Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en sånn grill?

Bruker du den mye? Hva bruker du den til? Er den vanskelig å holde ren?

Eller ett sånt blandebatteri?

Samme som over; bruker du den mye (altså den dusjen)?

Vi skal pusse opp kjøkkenet, men vi skal bare bo her i to-tre år til før vi begynner å bygge hus. Derfor er det litt viktig at vi velger ett kjøkken som vi liker godt selv, men også tenker litt på at eventuelle huskjøpere også skal like det.

Kjøkkenet vi har tenkt oss med grå/svart benkeplate i stein og lange stålhåndtak.

Hva tror du, det "skremmer" vel ikke vekk huskjøperne? :klø:

Vi hadde egentlig tenkt oss noe ala dette

men fant ut at vi kanskje burde moderere oss litt siden vi skal selge om få år. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke grill, men merker jo at flere kokkeprogram trekker frem grillen så det blir nok etterspørsel etter det.

Likte det brune kjøkkenet. Er OK og helt nøytralt. Personlig foretrekker jeg lyst på kjøkkenet, men det er jo en smaksak.

Blandebatteriet har jeg ikke selv, men en venninne har dette. Utrolig fint å bruke når man skal skylle ut av kjeler o.l. eller skylle grønnsaker og poteter. Hun er i hvertfall veldig fornøyd.

Gjest Fruktfat
Skrevet

dette var fine greier! :Nikke:

samboeren min hadde ihvertfall likt grillen!

jeg er ikke så begeistret for trekjøkken, ville hatt det svarte!

Gjest gjest1
Skrevet

Kjøkkenet synes jeg er fint og såpass enkelt og greit at de fleste bør kunne akseptere det. Sikkert litt mer safe enn det svarte. Det er jo dritkult, så det på en visning en gang hvor det var kombinert med mosaikkfliser og det var helt rått - men det blir jo veldig enten eller kan jeg tenke meg. Enten digger en det eller så synes en det er helt grusomt.

Grillen er helt sikkert grei den også. Har det ikke selv, men hadde sikkert sett på det som et pluss hvis jeg skulle kjøpe en leilighet. Blandebatteriet liker jeg ikke, synes det ser altfor institusjonsaktig ut. Men å skifte blandebatteri er jo en smal sak, så det hadde ikke skremt meg vekk som potensiell kjøper hvertfall.

Skrevet (endret)

vasken (eller blandebatteriet) ja..

veldig lyst på det selv.

grillen. Nei. Griller som skal ha lavastein eller vann bruker jeg ikke.

Da velger jeg heller å bruke grillen på terrasen.

Dersom du ønsker grilleeffekt på kjøkkenet ville jeg bare ha gått for det helt enkle.. og kjøpt en grillpanne.

evt funnet en løsning uten vann eller lavasten

Endret av IdaH
Skrevet
2 separat regulerbare varmeelement  BRA

> Stor grillrist i støpejern  Vel. ikke hva jeg foretrekker på en grill, men greit nok   > highSpeed glasskeramikk uten dekor 

> Tappekran for olje  Hvilken olje?

> Kontrollampe  Kjekt å ha

> Oppsamlingskar i stål, for bruk med lavasten eller vann  ville ikke hatt

> Kan kombineres med øvrige platetopper med samme profil  Det er jo fint at går ann

er bare min menig

Den tappekran for olje skjønner jeg ikke helt..

men vet at det finnes noen typer som kan kombineres som grill og under er det frutrykoker eller noe sånt.. er det det på denne?

Gjest Embla s
Skrevet

En sånn grill gjør jo noe ekstra for kjøkkenet (så framt du har nok av gass/el også og har plass til det)! Jeg syns som hun over at den type dusjkran fra IKEA ser litt institusjonsaktig og "simpel" ut. Ingen tvil om at det er smart, men det finnes andre typer som ser mye bedre ut med samme funksjon (ikke fra IKEA da men..). Ellers stusser jeg litt på at dere skal ha benkeplate i stein, det er jo utrolig dyrt og eksklusivt, tror jeg heller ville lagt pengene i finere kran og annet, hvis det er med tanke på salg og heller brukt stenplate rundt kokesonen. Jeg tror det brune kjøkkenet er safest med tanke på salg!

Gjest Chantal
Skrevet

Jeg ville heller gått for blandebatteri enn grillen, og det var fint dere valgte kjøkkenet i brunt. Sort hadde skremt meg vekk i allefall.

Skrevet

Jeg hadde definitivt droppa den grillen. Man skal være ganske avansert på kjøkkenet for å få brukt den nok til å rettferdiggjøre en sånn utgift, jeg får ihvertfall litt angst bare av å tenke på rengjøringen av den. Hånddusj på kjøkkenet skulle jeg gjerne hatt, det er helt supert til skylling, men kanskje en litt annen enn den fra ikea med tanke på salg? Nå vet ikke jeg hvor du bor, men hvis det er et sted med relativt høye boligpriser så hadde jeg ikke valgt trekjøkken i rødlig kirsebærfarge som er på vei til å bli ganske umoderne, bedre med annet treslag. Hvis leiligheten ellers er ung og moderne hadde jeg heller gått for det svarte eller noe helt annet.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor dere lagger så mye penger i benkeplata når resten av kjøkkenet kjøpes fra IKEA i en ukurant farge? Jeg ville valgt hvitt kjøkken hvis jeg skulle pusse opp for salg, det tror jeg er det tryggeste med hensyn til å ikke skremme noen. Forøvrig anbefales det som regel å la oppussingen være opp til kjøperen:

http://www.x3m-oppussing.no/x3m/modules.ph...showpage&pid=24

Skrevet

Takk for svar! Kan godt hende vi ender opp med benkeplate i laminat så der er ingenting bestemt enda. Vil ihvertfall ha mørk benkeplate! Kjøkkenet må pusses opp, en lekkasje som gjør at vi må åpne hele veggen og skifte ut innredningen. Heldigvis en forsikringssak så vi slipper relativt billig unna med nytt kjøkken. :)

Blandebatteriet er jeg veldig i tvil om for jeg har lyst på dusj, men har hørt at de som blir dradd ut av selve blandebatteriet ikke tåler slitasjen så godt og blir ødelagt, derfor tenkte jeg på den varianten der. (Ser nå at linken fører til det store blandebatteriet , det er altså den lille jeg lurer på, 45 cm.)

Grillen hadde jeg sikkert brukt en del om den er enkel å holde ren, det er jo ganske viktig. Uff vanskelig å bestemme seg altså, det er jo så mye forskjellig å velge mellom! :ler:

Skrevet

Jeg ville ikke hatt grill, heller mer benkeplass.

Senest i dag sa jeg faktisk til mannen min at neste gang vi skal kjøpe kjøkken (skal kjøpe ny leilighet snart) så vil jeg ha sånt blandebatteri med dusj. Men jeg vil ikke ha et sånt som du linker til. Heller litt mer diskret.

Likte best det brune kjøkkenet, men jeg er mer fan av bjørk. Men d er jo min smak...d skal jo matche hele huset/leiligheten.

Jeg ville ikke brukt så mye penger på benkeplaten hvis jeg ikke skulle bodd der veldig lenge. Tror det selger like bra med benkeplate i tre, men gjerne med et grålig mønster. Svart benkeplate kan være kult, men det ser fort skittent ut. Fokuser heller på funksjonelle løsninger i skuffer og skap!

Skrevet

Eller ett sånt blandebatteri?

Samme som over; bruker du den mye (altså den dusjen)?

Vi har sånn på jobben (kantine), men jeg ville ikke hatt det på mitt eget kjøkken. Den er ikke alltid like praktisk å håndtere, og jeg synes ofte "spyleren" er i veien. I tillegg vil den ta veldig mye av oppmerksomheten fra resten av innredningen.

Skrevet

Hvis jeg visste på forhånd at jeg ikke skulle bo der så lenge, så ville jeg ha droppet alt "dyrt og fancy" som grill og benkeplate i stein og heller ha valgt et snasent blandebatteri (Ikke nødvendigvis fra IKEA da...) som "blikkfang".

Vi har nettopp kjøpt hus og nå (Som alle andre ganger jeg har kjøpt bolig...) ser jeg meg mer om etter ting jeg enkelt kan endre enn hvordan ting er. En grill i nedfelt i en steinplate hadde jeg sett på som negativt fordi jeg hater gass inne, men ikke umiddelbart ville ha følt at jeg kunne fjerne benkplaten p.g.a. prisen. Et lekkert blandebatteri er imidlertid et stort pluss uten at det er noe problem å bytte det ut hvis det ikke faller i smak. En annen kjøper kan imidlertid se på grillen som et stort pluss, MEN det uansett lite sannsynlig at prisen på installasjonen vil gjenspeile seg i salgssummen.

Det viktigste er at kjøkkenet ser greit ut! Egentlig helt på siden, men det er utrolig hvor mye helheten betyr på visning! Leiligheter selges jo vanligvis etter at folk har vært innom på en kort visning. Selv om vi hadde tilbragt tre visninger og tilsammen flere timer i det huset vi kjøpte før vi i det hele tatt vurderte å legge inn bud, ser ikke ting slik ut nå som de gjorde da vi kikket "overfladisk" på dem :ler:! (Nå skal det sies at vi er mest positivt overrasket da! Et litt "slitent" ytre skjulte viktige detaljer av høy kvalitet!)

Skrevet

Jeg likte ikke blandebatteriet i det hele tatt, men som andre har sagt det går greit og bytte.

Jeg ville ikke ha grill, liker ikke gass inne.

Synes og det høres veldig dyrt ut med steinplate, ihvertfall når dere skal selge snart.

Jeg lite ikke det brune kjøkkene overhodet jeg da, syntes det svarte var veldig kult. Men favoritten min er helt lyse kjøkken.

Men det er meg og min smak.

Gjest Dallandra
Skrevet

Hei, jeg har ikke sett noe særlig på bildene, men fikk med meg at det var snakk om et blandebatteri fra IKEA. Det vil jeg anbefale deg å kjøpe et annet sted. Blandebatteriene fra IKEA er nemlig IKKE bra etter hva jeg har hørt både fra "lekfolk" som har sånn selv og fra andre. Jeg vet av flere rørleggere som nekter å montere dem fordi kvaliteten er dårlig. Ekstradeler finnes ikke å få kjøpt i vanlige rørleggerforretninger, onkelen min jobber i en sånn og forteller at det ofte kommer folk innom på utkikk etter deler, for eksempel pakninger, til IKEAbatterier. Batteriene er ofte ikke mer en få år gamle (les ett år) men lekker og er "løse" allerede og kundene ender ofte opp med å kjøpe nye kvalitetsbatterier. Dette er helt sikkert en sannhet med variasjoner, det finnes sikkert noen som er strålende fornøyd også. Men det er ikke kult med kraner som drypper på visning.

Når det er sagt så må jeg få si at jeg synes kranen ser kjempepraktisk ut, kunne godt tenkt meg en sånn en hvis jeg hadde bodd i et mer moderne hus med et mer moderne preg. Men jeg har gammelt gammelt hus med nytt, stort bondekjøkken i litt sånn herregårdsstil/fransk stil, og jeg elsker kjøkkenet mitt. Akkurat som at det har noe med denne saken å gjøre. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt det brune kjøkkenet fra ikea. Skal kombinere det med svart steinplate. Så hadde jeg vært huskjøper ville det falt helt i smak. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ville gjerne hatt grill ihvertfall! :) Elsker å lage mat og har ønsket meg en grill lenge.

Sånn dusjarmatur er utrolig praktiske, men samtidig medfører de som regel endel mer vannsøl og sprut. Tror ikke jeg vill hatt det hjemme om det ikke samtidig var ekstra dyp vask og avrenning.

Brunt kjøkken er ihvertfall bedre enn det svarte. Har ennå tilgode å se et svart kjøkken faktisk se bra ut i et vanlig hjem. At de er kule i butikken er en sak, men de passer rett og slett ikke overalt. Dessuten er det mye jobb å bli kvitt det svarte kjøkkenet etter bare ett år eller to, når du er blit drittlei...

Skrevet

Har grill - med frityrgryte under (ikke akkurat den på bildet - men lignende). Har kun brukt den et par ganger - og ville aldri kjøpt det på nytt.

Ville mye heller valgt gass. Alle de jeg kjenner som har det - bruker så godt som kun gass til matlaging - de andre platene brukes kun i nødsfall.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde en sånn grill i den forrige boligen vår, og har ikke valgt å ha den da vi pussa opp her vi bor nå. Det var mye styr med rengjøring, den ble sjelden brukt og jeg ville heller hatt benkeplassen til noe annet.

Krana var flott, den skulle jeg gjerne hatt.

Ellers høres det ut for å bli et fint kjøkken.

Forøvrig - skal dere kjøpe integrert koketopp vil jeg anbefale induksjon. Like kjapt som gass, men enklere å holde rent og man slipper ikke opp for gass på julaften...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...