Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Når man får sosialstøtte...blir den utbetalt en eller to ganger i måneden? Og hvordan fungerer det? Får man giro eller inn på konto? Og skal man levere skattekort?
Tiit Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Det er èn gang. Om du ikke bruker opp og må be om forskudd eller nødhjelp ofte. Er du dårlig til å disponere midlene, begynner de å dele opp utbetalingene. Du kan få det inn på konto. Ikkeno skattekort. Når jeg tenker meg om, høres det ut som om du snakker om lønnsutbetalinger, og det er det jo ikke..... er en nødytelse når alle andre muligheter er prøvd. Og skal i bunn og grunn ikke være over lang tid. Det må hele tiden jobbes med å prøve å få et annet inntektsgrunnlag. Endret 24. mai 2006 av Tiit
hustufta Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 I de fleste tilfeller overføres pengene til konto. Ellers kan man hente pengene på kommunekassa, hvis dette er avtalt med saksbehandler..
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Man søker normalt sett for en måned av gangen, men dersom man har vist dårlig evne til å bruke pengene fornuftig kan de innføre restriksjoner på det. Som feks at man får utbetalt færre penger oftere (ned til tre ganger i uka), at man får matkuponger til dagligvarer istedet for penger, at de betaler husleie/strøm ol for en. Som regel får man pengene inn på konto, men dersom man ikke har konto får men en utbetalingsgiro. Har også vært borti at de nekter å bruke konto, og bruker bare utbetalingsslipp.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Jeg får pengene utbetalt en gang i måneden rett inn på konto. Men jeg har fått fast sosialstønad over lang tid (årevis) nå pga lav trygd, så da blir det kanskje annerledes.
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Det er allerede skrevet mye fornuftig her. Vil bare påpeke at du ikke vil motta noen form for sosialhjelp, inn på konto din dersom ikke du selv har oppgitt et kontonummer i samband med søknaden din. Saksbehandlere i sosialtjenesten kan nemlig ikke finne "alt av informasjon på skjermen sin." I tillegg, så kan det godt være at en eventuell innvilget hjelp deles opp i flere utbetalinger, dersom det foreligger fornuftige årsaker til det. Slike årsaker kan være mangeartede!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå