Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg om erfaringer fra Grete Roede kurs? Virker de, eller er det bare en bløff for å tjene penger på folk som gjerne vil betale for hva de tror er lykke? Gjerne litt hva de inneholder også, hele pakka.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh... tror ikke Grete Roede er fusk, nei, da det handler om å spise riktig og mosjonere. Det er ikke noe pulver, piller eller lignende... Derfor går det også mye på egen motivasjon og innstilling. Det er ingen "lettvint" metode, men en hjelp til endring av livsstil - noe som mange strever med å få til... Har ikke gått på Grete Roede selv, men har jo hørt om det.

Skrevet

Titt-hei på deg! :P

Jeg har gått ned over 20 kilo med Grete Roede-kurs. Kan absolutt anbefales. Hvis du selv er motivert, vel og merke! Du lærer å spise riktig og ha et balansert kosthold med sunn, delikat og god mat. Dette er ikke noen sultekur. Du spiser ofte, og hvis du gidder, så kan maten du skal spise gjøres spennende og veldig god!

Jeg var overrasket over hvor mye jeg kunne spise! Feilen jeg haddde gjort var at jeg tidligere hadde for vane å spise bare to ganger om dagen, noe som ødelegger forbrenningen. Da jeg i tillegg ble sykmeldt og måtte slutte med masse jobbing, trening og et aktivt liv, snek kiloene seg fort på. Fordi jeg var syk, hadde jeg begrenset mulighet til å trene hardt, men jeg gikk tur så ofte jeg klarte. Og det har jeg fortsatt med.

Gikk opp et par kilo igjen i sommer, men jeg bestemte meg meg raskt for å ta opp kampen igjen. Det er så mye enklere å få bort to kilo enn å vente til det blir sju, åtte eller ni...! Har ligget stabilt der jeg var da jeg sluttet på kurs i februar foruten den lille "oppturen" i sommer.

Det verste er å komme igang! Du vil bli overrasket over hvor lett det er å slanke seg hvis du begynner på Grete Roede-kurs. Det som er vanskelig, er å ikke sprekke helt etterpå og falle tilbake til gamle vaner! Kjenner flere som har gått opp i vekt etter slike kurs. Du må være flink etterpå!

Har klart meg fint! :D

Mange synes det er dyrt å betale 1400 kroner for et kurs. For meg ville jeg betalt det dobbelte! Det er så mye lettere å motivere seg når dere er flere. Samtidig som det er godt med noen til å backe deg opp når vekta står stille en uke eller to eller du har sprukket... :sur: På'n igjen! :kgblunk: Møtene er koselige, og bare kurslederen vet vekten din. Det fokuseres ikke på hvor feit du er, men hvor flink du har vært å gått ned siste uka! :P

Å vite at jeg skulle møte de andre på kurset og veies var kjempemotivasjon for meg når jeg etter en stund ble litt lei i en periode. Og jeg er kjempestolt fordi jeg faktisk klarte å slanke meg og endre kostholdet. :smile: Har motivert flere av både venner og familie.

Dessuten har jeg kastet alle buksene i størrelse 46 og glir glatt inn i en 40 eller 38. Klær er gøy igjen!!!!!!!! Nå kjøper jeg det jeg har lyst på. For de har som regel størrelsen min! :ler:

En ting er at kroppen ser bedre ut, men en annen ting som har hevet selvtilliten er å vite at jeg klarte det! Nå klarer jeg alt jeg vil klare! 8) Det er den største lykken med dette for meg!! Tror ikke noen blir generelt lykkeligere av å være slank, kjenner mange sure slanke folk, jeg!!!! Men for meg det er hyggelig å ha nådd et mål!

Den eneste måten å klare å redusere vekten på sikt, er å spise sunnere og mosjonere mer! Maten du skal spise er vanlig sunn mat. Noen justeringer må du nok belage deg på i forhold til før. Men jeg kan love deg at du vil bli positivt overrasket over hvor mye godt du får spise. Dessuten kan du unne deg det du har mest lyst på av og til, noe som ihvertfall hjalp meg fra å sprekke. :)

Er det du selv som kunne tenke deg et slikt kurs?

Meld deg på kurs i dag!!! Og ikke "spis deg opp" i jula før slankekurset i januar! :(

Mange av mine kursvenner la mye på seg i tiden fra de meldte seg på kurs til de begynte. Dette fordi "det er jo så lenge til neste gang jeg får spise noe godt"...... Greit det, men spar deg for det ekstra slitet det kan bli å måtte gå av deg fem ekstra kilo fordi du skulle kose deg ekstra før slankinga!

Ønsker alle som skal på kurs LYKKE TIL!!!!

Stor klem fra Thia :ler:

Skrevet

Jeg har selv meldt meg på kurs som starter i januar (men skal ikke spise ekstra fremover av den grunn. Er ikke så glad i julemat, så jeg pleier faktisk å gå ned i vekt i jula).

Jeg håper virkelig jeg klarer å være flink å gå ned tilsammen 20 kilo. Jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer dette på egenhånd, så jeg trenger et lite puff med et slitk kurs.

Skrevet

Jeg har selv gått på Grete Roede kurs, og er veldig takknemlig for dette kurset. Jeg gikk bare ned 5 kilo i løpet av disse 8 ukene, men fortsatte for meg selv etterpå, og gikk ned 10 kg til, altså totalt 15 kilo. Jeg er kjempefornøyd, og jeg synes ikke det er så farlig at jeg "bare" gikk 5 kg. Hadde jeg ikke begynt der, hadde jeg ikke klart DET engang. Det var dette jeg trengte for å få en ordentelig start. Jeg kan love deg at jeg har prøvd ALT som er mulig å prøve, dvs pulver, cla...og alt du hører om. Skjønte etterhvert at ingen lettvinte måter hjalp. Det rare er at jeg synes egentlig Grete Roede kurs var en lettvint måte å begynne på. jeg har ikke angret et sekund på at jeg gjorde dette. Jeg begynte i januar i fjor, og har holdt vekten til nå.....men ser at jeg har begynt å skeie ut litt for mye i det siste...men dette er bare min egen feil, og jeg vet at det jeg har spist ikke er bra. Men jeg tar ikke dette så tungt, det er snakk om 3 kg...

Ikke nøl, dette er et veldig bra oplegg!!

Lykke til!! :D

Skrevet

Jo, magen begynner å bekymre meg litt, og jeg har gått opp i klesstr. Jeg begynte å trene lagidrett i september, kom i bedre form, men tror ikke det har gjort store utslaget på vekta. Jeg har ikke noe problem med å spise knekkebrød 4 ganger daglig i 4 uker heller, gjorde det i sommer, uten at det hjalp veldig. 8 uker hva? Det kunne kanskje ha vært greit å ha noen å sammenligne notater med. Kanskje jeg ikke skal si opp støttemedlemskapet mitt i SATS likevel da :wink: Tror jeg skal begynne på dans igjen etter jul..

For et par tre år siden så jeg strålende ut, men da jobbet jeg fysisk hele dagen, mens nå sitter jeg hele dagen, så det kan vel ikke sammenlignes. En venninne av meg sier KNEKKEBRØD og lang gåtur hver dag. Kanskje jeg burde droppe vanlig brød og ikke MINST sukker totalt.

Får se, men takk for gode svar :)

Skrevet

Grete Roede fungerer helt klart, men husk bare å melde deg på et stabiliseringskurs etterpå. Syv uker (som er lengden på ett kurs) er som regel ikke nok til å endre vanene varig.

Lykke til!

Gjest lilletroll
Skrevet

Man MÅ jo ikke melde seg på kurs for å slanke seg på Grete Roede vis, da!! Jeg spiser Grete Roede nå jeg, men gjør det på egen hånd. Vi har kjøpt en bok men masse oppskrifter, og det står også hvor mange kalorier det er i hver middagsrett, og det er også et tips til en ukesmeny der. Så det kan være ganske helt billig, også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...