Gjest Bodillen Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Fy flate, dette er kvalmt! Jeg vurderer virkelig å legge om kosten... http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5690678.html
Gjest vimse Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Jeg er så glad vi er selvforsynt med kjøtt...
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har prøvd vegetarianerdiett. Men det viste seg at vegetarianerne var like vanskelige å fange som de satans sauene vi rapper til daglig, så vi gikk tilbake til vanlig mat.
Gjest Bodillen Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har prøvd vegetarianerdiett. Men det viste seg at vegetarianerne var like vanskelige å fange som de satans sauene vi rapper til daglig, så vi gikk tilbake til vanlig mat. ← Faen...
Gjest Bodillen Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg er så glad vi er selvforsynt med kjøtt... ← Kjøtt fra egne dyr?? For jeg vil ikke tro tilstandene er noe bedre i norske butikker... Endret 24. mai 2006 av Bodillen
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Varm kjøttet opp til 100 grader, så dauer all faenskapen.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Jeg er så glad vi er selvforsynt med kjøtt... ← Men er det ikke et slakteri som deler det opp?
Gjest vimse Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Kjøtt fra egne dyr?? For jeg vil ikke tro tilstandene er noe bedre i norske butikker... ← Litt ymse, men ikke fra butikk nei.
Gjest vimse Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Men er det ikke et slakteri som deler det opp? ← Nei.
Gjest Bodillen Skrevet 24. mai 2006 #11 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Men er det ikke et slakteri som deler det opp? ← Det går fint an å gjøre det selv. Kjenner folk som har gård og ordner alt sånt til eget bruk uten å blande inn slakterifolk (det skulle tatt seg ut!! Hadde sikkert blitt skikkelig usmak også ). Endret 24. mai 2006 av Bodillen
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #12 Skrevet 25. mai 2006 Kjenner til ganske motbydelige historier fra vårt land også. Har venner som har arbeidet i ferskvaredisken og de har fortalt historier som får meg til å aldri ønske å kjøpe kjøtt eller ost der! Men man kan vel egentlig aldri være trygg...
Gjest Fruktfat Skrevet 25. mai 2006 #13 Skrevet 25. mai 2006 Kjenner til ganske motbydelige historier fra vårt land også. Har venner som har arbeidet i ferskvaredisken og de har fortalt historier som får meg til å aldri ønske å kjøpe kjøtt eller ost der! ← gryteretter o.l fra mega, ultra osv er laget av kjøtt som er gått ut på dato (riktignok stort sett dagen før, men allikevel...).
Gjest Pastillen Skrevet 25. mai 2006 #14 Skrevet 25. mai 2006 Fy flate, dette er kvalmt! Jeg vurderer virkelig å legge om kosten... http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5690678.html ← Ironisk, i og med at så mange har handlet kjøtt i Sverige da e-coli-hysteriet sto på som verst... Men, Bodillen; blir du veggis på grunn av dette, eller er du bare svær i kjeften? Jeg er forøvrig helt enig i det Mysan skriver. Sunn fornuft, smak og lukt bestemmer om jeg spiser eller kaster noe mat. Ikke en dato.
Gjest Bodillen Skrevet 25. mai 2006 #15 Skrevet 25. mai 2006 Ironisk, i og med at så mange har handlet kjøtt i Sverige da e-coli-hysteriet sto på som verst... Men, Bodillen; blir du veggis på grunn av dette, eller er du bare svær i kjeften? ← Jeg sa da bare at jeg vurderte det sterkt.....?
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #16 Skrevet 25. mai 2006 jeg pasta! ← Men det er dessverre lite proteiner eller annet nyttig i pasta, så det lar seg nok ikke sammenligne. Her er det lukt og smak som avgjør, datoen på kjøttet kan si akkurat hva den vil. Aldri blitt syk pga det.....ennå....
Transe Skrevet 29. mai 2006 #17 Skrevet 29. mai 2006 Nei, jeg skal nyte min biff med rødvin som jeg alltid har gjort. Livet er for kort og verdifullt til å lide seg gjennom uten god mat og drikke.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #18 Skrevet 29. mai 2006 Nei, jeg skal nyte min biff med rødvin som jeg alltid har gjort. Livet er for kort og verdifullt til å lide seg gjennom uten god mat og drikke. ← Nå har jeg vært vegetarianer i 15 år, og god mat og drikke nyter jeg hver dag! Enhver må selv vite hva en skal/vil spise. Og hva en har samvittighet til. En ide er kanskje å bruke mer økologiske produkter hvis en ikke ønsker å gå over til å bli vegarianer?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2006 #19 Skrevet 29. mai 2006 Samboer arbeidet bak kjøtt disk og i lang tid. Og det som står der er en smule overdrevent, men det skjer, det gjør det. Men seriøst, vi trenger ikke å bli vegetarianere av den grunn? Vi tåler da litt Selv om å spise mer grønnt og frukt er noe ALLE burde gjøre, ettersom det er veldig gunstig for kroppen vår
Gjest splæsj Skrevet 29. mai 2006 #20 Skrevet 29. mai 2006 Jeg synes absolutt dere burde bli vegetarianere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå