Gjest Selger Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 I januar solgte jeg en båt på qxl til 4 tusen kr. Betaling kom etter en uke som avtalt. Vi ble da enige om at båten kunne stå hos meg til snøen ble borte og det ble lettere å hente den. For ca 2 mnd ringte han og sa han kom etter båten innen 14 dager. Har siden da ikke hørt noe fra han. Har sendt flere mail ,men ikke fått noe svar.. Solgte denne båten pga plass mangel og trenger å bli kvitt den. Men får jo ikke kontakt med kjøperen.. Hva kan jeg gjøre? Kan jg selge den på ny? Har ikke råd til å gi tilbake pengene til kjøperen heller, og denne visste jo grunn til salget. Hva kan jeg gjøre???
Pilar Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Du sier han ringte deg, da har du vel telefonnummeret til vedkommende og kan prøve å ringe ? Eller send et brev.
Jane How Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 (endret) Om du ikke får tak i han, får du sende et brev (rekommandert?) og si at båten blir kjørt på dynga innen 2 uker feks, men prøv å få ta i han en stund først. Han kan vel neppe kreve pengene tilbake, man har vel ikke angrefrist på sånt? Uansett er det lenge siden salget. Vet ikke hvordan det er juridisk, du kan vel kanksje ikke kaste hans båt, men han kan jo forsåvidt ikke kreve å oppbevare den hos deg heller. Kanskje det er hittegods og kan auksjoneres bort av politiet? Endret 24. mai 2006 av Jane How
Gjest lilletroll Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Har dere skrevet noen avtale?? Send ham et brev rekommandert der du sier at båten skulle etter avtalen vært hentet da og da. Siden båten fortsatt ikke er hentet kommer du til å selge båten på nytt om du ikke hører fra ham innen 14 dager innen brevets dato. Han må da anse penger og båt som tapt. Osv..
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Ja, send et brev når ikke mail og tlf funker. Om noe har hendt ham, så tar ihvertfall de etterlatte hand om posten skulle man tro.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Du burde sjekke det juridiske før du sender et brev og advarer om at du beholder pengene og selger båten en gang til. Det er ikke nødvendigvis lovlig å selge båten to ganger selv om du advarer første kjøper på forhånd, det kan godt hende det er en formell fremgangsmåte du bør følge her.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Brevforslag (kommer litt an på hvor “sur” du har vært i tidligere mail) : Hei! Nå har snøen endelig forsvunnet, og jeg har overhørt at han som passer på meg helst vil sende meg på dynga. Når kommer du å henter meg? Hilsen din nye båt som venter på deg i spenning i …………….
Gjest Gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Eller send pengene tilbake og selg båten på nytt. Du kan ikke både selge båten på nytt og beholde pengene.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Eller send pengene tilbake og selg båten på nytt. Du kan ikke både selge båten på nytt og beholde pengene. ← Litt vanskelig det skjønner du Violetta. Har ikke råd til å gi tilbake pengene til kjøperen heller, og denne visste jo grunn til salget.
Gjest Gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Litt vanskelig det skjønner du Violetta. ← Da kan du i hvert fall ikke selge den på nytt. Den er ikke din. Hva med å sende brev om at du sender den til kjøperen på kjøpers regning om den ikke blir hentet innen en gitt dato?
Gjest lilletroll Skrevet 26. mai 2006 #11 Skrevet 26. mai 2006 Brevforslag (kommer litt an på hvor “sur” du har vært i tidligere mail) : Hei! Nå har snøen endelig forsvunnet, og jeg har overhørt at han som passer på meg helst vil sende meg på dynga. Når kommer du å henter meg? Hilsen din nye båt som venter på deg i spenning i ……………. ← Kjempesøt
Cr@sh Skrevet 26. mai 2006 #12 Skrevet 26. mai 2006 Hva med å sende brev om at du sender den til kjøperen på kjøpers regning om den ikke blir hentet innen en gitt dato? ← Det syntes jeg var en god ide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå