Gjest Gjest_Sofie_* Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Jeg er 26 år og har havnet i et nytt, "velutdannet voksent" miljø og føler meg som pippi langstrømpe blant Top modeller. Har venninner på 30 som alltid ser bra ut: pent sminket, nyfønet hår,alltid det hotteste av klær og accessories. Jeg synes det virker som om mange her inne på KG er sånne jenter (?) Så nå ber jeg pent om solidarisk hjelp. Gjerne generelle råd, eller svar på følgende: For å komme opp på deres nivå: 1) Hvor mye penger må jeg regne med å bruke på utseendet i mnd? 2) Hvor mye tid må jeg regne med å bruke per dag (om morgenen)? 3) Hvor ofte må jeg ut og shoppe? Hvor bør jeg gå for å finne klær som skiller seg stilfult ut? Hvem kan jeg be om hjelp ang. klær? 4) Hvor lære seg å sminke seg? Til vanlig går jeg helt uten sminke, i 2 år gamle fornarina jeans og H&M-hettegensere. Samboeren min insisterer på at han liker meg som jeg er, men jeg har øyne, og jeg legger merke til at han faller for de enkle kvinnelist triksene til disse sexye 30 åringene i vennegjengen: utringninger, fargesamspill mellom snike, smykker og klær - som er stramme på akkurat de riktige stedene.....*sukk*
tuji Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 1) Hvor mye penger må jeg regne med å bruke på utseendet i mnd? Vet ikke, men det lønner seg å investere i noen få, gode produkter. F. eks. mascara, solpudder, highlighter og en lipgloss til hverdagssminke. Solpudderet kan du også bruke som øyenskygge. 2) Hvor mye tid må jeg regne med å bruke per dag (om morgenen)? Ikke så mye. Ta en dusj, og legg enkel sminke. Less is more. Stæsjer du for mye ser du bare billig ut, og det er vel akkurat det motsatte av det du vil oppnå. 3) Hvor ofte må jeg ut og shoppe? Hvor bør jeg gå for å finne klær som skiller seg stilfult ut? Hvem kan jeg be om hjelp ang. klær? Hvis du kjøper en garderobe med tidløse basisplagg, kan du supplere med trendy tilbehør. Følg med på hva som beveger seg i moteverdenen, og kjøp gjerne sko, vesker og belter på Fretex. 4) Hvor lære seg å sminke seg? "Making faces" av Kevyn Aucoin er en veldig bra bok. Kjøp den, og øv. ←
mallina Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Pynter de seg hver dag? Greit nok i helger alse, men HVER DAG? Vil si det slik jeg er fornøyd med meg selv i joggebukser og håret rett til værs, og ingen sminke. Jeg liker meg naturlig.. Jeg er også ENKEL..
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Pynter de seg hver dag? Greit nok i helger alse, men HVER DAG? Vil si det slik jeg er fornøyd med meg selv i joggebukser og håret rett til værs, og ingen sminke. Jeg liker meg naturlig.. Jeg er også ENKEL.. ← Men kanskje ikke det beste antrekket i alle jobbmiljøer? Noen jobber har strengere kleskode enn andre, rett og slett. Selv føler jeg det slik at på jobb bør jeg se ordentlig ut, ikke minst for min egen del. Aldri joggebukse og totalt usminket på jobb.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Pynter de seg hver dag? Greit nok i helger alse, men HVER DAG? Vil si det slik jeg er fornøyd med meg selv i joggebukser og håret rett til værs, og ingen sminke. Jeg liker meg naturlig.. Jeg er også ENKEL.. ← Men ikke på jobb vel?
Gjest Chantal Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Men kanskje ikke det beste antrekket i alle jobbmiljøer? Noen jobber har strengere kleskode enn andre, rett og slett. Selv føler jeg det slik at på jobb bør jeg se ordentlig ut, ikke minst for min egen del. Aldri joggebukse og totalt usminket på jobb. ← Ja. Sånn er det. Selv så liker jeg å pynte meg, men jeg overpynter meg ikke. 1) Hvor mye penger må jeg regne med å bruke på utseendet i mnd? * Vanskelig å svare på siden jeg ikke vet hvor "nøye" du vil være. 2) Hvor mye tid må jeg regne med å bruke per dag (om morgenen)? * Et kvarter? 3) Hvor ofte må jeg ut og shoppe? Hvor bør jeg gå for å finne klær som skiller seg stilfult ut? Hvem kan jeg be om hjelp ang. klær? * Selv så shopper jeg et par ganger i måneden i allefall (noen ganger litt mer ) 4) Hvor lære seg å sminke seg? * Meld deg på et make-up kurs, eller søk på nett.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 1) Hvor mye penger må jeg regne med å bruke på utseendet i mnd? Ikke så mye, men invister i noen gode sminkeprodukter som tuji nevner 2) Hvor mye tid må jeg regne med å bruke per dag (om morgenen)? Jeg bruker vel 10min på å "freshe"meg opp foran speilet om morgenen. da bruker jeg de samme produktene som henvist til over 3) Hvor ofte må jeg ut og shoppe? Hvor bør jeg gå for å finne klær som skiller seg stilfult ut? Hvem kan jeg be om hjelp ang. klær? Jeg vil si du kan klare deg fint med å kjøpe noen tidløse, enkle, feminine klær, sko med litt hæler. Veldig greit å "forandre" på looken bare ved hjelp av tilbehør, men ikke overdriv. Du kan jo få med deg en av de jentene du synes kler seg bra, så kan det tenkes hun hjelper deg litt? Du kan jo høre her inne og? 4) Hvor lære seg å sminke seg? Har lært det av søstern min.. Man kan få mange gode tips på parfymeriet og. Det går an å få gratis veiledning i diverse sminkeforretninger, det har jeg ikke prøvd selv.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Og generelt er det vel slik at hettejakke/-genser og sneakers sjelden gir et særlig elegant ut, selv om det er behagelig.
Gjest Gjest_Sofie_* Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Tusen takk for hjelpsomme svar! Ja, jeg går til og med i joggesko til vanlig..... På tide med forandringer her, ja. PS: Jeg er villig til å bruke de pengene som trengs, så ikke vær redd for å slenge ut anbefalinger Takk for hjelpen folkens (Skal kjøpe boken til Ancoin)
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #11 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Jeg skjønner veldig godt dillemmaet ditt, og holder selv på å oppdatere meg til en litt mer elegant stil. Etter at jeg har vært student og stipendiat i mange år, prøver jeg å forandre litt på noen ting for å forsøke og se litt mer voksen og seriøs ut, og ikke minst: føle meg litt mer voksen. Jeg har funnet ut at jeans funker bra, men de bør være mørkere, og helst bør man ha en fin topp eller skjorte til, eventuelt t-skjorte med cardigan over, og litt nette sko. Jeg øver også på å bruke litt mer dressbukser til daglig, men med enten høyhalset genser eller topper i litt fine farger til, og ikke nødvendigvis skjorte. Med velpleiet hår (gå regelmessig til frisøren), naturlig diskret sminke, og enkelt tilbehør ser man med en gang bedre ut. *edit* Språklige feil. Endret 24. mai 2006 av Elphaba
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #12 Skrevet 24. mai 2006 Jeg slenger meg på tipsene til Elphaba. Det er mye du kan få gjort med tilbehør. Kjøp litt belter, smykker (du kan gjerne bruke H&M). Fine sko trekker automatisk opp et antrekk. Kjøp også litt forskjellige vesker, du finner masse til en rimelig penge nå. Sminke bør du øve deg på hjemme, det er den eneste måten du virkelig lærer det på. Er du helt uerfaren er et kurs lurt; Make-Up Store har kurs hvor du må kjøpe sminke for kurspengene, men jeg vet mange er fornøyd med disse kursene. Kjøp også noen litt dyrere og klassiske plagg som en velsittende, sort bukse, cardigan og skjørt. Så kan du supplere med litt billigere topper osv.
Tristessa Skrevet 24. mai 2006 #13 Skrevet 24. mai 2006 Enig med Elphaba i at håret er viktig. Jeg synder mot budet om å gå jevnlig til frisøren, og det får konsekvenser for å si det slik. Jevnlig hårklipp, naturlig sminke og litt oppdaterte klær er gode tips for et kjapt løft.
Gjest Vinga Skrevet 24. mai 2006 #14 Skrevet 24. mai 2006 *abbonnerer på tråden* Jeg har litt samme problem som deg, trådstarter- selv om jeg ikke trenger å være fresh hele tiden, selv ikke på jobb, så vil jeg gjerne være det. (Ser f.eks sjelden bra ut på bilder...) Mitt "problem" er at jeg er dårlig på å variere klær, frisyre, sminke, tilbehør. Er godt mulig at jeg rett og slett ikke bruker nok tid, energi og penger på det. Et tips fra meg: Har du hull i ørene? Putt noe i dem. Ser mye freshere ut enn øreflipper med hull, men uten pynt.
Gjest Chantal Skrevet 24. mai 2006 #15 Skrevet 24. mai 2006 Et tips fra meg: Har du hull i ørene? Putt noe i dem. Ser mye freshere ut enn øreflipper med hull, men uten pynt. ← :enig_anim: Vesker og annet tilbehør spriter jo fort opp et antrekk også.
Gjest Embla s Skrevet 24. mai 2006 #16 Skrevet 24. mai 2006 Jeg øver også på å bruke litt mer dressbukser til daglig, ← Dressbukser er mitt problem... Hvor finner man ok dressbukser som ikke er "kjerring" men som sitter bra og som fungerer til jobb-bruk? Jeg finner aldri noen, kanskje fordi jeg har en liten innebygd motvilje mot dette plagget, men trenger virkelig et par. Hjelp?
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #17 Skrevet 24. mai 2006 Dressbukser er mitt problem... Hvor finner man ok dressbukser som ikke er "kjerring" men som sitter bra og som fungerer til jobb-bruk? Jeg finner aldri noen, kanskje fordi jeg har en liten innebygd motvilje mot dette plagget, men trenger virkelig et par. Hjelp? ← Nå er jeg ingen ekspert, fordi jeg fortsatt er på øve-stadiet, men de jeg har som jeg liker best, er helt klart de fra Mexx. De har fin fasong og er ikke kjerring. Jeg liker best dressbukser som har vide, rette bein og som ikke er så høye på livet. Tror prisen på disse ligger på 7-800, men når man tenker på hva et par jeans koster, synes jeg det ikke er så ille. Selv planlegger jeg å slå til på Zara, når jeg i slutten av neste uke reiser en svipptur til det siviliserte kontinentet.
Skravla Skrevet 24. mai 2006 #18 Skrevet 24. mai 2006 Ellers så er det mulig å ta en stilanalyse - da får du hjelp til hvilke type plagg som passer deg og din figur. Noen tips: http://www.bliny.no/ http://www.fargeogstilkonsulentene.no/ http://www.colormebeautiful.no/ Noen av disse har også make-up kurs.
Gjest Embla s Skrevet 24. mai 2006 #19 Skrevet 24. mai 2006 Nå er jeg ingen ekspert, fordi jeg fortsatt er på øve-stadiet, men de jeg har som jeg liker best, er helt klart de fra Mexx. De har fin fasong og er ikke kjerring. Jeg liker best dressbukser som har vide, rette bein og som ikke er så høye på livet. Tror prisen på disse ligger på 7-800, men når man tenker på hva et par jeans koster, synes jeg det ikke er så ille. Selv planlegger jeg å slå til på Zara, når jeg i slutten av neste uke reiser en svipptur til det siviliserte kontinentet. ← Av en eller annen grunn er det lettere å bruke 1000 på et par jeans enn 700 på en dressbukse (som jeg egentlig ikke har lyst på...) Men takk for tips, skal ta en tur på Mexx og be om hjelp!
Gjest LilSweetie Skrevet 24. mai 2006 #20 Skrevet 24. mai 2006 Tusen takk for hjelpsomme svar! Ja, jeg går til og med i joggesko til vanlig..... På tide med forandringer her, ja. PS: Jeg er villig til å bruke de pengene som trengs, så ikke vær redd for å slenge ut anbefalinger Takk for hjelpen folkens (Skal kjøpe boken til Ancoin) ← Hvis du er villig til å bruke endel penger går det an å gå i en bra butikk og rett og slett spørre om hjelp til en ny basisgarderobe. De fleste som jobber sånne steder vil bli glad for utfordringen, og du vil få et veldig godt utgangspunkt. Så kan du supplere med billigere topper, accessoirer osv etterhvert (HM har mye fine smykker som er billige så man kan variere masse )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå