Gå til innhold

Pepperkakedeig eller ferdig stekte?

Lereè

Pepperkakedeig eller ferdig stekte?  

1. 1. Pepperkakedeig eller ferdig stekte?

• Deig til magen sier stopp!
      2
    • Liker ikke pepperkaker jeg...
      1
    • Godt stekte takk
      0
    • Stekte, men gjerne litt lyse
      2
    • Stekte, men tar gjerne en deigsmak underveis
      14

Anbefalte innlegg

I disse juletider kom jeg opp i en diskusjon med en venninne.

Hun mente at man ikke spiste deig lenger når man var blitt voksen. Og jeg kunne ikke helt godta det siden jeg jo er veldig glad i å momse deigen :lol: Spiser de jo ferdige og, men under baking blir det fort litt svinn... :wink:

Tenkte derfor å overlate avgjørelsen på hva som er vanlig her til KG brukere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stekte, men tar gjerne en deigsmak underveis, må svaret bli fra min side. Blir vel aldri for gammel til å ta en liten smak på deigen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmpf! Kan'kje la oss styra av "kva ein gjer som vaksen." Det er berre eit teikn på ein panisk streben etter å bli vaksen, det. Ekte vaksne er'kje redde for å vera barnslege. Så da så!

Dessutan er deig godt, det... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det halve gleden med pepperkaker da? Litt deig under baking hører med! :D Hvis man ikke tør å være litt barnslig inneimellom er man vel heller ikke voksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo selvfølgelig smake på deigen da! :D

Skal lage pepperkaker lillejulaften med mamma i år. Gleder meg helt vilt, er så lenge siden nå!

:lol: Hadde planer om å lage pepperkakehus og. Er så koselig å ha det stående i jula.. også selvfølgelig knuse det etterpå og spise det. Men dette går jo ikke i år da vi har to katter flyvende over alt. Men skal no bli pepperkaker for det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man smake på deigen - det er obligatorisk!!! Skrape bollen og smatte på slikkepotten. Så gammel blir jeg aldri at jeg er for voksen ..... håper jeg nå inderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste gangene jeg prøvde meg på pepperkakebaking, så ble det aldri noen pepperkaker ut av det :roll:

Deigen er bare så altfor god, mye bedre enn de ferdige kakene. Så jeg går bare og momser deig jeg, helt til det ikke er mere deig igjen :oops:

Så jeg slår et slag for pepperkakedeigen :briller:

Så det er vel kanskje ikke håp for meg da, blir ikke voksen altså :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam...pepperkakedeig som er så godt - klart man må smake ...halve gleden det for små og store ......men blir ikke for stor til det *ler*

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg må si meg helt og holdent enig med orakel... pepperkakedeigen smaker mye mye bedre enn ferdige stekte peppekaker...

i fjord så kjøpte jeg faktisk en boks med pepperkake deig på butikken, bare for å spise deigen.. hadde aldri noen planer om å lage noen pepperkaker... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alltid opp deigen før vi får stekt noe som helst jeg... :ler:

Men så elsker jeg all slags deig...og har aldri blitt dårlig i magen av det, ikke en eneste gang! (begynte å stjele deig fra bakefjøla allerede som baby... :ler: )

Elsker jula for da er det så mange gode deiger å velge mellom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...