Gå til innhold

Har mistet gnisten...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Skal giftes med min tvillingsjel i oktober, men har helt mistet gnisten i planlegginga.. Vi setter oss ned sammen og prøver å få ting opp å gå, men ender opp med å gjøre helt andre ting. Vi har planlagt og fastsatt endel ting ca ett år før den aktuelle datoen. Men etter jul stoppet det helt opp. Nå har vi ikke gjort noe konstruktivt siden nyttår og nå begynner panikken å ta meg. Hjelp trenges med gode råd og gjerne en klemz :kose:

Videoannonse
Annonse
Gjest Neffi
Skrevet

Jeg tror nok du har god tid til å rekke med alt sammen likevel! Ikke bekymre seg :klem:

Hva har du igjen da?

Skrevet

Panikk? Jeg fikk nettopp høre på at annet diskusjonsforum at jeg BØR begynne å stresse snart, i og med at ca ingenting er klart og det bare er 2 mnd igjen.

Er det så mye å gjøre da? Mistet fullstendig futten jeg og, men håper den kommer tilbake snart da.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Hei... Ja det er jo ganske mye igjen å ordne. I vært fall for min del. Skal ha ca 130 gjester. Maten er klar og kjolen henger i skapet, men invitasjoner må lages, drikke må handles dressen må vi finne, brudepikekjoler må skaffes. MÅ få tak i runde bord, og må få gjort ferdig massa masse mere..... Blomster skal planlegges, bordpynt og bil skal skaffes...gudhjelpe jeg får dårlig tid... HYYYYL!!

Gjest Neffi
Skrevet

begynn med invitasjonene, og blokk ut alt annet. Du må kunne "glemme alt annet" for å unngå stress...

enklare sagt enn gjort :ler:

lykke til, iallefall. Du skal se at det blir god nok tid ;)

Skrevet

Synes du har kommet langt jeg - maten klar og kjole i skapet, det er nesten mer enn hva jeg har fått til, og jeg gifter meg om under to måneder. Lag en liten liste over ting som må gjøres, hjelper sikkert å få oversikt over hva som gjenstår. Kanskje er det ikke så mye som du tror? ;) Enig med Neffi - start med invitasjonene, og så tar dere det derfra. Kjøp ferdige eller gjør det enkelt. Hva ellers var det du nevnte? Handle drikke - gjort på et par timer. I oktober. Ingen grunn til å la drikkevarene støve ned. Finne dress - send forlovede med sin forlover på shopping. Brudepikekjoler - sett mamma, tante eller forlover på saken, det samme med disse runde bordene. Deleger det som kan delegeres, og husk at det faktisk er ganske lenge til oktober! Kikk litt på nett for å få noen idéer til blomster og bordpynt, f.eks her: Wiggy Flowers , og så skal du se at inspirasjonen kommer tilbake etterhvert som det nærmer seg. Jeg hadde en skikkelig down-periode i planleggingen etter jul, og nå har jeg egentlig ikke tid pga eksamen. Så jeg har bare gjort bestillingene i grove trekk og gjort avtaler om at jeg kommer tilbake med hva slags tapas, hva slags blomster og hva slags kake jeg skal ha etterhvert. Lykke til!! Og stor klem :klem:

Skrevet

Hm... skal gifte meg om to uker, og har nok ikke full kontroll, men jeg har både en kommende mann som (endelig) engasjerer seg + en veldig snill mamma som elsker å pynte og planlegge etc. Dette har vært litt vanskelig fordi jeg avslutter studier, jobber mm. Men har du ikke noen andre som kan hjelpe deg også? Jeg er nok ingen kontrollfrik selv så det er kanskje lettere for meg å få hjelp en det er for mange andre "bridezillaer" :) Jeg er helt bridezilla selv altså ;) Jeg synes iallfall det er deilig at vi er flere som deler på oppgavene, og her i huset så er det faktisk min forlovede som er kontrollfrik (men det er litt sent nå, for alt kan ikke bestemmes de siste to ukene. Så det er ikke alt han får kontrollert :)

Gjest Fruktkake
Skrevet

Slapp helt av. Du har god tid, og du har planlagt mye allerede. Ta en pause fra bryllupsplanlegginga et par uker, så kan det hende dere finner gnisten igjen?

Jeg gifter meg om tre uker, og har fremdeles veldig mye igjen!

Gjest Fruktkake
Skrevet

Dessuten - prøv å velge lettvinte løsninger istedet for de mest tidskrevende. Du kan f.eks. bestille ferdigtrykte bordkort og invitasjoner hos bryllupsbutikken.no. Angrer nesten på at ikke vi gjorde det, for de bordkorta mine er et mareritt ;)

Skrevet

Du har jo absolutt ikke dårlig tid. Det eneste vi hadde klart 6 mnd før bryllupet var lokalet. Kjolen ble bestilt 3 mnd før, og resten ordnet de siste 2 mnd. Bare deleger noe av arbeidet til familien og venner så skal det gå kjempefint. Og ikke stress! Det er absolutt ikke nødvendig. Du kommer til å stresse nok på slutten så spar nervene :)

Lykke til!

Skrevet

Ja det er fort gjort å miste gnisten oppi alt, og da tror jeg det er lurt å ta en pause jeg som du har gjort;-)

Vi bestemte oss for bryllup 4 mnd før vi og det har gått greit enn så lenge, skal til pers på lørdag!!

Lag en liten liste og begynn på toppen, er enig med de som sier at du gjerne kan ta invitasjoner først. Ser du har fått tips på hvor du kan få tak i dem, jeg bestillte dem fra decorium.no.

Husk at det skal være lystbetont det her, man må ikke glemme hvorfor man ønser å gifte seg;-)

Motivasjonen kommer nok når du begynner å se på invitasjonene og tenke på hva som skal stå inni der. Det finner du og mange tips om her inne.

Lykke til og en :klem:

Skrevet

Lag liste over hvordan dere ønsker dagen.

Lag liste over innkjøp.

Lag liste over hvem som ordner hva.

Lag kjøreplan over dagen.

Legg nettsider inn på favoritter, så slipper dere å lete etter de sidene igjen!!

Hjelper veldig med lister. Og lag de gjerne på word, da kan dere redigerer de så ofte det trengs!!

Lykke til :)

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Hei alle sammen :)

Tusen takk for oppmuntrene ord. Tror faktisk jeg har det meste på plass, og nå i helga skal jeg sette meg ned og ordne resten. Kjæresten har reist på helgetur, så jeg skal ha en rolig helg her hjemme sammen med jentene våre.

Må finne ringer... det føler jeg nesten er det mest viktige nå... Har mange og lange lister over ting som skal gjøres, så nå er det bare å lete dem fram og å sette i gang....

Igjen :hjerte: lig 1000 takk for god hjelp i å komme meg i gang igjen!!!

Skrevet

Så fint at du føler at gnisten er på vei tilbake Anki :Nikke: Tror alle har en slik dødperiode, det hadde jeg også..

Lykke til med forbredelsene :)

Skrevet
Panikk? Jeg fikk nettopp høre på at annet diskusjonsforum at jeg BØR begynne å stresse snart, i og med at ca ingenting er klart og det bare er 2 mnd igjen.

Er det så mye å gjøre da? Mistet fullstendig futten jeg og, men håper den kommer tilbake snart da.

I dag har JEG fått panikk. Holder på å gjenfinne roen nå, så jeg håper den kommer. :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Slapp helt av, du har mer enn nok tid til å ordne resten. Vi hadde fem måneder på oss til å ordne absolutt alt, og da hadde vi god tid.

Det meste av det du skal gjøre tar lite tid, det virker bare så overveldende når du har ei lang liste foran deg. Ta en liten pause fra hele planlegginga, deretter er det bare å ta en ting om gangen så er du i mål før du aner det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...