Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om antrekk på julaften. Selv legger jeg nok mere "sjel" (nåja) i antrekket på nyttårsaften - skal helst være litt stil over den kvelden.

Hva har du tenkt å bruke? Kjøper du nytt hvert år, eller tar du det ikke så "tungt"?

Jada, et uhyre banalt spørsmål/tråd selvsagt, men jeg tillater meg å være overfladisk en søndag før jul. :P

Jeg skal ha en lang, svart kjole med dyp utringning og spagettistropper, med kind-of "netting" over. Kanskje en liten, kort jakke over til middagen eller slik.

Samt sko - mine nyinnkjøpte, røde sko med 10 cm-hæl med sølvstjerner på og åpen tå... *ler* Det er på grensen til at de er kule bare fordi de er så vanvittig usmakelige. :sjarmor:

Stort, goth-inspirert sort smykke i halsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper meg ikke noe nytt til nyttårsaften, dvs: Det jeg skal ha på kjøpte jeg til julebordet for noen uker siden, så det er jo egentlig ikke SÅ "gammelt", men brukt før, det er det, ja....

Jeg skal bruke den samme kjolen både på juleaften og nyttårsaften, men med forskjellig tilbehør:

Til jul: Min 2-delte("silke" under, småmasket-"netting" over), svarte, enkle, ermeløse, kne-lange kjole med v-utrigning forran og bak , med en enkel, tynn "netting jakke" som knyttes under brystet over.... I tillegg til svarte enkle sko, med åpen tå og ca 8 cm hæl....

Til nyttår: samme svrte kjole, med et netting-sjal over (svart og sølv).

Skoene har jeg ikke helt bestemt enda, men det blir enten de samme skoene som på juleaften, eller et par sko i sølv som jeg har stående.

Smykker og "sånnt" er ikke bestemt enda, men det er ikke sikkert at det blir noen heller.....

*klem*

Skrevet

Jeg bruker vel det samme som på julaften jeg. Så håper jeg bare pakken fra ellos kommer snart... :roll:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Tar det jeg har.. og har ikke planlagt noe som helst. Har et (litt for?) avslappet forhold til klær...

Skrevet

Skal ha på et langt svart skjørt med splitt og en halterneck topp som hører til og et tynt hekla sjal over skuldrene. Så skal jeg ha svarte høyhelte "lakk-sko".

Pleier stort sett å ha nye klær. Ja nesten da. De har kanskje vært brukt på julebordet først. Bare MÅ ha nye klær jeg..

Skrevet

Jammen kjære, skal alle ha sorte klær da? Trodde det var fest og ikke begravelse?? ;)

Min knallrøde kjoler er kjøpt inn på bryllupsreise i Florida, og blir nok brukt både til julebord (neste helg) og nyttår. Men jeg har mye fint i skapet, og det gjør meg ingenting å bruke de samme antrekkene flere ganger. Prøver bare å passe på at jeg ikke bruker samme klær sammen med de samme menneskene to ganger i kjapp rekkefølge. Om et par år er det ingen som husker at de har sett kjolen jeg har på meg fra før.

Skrevet

Hmm, hvorfor er det så viktig at ingen har sett en i samme kjole før, da...? :o

Jeg har bare én kjole som er "brukbar" til store anledninger som julebord, jul og nyttår. Bruker den hvert år, jeg. Og tenker egentlig ikke så mye over det...

Den er forresten lang, svart og med stropper. Får alltid mye skryt for den, selv om den er enkel (og gammel).

Men hadde jeg hatt råd til det akkurat nå, så kan det jo hende at jeg likevel haade fått lyst til å kjøpe meg en ny en... :roll:

Kjøpte meg nye sko i år, da. For å forandre litt på antrekket. Fant noen billige men flotte sko på Din sko. Begunderrøde med litt pynt på, samt hæl og åpen tå. Gleder meg til å gå med dem! :D

Klemmer fra

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg synes det er litt rart å se på bilder fra julaften 3-4 år i strekk, og jeg har den samme kjolen på alle bildene. Det er bare på mamma vi kan fastslå hvilket år det er, pappa og min bror har jo dress/dressbukse og skjorte uansett. Så nå forsøker jeg å variere mer :)

Og jeg forsøker å ikke kle meg likt i selskap med de samme folka tett etterhverandre.

Men i år feirer jeg jul hos svigers for første gang, de har jo aldri sett min "standard-julekjole". Og nyttår feires hos mamma og pappa, så det er slett ikke de samme folka jeg feirer sammen med (bortsett fra sambo, som er med på turen fra hans familie til min (tvers over landet) da)

Har helt ærlig ikke bestem hva jeg skal ha noen av dagene jeg. Skal ha litt "prøvefremvisning" for sambo og få litt tilbakemelding, men prøving av festklær skjer en dag det er mer enn 13 grader inne ja!

Mulig det blir min grønne kjole julaften, og sort skjørt med rød eller lilla topp nyttårsaften. Men ikke bestemt enda.

Skrevet

Hjemme hos meg har vi ett avslappet forhold til klaer.... :D

Jeg har faktisk ikke kjopt meg nye juleklaer paa 3-4 aar. Foretrekker heller aa bruke pengene paa reising etc.

Skrevet

I år har jeg kjøpt en kjole som skal gå til både julebord, julekveld og nyttårskveld.

Jeg har alltid ønsket meg en "kineserkjole", cheongsam. Det er altså en helt rett silkekjole med broderte dragesymboler i stoffet, høye splitter i skjørtet og den typiske skrå-åpningen i halsen og over brystet. Forklaringen blir helt håpløs hvis du ikke har sett en slik før...

Da jeg oppdaget ebay tidlig i år, skjønte jeg at en ikke behøver å reise til Asia for å kjøpe en slik kjole. Faktisk betalte jeg under 200 kroner for kjolen og 10 dollar i frakt. Sendt på onsdag og var i postkassa mi på lørdag. Helt perfekt! :lol:

Er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å møte noen i døra som har maken kjole som meg, i alle fall.

Kjolen er forresten dyp blå i fargen, med broderier i flere farger.

Nitha

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg har alltid ønsket meg en "kineserkjole", cheongsam. Det er altså en helt rett silkekjole med broderte dragesymboler i stoffet, høye splitter i skjørtet og den typiske skrå-åpningen i halsen og over brystet.

Å så gøy og høre om flere som har slike kjoler. Jeg har 4 stykker av dem i forskjellige farger. De er sydd i Norge av en kinesisk syerske men silken ble innkjøpt i Kina og fraktet til Norge. Jeg har brukt mine mange ganger og får alltid vanvittig mye oppmerksomhet når jeg har dem på. Husk en silkerose eller pinner (eller begge deler) som pynt i håret så får du den rette looken. Søte sorte sko med enten vrist- eller ankelrem gjør antrekket komplett.

Milla

Skrevet

Å så gøy og høre om flere som har slike kjoler. Jeg har 4 stykker av dem i forskjellige farger. De er sydd i Norge av en kinesisk syerske men silken ble innkjøpt i Kina og fraktet til Norge. Jeg har brukt mine mange ganger og får alltid vanvittig mye oppmerksomhet når jeg har dem på. Husk en silkerose eller pinner (eller begge deler) som pynt i håret så får du den rette looken. Søte sorte sko med enten vrist- eller ankelrem gjør antrekket komplett.

Milla

Åja! En cheongsam vil jeg og ha. Har jeg ønsket meg leeenge....

Så på noen i en Panda butikk på Grûnerløkka, men tror jeg skal få sydd meg en i stedet. ELSKER sånne kjoler :D

P.S. De har også mange fine varianter på en "Chinese Taylor" side på nettet : Bare søk på Altavista og "evening gown". Tror ikke jeg skal bestille herfra, men en perfekt side å se disse kjolene på!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er ganske utrolig hvor mye oppmerksomhet de får til tross for at de er veldig mye mer dekkende enn vanlige selskapskjoler. Selv synes jeg at de enten bør ha lengde helt ned til gulvet eller til midt på leggen. Ermene bør være korte.

Milla

Skrevet

Jeg har også flere slike kjoler. Nydelige! Og så er de jo så klassiske at man har de for alltid. Mine er fotside og med korte ermer. Fikk de sydd i Singapore.

I år blir antrekket på nyttårsaften sannsynligvis thermodress. Skal ikke ut i år, så jeg kommer ikke til å pynte meg så overstadig. Blir nok bukser i hvertfall, slik at jeg lettere kommer inn i thermodressen når jeg skal ut å fyre raketter. Haaaater å fryse, da ofrer jeg heller glamouren.

Gjest Anonymous
Skrevet

skal ha en variasjon av den lille sorte, hvis jeg beholder vekta frem mot nyttår. den har perler og steiner sydd inn i hals og brystparti, og egner seg bra til en slik anledning.

*ravna*

Skrevet

Jeg tror jeg skal bruke min "kinakjole", den er lang, har korte ermer og er laget av silke - svart med gulldrager på. Sitter som et skudd, fikk den tilpasset hos syersken min. Får alltid mye oppmerksomhet i den, og det er jo koselig :D

Eller kanskje jeg tar en annen favorittkjole....en venninne kaller meg for Zeta-Jones (Catherine) når jeg har den på - hun syns jeg ligner på henne. (vet nå ikke helt det jeg da). Den er også sort, halterneck med dyp v-utringning, er lang med splitt til over kneet på den ene siden. Laget av et mykt, chiffon lignende stoff som er veldig behagelig. Utrolig flott er den (syns jeg da), får lyst til ta på meg høye hæler, sette på Frank Sinatra og drikke champagne når jeg har den på......

Hm, ble litt usikker nå....et lite luksusproblem det der :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...