Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er blitt hekta på radio i det siste :ler: Høyrer då spesielt på P3 og Kanal24, mykje bra musikk og artige "program".

Kva kanal høyrer du mest på? Nokre spesielle radioprogram?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hørte mye på kanal 24 en periode, men ble lei all reklamen så nå går det mye i P3 hos meg også... Masse kul musikk, men bare på dagtid synes jeg... Frem til kl 18:00 Genialt at spillelistene ligger på nettet slik at du kan finne igjen sanger du liker. Synes radioresepsjonen er gansk morsomt + alle sketsjene om morgenen. Sitter på bussen og gliser om morgenen... :)

Skrevet
Genialt at spillelistene ligger på nettet slik at du kan finne igjen sanger du liker. Synes radioresepsjonen er gansk morsomt + alle sketsjene om morgenen. Sitter på bussen og gliser om morgenen... :)

Kor finn ein spelelistene? Radioresepsjonen er artig :)

Skrevet

Hører mest på p3, og da spesielt p3-morgen. Er ikke stor fan av kanalens musikk på dagtid, men synes de har de mest underholdende programmene. Musikkmisjonen er ogå et bra program. Og da er det jo til og med bra musikk!

P1 og P2 har også bra programmer som "Verdt å vite" og det språkprogrammet jeg ikke kommer på hva heter akkurat nå. Og "Hallo i uken".

P4 og Kanal 24 får jeg vondt av å høre på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det eneste radioprogrammet jeg hører fast på er "Hallo i uken" på P2. Ellers er både PILS og Radio Røynda glimrende radio.

Hvis jeg kjører langt spiller jeg stort sett egen musikk, radioene er ikke helt etter min smak. Men jeg må ha med meg en nyhetssending eller to underveis, og da er jeg så konservativ at jeg velger NRK P1.

Skrevet

Hører bare på NRK, omtrent like mye på P1, 2 og 3. Orker ikke all den dumme reklamen.

Skrevet

P1, om morgenen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

P1 (bare for lokalnyheter om morgenen, resten er stort sett rall), P2 (nyheter og en haug andre gode programmer som krever litt av lytteren også), NRK Alltid Nyheter (spesielt når de videresender BBC og svenske nyheter), NRK Alltid Klassisk (ofte når jeg leser en bok el.), P3 og MP3 (en gang i blandt når jeg vil at andre skal bestemme hvilken musikk jeg skal høre på).

Gidder ikke å høre på reklamefinansiert radio. Altfor mye støyende avbrudd.

Språkprogrammet på P2 heter Språkteigen. Om noen leser dette nå så sendes på P2 kl 12.50 Mytekalenderen og P2-Akademiet rett etterpå. Begge er å anbefale.

Gjest King James
Skrevet

hører bare på BBC world service

Gjest Gjest
Skrevet

Hører for det meste på P2. De har de desidert beste programmene: hallo i uken, språkteigen og verdt å vite er allerede nevnt.

Kan også legge til P2s nyhetsmorgen hverdager kl 7.

Aktualitetsprogrammene som dagsnytt atten, ukeslutt, søndagsavisen og verden på lørdag er også bra.

Og reisepogrammet Ut i verden, Kunstreisen, radiofront (kulturpgrogram), P2-akademiet, Verdibørsen, radioteateret, sånn er livet osv osv. Kunne ramset opp enda mer, siden de har masse interessante programmer der. Liker ikke å høre på musikkradio, da velger jeg heller å høre på den musikken jeg liker selv på iPoden.

Desverre er P2 en nedprioritert kanal, og de fleste programmene går i reprise minst to ganger. Om sommeren sender de gjerne bare repsriser av tidligere sente programmer. Dessuten blir de minst populære programmene henvist til P2, slik som korpshalvtimen :forvirret: Samesendinga :forvirret: og noe barneprogram-tull. Og da jeg en sommer skulle feriere i Nord-Norge sendte de ekstra lange samesendinger på frekvensen til P2, i tillegg til at de sendte lange kvenske magasiner :overrasket::sur::forvirret:

Hvis jeg ikke hører på P2, hører jeg på Alltid nyheter der de på kveldstid sende BBC Worl Service. Kan finne på å skru på P3 for musikk, men det er kun hvis jeg har glemt iPoden hjemme ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Må legge til at jeg glemte å nevne et av de beste programmene som sendes på P2, nemlig radiodokumentaren. Det er noe dere virkelig bør prøve å få med dere, flere av dokumentarene har vunnet internasjonale priser! :)

Skrevet
Hører for det meste på P2. De har de desidert beste programmene: hallo i uken, språkteigen og verdt å vite er allerede nevnt.

Kan også legge til P2s nyhetsmorgen hverdager kl 7.

Aktualitetsprogrammene som dagsnytt atten, ukeslutt, søndagsavisen og verden på lørdag er også bra.

Og reisepogrammet Ut i verden, Kunstreisen, radiofront (kulturpgrogram), P2-akademiet, Verdibørsen, radioteateret, sånn er livet osv  osv. Kunne ramset opp enda mer, siden de har masse interessante programmer der. Liker ikke å høre på musikkradio, da velger jeg heller å høre på den musikken jeg liker selv på iPoden.

Desverre er P2 en nedprioritert kanal, og de fleste programmene går i reprise minst to ganger. Om sommeren sender de gjerne bare repsriser av tidligere sente programmer. Dessuten blir de minst populære programmene henvist til P2, slik som korpshalvtimen :forvirret: Samesendinga :forvirret: og noe barneprogram-tull. Og da jeg en sommer skulle feriere i Nord-Norge sendte de ekstra lange samesendinger på frekvensen til P2, i tillegg til at de sendte lange kvenske magasiner :overrasket:  :sur:  :forvirret:

Hvis jeg ikke hører på P2, hører jeg på Alltid nyheter der de på kveldstid sende BBC Worl Service. Kan finne på å skru på P3 for musikk, men det er kun hvis jeg har glemt iPoden hjemme ;)

:sove: Jeg synes P2 er like kjedelig som innlegget ditt!

Gjest gjest1
Skrevet

P1 stort sett. Men utvalgte program på p2.

Likte ikke helt at kanalen ble delt opp i tre, før visste man at man fikk med seg alt når man hørte på nrk, nå er det så mye å holde styr på, og lett å gå glipp av programmene dersom man ikke har full oversikt over hva som går hvor. Blir litt schizofren av å zappe mellom kanaler i ett sett! :ler: (men så har jeg ikke giddet å bruke så mye energi for å finne ut av det heller)

Gjest Gjest
Skrevet

Veksler mellom mp3 og P3 når jeg er på jobben..Hører sjelden på radio på kveldene, men hvis jeg gjør, så er det mp3.

Skrevet

Desverre er P2 en nedprioritert kanal, og de fleste programmene går i reprise minst to ganger. Om sommeren sender de gjerne bare repsriser av tidligere sente programmer. Dessuten blir de minst populære programmene henvist til P2, slik som korpshalvtimen :forvirret: Samesendinga :forvirret: og noe barneprogram-tull.

Nå er nok jeg langt over gjennomsnittet glad i korps, men de korpssendingene på p2 blir i overkant drøye selv for meg :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...