Gå til innhold

"more sources needed" ???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå her jeg lastet ned KaZaa Lite på maskinen ....og stort sett går det greit å laste ned musikk.....men på noen sanger så stopper det opp og så står det at more sources needed - og ingen ting med skjer .

og hva betyr remote?

Hva er problemet tror dere - hva må jeg gjøre for å få hørt de sangene?

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

More sources needed: Det er ingen online med den musikken (videoen/programmet/...) du kan laste ned i frå. Du treng fleire kjelder :-)

Kor lang tid det tek før du kan fortsetje å laste ned, kjem an på kor populært det er.

Remotely queued: De er nå nummer x i køen. Vennligst vent.

Du har altså funne musikken, men det er så mange som lastar ned den at det er danna kø. Trøst deg med at du slepp muzak i øyra ;-)

I begge tilfelle: Berre smør deg med tålmod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Når det står more sources needed kan du bare høyre klikke og velge find more sources for download så søker den igjennom for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .-)

Tskker for tipsene :-)

Men lurer på en ting til.

Når jeg laster ned - så står det upload i en rute nedenfor - og der kommer mange av de sangene jeg har lastet ned frem....er det slik at andre får sin musikk fra meg - av det jeg allerede har lastet ned???

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. det er der du ser at andre laster ned fra deg. Du kan jo gå inn på instillingene å velge om folk kan laste ned fra deg eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er meget mulig å laste ned virus.

Pass på at anti-virusprogrammet ditt er oppdatert før du laster ned.

Vet ikke hvor utbredt dette er da (med virus i filene), men jeg har ikke lastet ned mye musikk og endte opp med virus 2 ganger. Deretter har Norton stoppet flere virus ved nedlasting.

Ta gjerne en online-scan en gang i blant, så er du sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg hørte fra en kamerat er det nå slik at du legger igjen "spor" når du laster ned fra Kazaa Lite. Det ble altså slettet med engang her i hus. ;)

- Miamor :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør på nettet så ligger det igjen spor.

Får du junk-mail og følger en link eller åpner den vil du legge igjen spor.

Laster du ned spill eller små programmer, så vil du også legge igjen spor.

Alt som er gratis betales på en eller ennen måte.

Hotmail er et godt eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..likte ikke helt å høre det da .......

Trodde KaZaa lite var den varianten som ikke hadde reklame og spionfiler....Hjelper det å kjøre AdAware litt hyppig da så man får slettet disse?

Tror Norton oppdaterer seg selv via live uppdate.

Men kan det på noen måte slå negativt ut for meg å la andre laste ned musikk fra mine filer?

Hotmail ja ...får utrolig mye reklame der om dagen ...og jeg har skrappostfilter også ...men ikke på det sterkeste alternativet ...kan jo risikere da å ikke få de mailene jeg vil ha.

Får litt sånn "storebror der deg" følelse nå *ler* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke farlig å legge igjen spor (i de aller fleste tilfeller).

Om det skjer noe, så er det at du får en haug med junk-mail og sånt.

Når du registerer deg e.l. forskjellige steder på nettet, så kan det være lurt å se etter bokser der det står "Vil du motta nyhetsbrev fra xxxx" eller lignende. Disse er ofte krysset av automatisk.

Du kan jo bruke ad-aware ja. Det fjerner nok det meste.

Men om "storebror ser deg".. so what? Jeg tviler på at noen kommer til å ødelegge noe som helst for deg.

Selvsagt kan det være en risiko mht bankkortnummer osv., men jeg har uansett ikke disse nummerene liggende på PC-en. Nettbanken min trenger ikke å lastes ned eller noe.. alt skjer på web-siden.

Jeg har snakket med banken min om dette og de påstår at jeg ikke trenger å bekymre meg. Velger å stole på dem jeg.

En annen ting som kan være lurt er å opprette en egen adresse (f.eks hotmail) når du bruker fildelingsprogrammer eller registrerer deg på KG eller andre steder. Da vil du slippe unna junk og virus i større grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke Kaasa er å be om å få virus på datamaskinen. Mange filer der er kamuflert med navn på populær musikk etc. og så viser det seg at det er virus.

Etter at Kaasa kom på nytt på nettet etter alt bråket i rettsvesenet i USA har dette blitt mye verre. kanskje noen som prøver å ødelegge for Kaasa fordi sånn var det ikke før i tiden.

Har måttet formatere diverse harddisker 4 ganger ( ikke mine! ) pga. heftige virusangrep. I et av tilfellene førte dette til noe tap av viktig data.

Det er risiko å bruke sånne såkalte "peer2peer" nettverk hvor mange forskjellige datamaskiner verden over (med mange lite begavede eiere) er koblet i hop. Dataene som ligger i nettverket kommer ikke fra en bestemt server, de kommer fra helt vanlige datamaskiner som din egen, tilhørende en person omså i nabolaget ditt!

For å høre på musikken du henter ned kan du bruke WinAmp (www.winamp.com) som er gratis eller du kan bruke den "innebygde" Windows Media Player hvis du bruker Windows da. Windows Media Player spiller og av filmsnutter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid lurt å sjekke filene du lastar ned for virus, uansett kor du lastar dei ned i frå.

Det er òg lurt å setja opp Windows slik at du ser filendingane, slik at du ikkje vert lurt av eit filnamn som gir seg ut til å vera noko anna enn det er.

Tek du førehandsreglar, kan du vera ganske trygg. (Er du redd for nye virus, ventar du og sjekkar ein gong til med nye virusoppdateringar før du prøver å starta eit program.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde norton skulle stoppe alle virus jeg ... :-?

Men det vil jo bli frylktelig tungvint da om man må kontrollere hver sang for virus :-? Vet ikke hvordan man gjør det en gang.

Hvordan bruker jeg windovs mediaplayer til å laste ned musikk?

Og er winamp lett i bruk -og så jeg som var så glad jeg endelig hadde fått til KaZaa ...... :-?

er nok desvere en av disse lite begavede jeg ....er glad så lenge maskinen fungerer :oops: :roll:

Lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde norton skulle stoppe alle virus jeg ... :-?  

Men det vil jo bli frylktelig tungvint da om man må kontrollere hver sang for virus :-? Vet ikke hvordan man gjør det en gang.  

Det tek alltid litt tid frå eit nytt virus vert laga til beskyttelsen mot det kjem. Om du berre lastar ned musikk, bilete eller film, så er vel risikoen for å få virus heller liten. Men for å sjekka individuelle filer for virus: Merk filene du vil sjekka, høgreklikk og velg "Søk med Norton antivirus"

Verre er'kje det. :-)

Hvordan bruker jeg windovs mediaplayer til å laste ned musikk?

Og er winamp lett i bruk -og så jeg som var så glad jeg endelig hadde fått til KaZaa ...... :-?  

er nok desvere en av disse lite begavede jeg ....er glad så lenge maskinen fungerer :oops:  :roll:  

Lille meg 2

Berre bruk Kazaa du. Windows Mediaplayer og Winamp er kun til å spela av musikk med. (Jaja, ikkje kun - men ikkje til å lasta ned musikk med.)

Dvs. Kazaa light er jo betre enn Kazaa, då. Har du innstallert Kazaa så bør du installere AdAware òg, og fjerna alt rusket som fulgte med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...