. Han vil sikkert også gjerne at du skal føle deg flott i bryllupet deres! Lykke til, lille my! Dette fikser du! tenk på så fine bryllupsbildene dine blir!
ashera Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 (endret) Henger meg på siste innlegger, jeg! Problemet er ofte av vi ikke spiser ofte nok, slik at stoffskiftet går på sparebluss. Jevne og normale måltider er første bud. Spis en god frokost først. Sørg for å ha nok frukt i huset, vaniljeyoghurttipset er bra, cottage cheese med rørte bær med litt fruktose i er også et greit mellommåltid. Wasa delikatess sesam er også lekkert og samtidig sunt og godt (fullkorn rug, men sprøtt og lett). Er du glad i te, kan ulike smaksatte teer være noe å kose seg med til. Godtesug om kvelden er farlig! Har en mann som er slank og spiser noe så enormt, og som gjerne koser seg med noe ekstra om kvelden. Da blir det dobbelt så vanskelig å stå imot... Og jevn mosjon må til ,minst en halv time pr. dag, helst en. Rask gange og sykkelturer er fint - en halv time intens tur på sykkel, slik du skriver, er bra. Kjøp deg gode sko og gå ekstra raskt når du går tur med småttisen. Jeg sliter med vekta selv, jeg, og selv om det går i rykk og napp både opp og ned, så er helseeffekten av treninga der uansett. Som Twigi sier: Definer dette som et livvstil og ikke et slankeprosjekt. Jeg går til og fra jobb raskt (tilsammen en time pr. dag) og så prøver jeg å trene stavgang og litt på helsestudio i tillegg. Ellers mener noen forskere at det er vanskelig å gå ned i vekt når man sover lite (og det gjør kanskje de fleste småbarnsmødre?). Det skal vi ikke bruke som unnskyldning, men det kan forklare at mange sliter i denne perioden. Kroppen er sliten, noe som gjør at den holder på lagrene sine. Vi får følge litt med hverandre, da! Lykke til! Endret 28. mai 2006 av hera
Fru Fomle Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Her har du fått veldig mange gode råd. Det viktigste du kan gjøre for kroppen din er å få igang forbrenningen igjen som Twigi skriver. Å ikke spise før middag er . Husk at dagen viktigste måltid er frokosten, det er viktig å fylle opp tomme energilager etter natten og det legger grunnlaget for et jevnt blodukkernivå resten av dagen. Spis ofte, og mindre porsjoner. Pluss på med mosjon og jeg er sikker på at du vil se resultater raskt! 15 min mosjon per dag er bra nok i begynnelsen når du er helt utrent, begynn med det og øk heller etterhvert som du føler kroppen makter mer. Lykke til, det kan skje mye på 3 mnd!
lille my Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2006 hei alle sammen. tusen takk fo r gode tilbakemeldinger. håper på å klare å lage meg frukost minst to dager denne uken. og neste uke reiser iv til tyrkia i 14 dager , og da håper jeg at jeg kan klare å spise noe hver morgen. får sjå ka som skjer da. håpe, håpe..... slenger ,eg foresten på mandagvveiing før frukost. resultatet kommer i morgen
ashera Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 hei alle sammen. tusen takk fo r gode tilbakemeldinger. håper på å klare å lage meg frukost minst to dager denne uken. og neste uke reiser iv til tyrkia i 14 dager , og da håper jeg at jeg kan klare å spise noe hver morgen. får sjå ka som skjer da. håpe, håpe..... slenger ,eg foresten på mandagvveiing før frukost. resultatet kommer i morgen ← Kos dåkke i Tyrkia, da!
lille my Skrevet 29. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2006 tusen takk hera...... ej he foresten gått ned 2,7 kg på ei veke...... nesten under 100 kg no...... :grine2:
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2006 #12 Skrevet 30. mai 2006 Høres veldig bra ut Som nevnt over her, all mosjon er bedre enn ingen mosjon, om det bare er snakk om å ta trappenen istedetfor heisen så er det bra! Og frokosten ER det viktigste måltidet på dagen. Bare å spise et egg er mye bedre enn ingenting. Før spiste jeg 2 måltider per dag. Gikk og gleda meg hele dagen til å kaste meg over middagen, og den skulle være GOD... Nå som jeg spiser ca 4 g om dagen, og litt varmt til lunch er det plutselig ikke så farlig med den middagen lenger... Et lite tips som kan være til hjelp er å melde seg inn i f.eks vektklubben.no, det har jeg gjort. Der får man tips til kalorifattig matretter og trim, gratis å være medlem. Du kan også fylle inn din egen profil, med vekt og mål, og hva som er din ønskede vekt, hva du har spist( så regner den ut kcal) og hvor mye du har beveget deg. Kjempedeilig å se resultaene svart på hvitt Lykke til med livsstilsendringen og bryllupet! Ps: tror du kan finne bra undertøy på Lalina i oslo, eller bestille fra figleaves eller bravissimo
ashera Skrevet 31. mai 2006 #13 Skrevet 31. mai 2006 (endret) tusen takk hera...... ej he foresten gått ned 2,7 kg på ei veke...... nesten under 100 kg no...... :grine2: ← Har sendt deg en PM om undertøy. Endret 31. mai 2006 av hera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå