Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Jeg har et problem som blir bare værre og værre. Jeg får blåmerker av ingen ting, holder at jeg bare dunker forsiktig borti noe. Spesielt beina mine er ille, går med blåmerker hele tida rundt leggene der hvor støvlene mine slutter. Knyter ikke skoene stramt og har løse sokker. Dette ser jo da ikke videre bra ut nå på vår/sommer da jeg er veldig glad i å gå i skjørt og kjoler, ikke glad i strømpebukser. I det siste har jeg også begynt å få det oppover armene. Noen som har noe godt råd med hva jeg kan gjøre med det. Ser jo ut som jeg har blitt mishandla til tider.
Gjest Elfrida Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Har du tatt opp dette med legen din? Det kan være forskjellig ting som forårsaker dette, f.eks. en blødersykdom, en effekt av blodfortynnende medisiner eller andre ting. Det fins en krem du får kjøpt på apoteket som får blåmerker til å forsvinne fortere. Husker ikke hva den heter dessverre, men det vet de på apoteket, bare å spørre.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Jeg tror du burde sjekke blodprosenten din, kan være at den er for lav.
Gjest blåkopi Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 dette kan også være et symptom på leukemi, så du burde absolutt ta en tur til legen...
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Mye blåmerker kan også være et symptom på for lite C-vitamin. Begynn på en C-vitamin kur for sikkerhets skyld, for hvis du tar for mye skilles det ut naturlig av kroppen (man kan ikke bli forgiftet slik som med de fettløselige vitaminene).
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Men må legge til at jeg uansett ville oppsøkt lege.
Nenne Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Bare for å berolige deg litt, så trenger det ikke være noe farlig. Jeg har selv blitt sjekket av flere leger fordi jeg får blåmerker bare noen såvidt er borti meg, men det har ikke feilet meg noe. Antagelig er det bare vitaminmangel som er problemet, noe jeg må få sjekket opp. Jeg anbefaler at du stikker en snartur til legen, bare for å være på den sikre siden Nenne
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Mange unge jenter får lett blåmerker i perioder uten at det er noe farlig. Særlig overvektige jenter får lett blåmerker. Vanlig Dispril er en klassisk årsak også.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #10 Skrevet 25. mai 2006 Det er for dumt å si at dispril er årsaken. Snakk med legen, det kan være du er bløder av mildere grad.
Jane How Skrevet 25. mai 2006 #11 Skrevet 25. mai 2006 Har det blitt sånn over lang tid da? Det kan godt være det er noe helt ufarlig, men om det ikke er ufarlig, kan det være såpass alvorlig at jeg syns du skal dra til legen i morgen. Får du ikke legetime så raskt, dra på legevakten. I verste fall er dette leukemi, og da bør du komme igang med behandling så raskt som mulig. Lykke til
Ginen Skrevet 25. mai 2006 #12 Skrevet 25. mai 2006 Har det blitt sånn over lang tid da? Det kan godt være det er noe helt ufarlig, men om det ikke er ufarlig, kan det være såpass alvorlig at jeg syns du skal dra til legen i morgen. Får du ikke legetime så raskt, dra på legevakten. I verste fall er dette leukemi, og da bør du komme igang med behandling så raskt som mulig. Lykke til ← Enig. Kom deg til legen. Nuh!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. mai 2006 #13 Skrevet 26. mai 2006 takk for mange gode råd. En tur tel lege er på programmet. Nå har jeg hatt blodpropp i den ene beinet for en ca 5 år siden så det kan sikkert ha no med det å gjøre. Dispril eller sånne ting bruker jeg ikke. Det er no jeg har hatt problemer med i en lang periode nå, men blir bare værre og værre.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #14 Skrevet 28. mai 2006 Bruker du andre blodfortynnende medisiner pga blodpropp historien din da kanskje?
loffen Skrevet 28. mai 2006 #15 Skrevet 28. mai 2006 Sånn har jeg alltid vært også. Aldri tenkt på at det kunne være farlig. Nå tar jeg imidlertid masse vitaminer og synes det har blitt bedre.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 Bruker du andre blodfortynnende medisiner pga blodpropp historien din da kanskje? ← Dette tenker jeg også. Jeg går på blodfortynnende og jeg får veldig lett blåmerker.
Luzi Skrevet 15. juli 2007 #17 Skrevet 15. juli 2007 nå fikk jeg helt panikk. søkte etter en tråd som kunne hjelpe meg med blåmerkene mine, de siste tre dagene har det dukket opp MANGE uten at jeg har dunka borti noe som helst. Det er kun på begge beina mine, og på det ene låret er det enormt mange. (da snakker jeg om opptil 15 stk). Det virker som om det blir fler og fler for hver dag som går. ser helt misshandlet ut! Det er ikke ledig hos legen før om en måned Er det noe å bekymre seg over, eller kan jeg ta det med ro? Ser dere nevner leukemi over. Jeg får helt angst
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2007 #18 Skrevet 15. juli 2007 nå fikk jeg helt panikk. søkte etter en tråd som kunne hjelpe meg med blåmerkene mine, de siste tre dagene har det dukket opp MANGE uten at jeg har dunka borti noe som helst. Det er kun på begge beina mine, og på det ene låret er det enormt mange. (da snakker jeg om opptil 15 stk). Det virker som om det blir fler og fler for hver dag som går. ser helt misshandlet ut! Det er ikke ledig hos legen før om en måned Er det noe å bekymre seg over, eller kan jeg ta det med ro? Ser dere nevner leukemi over. Jeg får helt angst Kanskje du kan reise på legevakta? Du skal da ikke gå med noe sånt i mange uker. Sa du det du har skrevet ehr til legekontoret da du ringte for å bestille time?
Pemille Skrevet 24. juli 2007 #19 Skrevet 24. juli 2007 Søkte opp tråden fordi jeg har mange blåmerker. Var hos legen for 5 dager siden, og skal ringe på fredag for å få resultater. Jeg har hatt masse blåmerker så lenge jeg kan huske, i alle fall 8 år tilbake. Tror faktisk ikke det feiler meg noe alvorlig, men fant ut at det var best å sjekke. Legen var "litt rar". Sa at jeg kunne være en mild form av bløder, eller ha HIV, eller en tredje ting som jeg ikke skjønte hva var, som også var ganske alvorlig. Jeg måtte selv legge til alternativet "eller, jeg får bare lett blåmerker." Heldigvis lar jeg meg ikke skremme så lett. Blodprosenten var visst topp, og bløder var jeg ikke. Hadde jeg vært nervøs som person ville jo konklusjonen kjapt vært at jeg har HIV (eller den andre skumle sykdommen som jeg ikke skjønte helt hva var, han nevnte aldri leukemi.), men det ville overraske meg utrolig mye. Anser ikke det som sannsynlig. Spent på hva resultatene sier.
Gjest Merete Granås Skrevet 31. juli 2009 #20 Skrevet 31. juli 2009 Hei:) Du burde prøve Porto Santo Gel. Smør deg med en gang "skaden" har skjedd og du unngår blåmerker. Du kan også prøve å smøre deg forebyggende, siden blåmerkene oppstår så lett. Hilsen Merete Jeg har et problem som blir bare værre og værre. Jeg får blåmerker av ingen ting, holder at jeg bare dunker forsiktig borti noe. Spesielt beina mine er ille, går med blåmerker hele tida rundt leggene der hvor støvlene mine slutter. Knyter ikke skoene stramt og har løse sokker. Dette ser jo da ikke videre bra ut nå på vår/sommer da jeg er veldig glad i å gå i skjørt og kjoler, ikke glad i strømpebukser. I det siste har jeg også begynt å få det oppover armene. Noen som har noe godt råd med hva jeg kan gjøre med det. Ser jo ut som jeg har blitt mishandla til tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå