Gå til innhold

En skam for norske politikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en skam for Norge og viser norske politikeres manglende vilje til å ivareta barn fremfor voksne:

Politikerene kastet ut foreldreløs 13-åring

Mens 177 Irakere som først var blitt utvist får lov å bli i landet, kaster norske politikere ut en foreldreløs 13 åring.

Men voksne personer som Mullah Krekar får bli værende intil videre fordi han kan snakke for seg, har advokater som stiller opp for han, tar de en uskyldig 13-åring ut fra skolen (hvor han har gått i flere år) og setter han på flyet til en voldelig og alkoholisert bestefar (iflg pressen).

Vi vet at utlendinger som dreper og voldtar får bli i Norge for å få behandling, evt sone sin straff, ofte har fått bli i Norge.

Vi vet at det foregår utstrakt økonomisk kriminalitet som ikke påvirker myndighetenes evner til å send ut voksne, selvstendige mennesker.

En foreldreløs 13-åring med begrenset omtale i mediene blir isteden brukt for å statuere et eksempel på at "noen" tvangssendes ut av landet.

TV2 hadde et kort telefonintervju med 13-åringen mens han satt ombord i flyet.

Han ble spurt om han hadde en hilsen til sine klassekamerater;

Takk for meg !

Det var alt han fikk sagt før flyet takset ut for å ta han til Sri Lanka.

Og etterpå slår norske politikere seg på brystet og forteller at de nå har statuert et eksempel. Så mye betyr et barn fremfor voksne i Norge, og viser at norske politikere bruker de som ikke kan forsvare seg rått for å markere sin maktmisbruk.

Noen politikere forstår ikke hvorfor det oppstår POLITIKERFORAKT. Jeg skal unngå å beskrive deres intelligens.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Fikk du med deg denne saken først nå.....?

Skrevet

Nei. Og det er heller ikke et tema om når jeg hørte om saken første gang.

Derimot forsøker jeg å få satt fokus på hvordan myndighetene bruker barn for å statuere eksempler, mens voksne menesker som er med på å ødelegge samfunnet får gå fri fordi de har sterke personer til å tale deres sak og finne smutthullene.

At politikere kan misbruke sin makt ved ønske om å statuere et eksempel på denne måten, viser en kvalmende holdning og manglende empati for en foreldreløs gutt på 13 år.

Barn har egentlig aldri hatt noen prioritet hos myndighetene. Og de vil heller aldri få det om vi ikke hadde hatt enkelte personer som noen ganger klarer å få pressen til å sette fokus på hvor gal dagens politikk er.

I dag er det med andre ord enkeltpersoner og enkelte organisasjoner, som sammen med pressen klarer å sette fokus på barn og barns rettigheter. De siste 30 ?? årene har barna blitt stadig mindre viktig for politikerene, utenom de 6 siste måndene før et valg. De resterende 42 måndene (til neste valg) brukes utvilsomt for å fremme de voksnes rettigheter. Og alle partiene ser ut til å være like ille enten partiet heter SV, KrF eller noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...