Tosca Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har en vinkaraffel som jeg ikke klarer å få helt ren. Det har dannet seg en ring etter rødvinen nede i bunnen som jeg ikke får bort. Karaffelen er ganske smal og jeg kommer ikke til med flaskebørsten. Noen gode tips? Er det noe som kan løse det opp?
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Oppvaskmaskinpulver og varmt vann natten over
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Eller to spiseskjeer bakepulver og lunket vann natten over
Aster Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Eller to spiseskjeer bakepulver og lunket vann natten over ← Fungerer veldig bra på det meste.
Tosca Skrevet 27. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2006 Bakepulver funket ikke. Maskinoppvaskpulver gjorde susen.
Fakse Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Ser at du har fått svar og at det hjalp, men legger likevel igjen et råd i tilfelle det er andre som lurer på det samme. Det beste å bruke på karaffler er krystallsoda. Det løser opp det meste, og er samtidig skånsomt mot krystall. Oppvaskmaskinmiddel er veldig sterkt, og for stor dose kan sette matte flekker på bla. krystall. Til termoser eller fastbrente gryter er derimot oppvaskmaskinmiddel perfekt dersom man ikke har krystallsoda tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå