Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Benedikte
Skrevet

Hei hei! :)

Nå har jeg vært en del inne på et annet forum om EuroSong, og der inne er der nå er person som etterlyser en sang som deltok i den norske finalen et år, men som ble nummer 2.

H*n er usikker på hvilket år sangen deltok, men h*n hørte sangen i 2000, så da var det enten det året eller tidligere. Den ble sunget av en kvinne, og handlet visst om et fyrtårn og et kvinnelig spøkelse..? :klø:

Litt av teksten på engelsk er: Darker tank dark, lighter than light - dette var visst i refrenget...

Ikke mye å gå på her, I know that, men nå har jeg gått og grublet på dette i hele dag og blir bare mer og mer frustrert fordi jeg ikke kommer på hvilken sang dette kan være!!! :sur:

Så hvis der er noen EuroSong fans (eller skap-fans ;) ) som kan hjelpe, blir jeg kjempeglad! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært inne på NRK sine Eurovision-sider? Der skal alle de norske bidragene stå.

Skrevet

Kan det være Bettan fra 1998? Husker ikke teksten på denne i det hele tatt, men sangen heter Winds of the Northern Seas, så det kan kanskje stemme sånn nogenlunde med temaet du spør etter. 1998 var vel det første året det var lov å synge på engelsk, så det kan ikke ha vært tidligere enn dette.

www.diskografi.no finner du deltagere i de norske finalene for alle årene.

Skrevet

Eller kanskje Brighter than light fra 2001, med Elin Torset? Det passer kanskje enda bedre med teksten, og i tillegg er vel navnet på sangerinnen ikke akkurat noe man enkelt vil huske...

Skrevet

Norge kom på 2. plass i 1996 med sangen I Evighet, sunget av Elisabeth Andreassen

Gjest Gjest
Skrevet

"Brighter than light", med ei ung pen sørlandsjente, havnet helt i toppsjiktet på den norske finalen for noen år tilbake. Utrolig fin sang, jeg har prøvd å få tak i den uten hell selv. Minner iallefall veldig om den du beskriver.

Skrevet

Her er linken til den norske Grand Prix klubben: http://www.norway.ogae.net/

Klikk inn på norske finaler, så finner dere en oversikt over hvilke bidrag som har representert Norge og plasseringene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...