mee mee Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 hva kan jeg kjøpe i dåpsgave som er helt spesielt, noe som ikke alle andre kjøper..
Gjest marthepia Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Jeg vil si at en klokkestreng er en kjempefin gave. Jeg ble kjempeglad for den. Men den fikk vi ikke i dåpen da
mee mee Skrevet 24. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2006 Jeg vil si at en klokkestreng er en kjempefin gave. Jeg ble kjempeglad for den. Men den fikk vi ikke i dåpen da ← hva er en klokkestreng?
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 hva er en klokkestreng? ← Er ikke det en sånn bordert løper man henger på veggen da? Selv ville jeg aldri hengt opp noe sånt, den hadde blitt lagt på loftet...
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2006 #5 Skrevet 25. mai 2006 Vet ikke hvor spesielt det er, men hva med et sett fine eventyrbøker? Eller noen fine innrammede bilder som kan henge på barnerommet? Gjerne noen bilder der motivet holder seg, slik at de kanskje kan bruke det på egne barn en gang i fremtiden.
Gjest Skya Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Jente eller gutt da? Noen tips: gamle treleker (vet det er en butikk på nettet som har flotte leker), bilbane (kan jo gravere inn navn på bilen), eventyrsamling (bøker og lydbøker), Ivo Caprinosamlinga (DVD), kniv (kan også gravere inn navn på denne, den vesle slottskniven er flott), medlemskap i boligbyggelag (kjekt å ha).
Gjest marthepia Skrevet 25. mai 2006 #7 Skrevet 25. mai 2006 (endret) Klokkestreng er en løper ja der du broderer navn, klokkeslett da babyen ble født, vekt og lengde. Mange synes det er gammeldags kanskje? Dåpsfat da? Jeg har begge deler hengt på veggen. De er kjempefine Dåpsfatet tror jeg er en hit Endret 25. mai 2006 av marthepia
Gjest Fruktfat Skrevet 25. mai 2006 #9 Skrevet 25. mai 2006 så i en eller annen tråd noen (chiquita?) som hadde malt en barnestol eller krakk med eventyrmotiv og navn + dåpsdato. det synes jeg høres ut som knall gave!
Smella Skrevet 25. mai 2006 #11 Skrevet 25. mai 2006 Skriv sang til barnet og få det brent inn i en treplate eller gravert i inn i glass?
NullHull Skrevet 26. mai 2006 #12 Skrevet 26. mai 2006 hva kan jeg kjøpe i dåpsgave som er helt spesielt, noe som ikke alle andre kjøper.. ← Askebeger? Vinopptrekker? Barbermaskin? (Sårry!! Er bare på litt fredagshumør her!)
Eliza Doalot Skrevet 26. mai 2006 #13 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har veldig sans for eventyrbøker/sangbøker ol. Turutstyr til barnet synes jeg også er en flott gave, men det forutsetter jo selvfølgelig at foreldrene er turglade. Jeg er forøvrig enig med Frysepulver, klokkestrenger, dåpsfat, min-første-tann/hårlokk-beholder osv hadde blitt takket pent for, og så ryddet vekk.
afr0dite Skrevet 26. mai 2006 #14 Skrevet 26. mai 2006 (endret) Jeg har veldig sans for eventyrbøker/sangbøker ol. Turutstyr til barnet synes jeg også er en flott gave, men det forutsetter jo selvfølgelig at foreldrene er turglade. Jeg er forøvrig enig med Frysepulver, klokkestrenger, dåpsfat, min-første-tann/hårlokk-beholder osv hadde blitt takket pent for, og så ryddet vekk. ← For meg virker det som om alle vil gi noe helt spesielt, så de "vanlige" tingene blir rent glemt! Jeg har sett noen nydelig kors- gullanheng med diamanter og rubiner, evt diamanter og safirer, som jeg synes er helt nydelige. Hvis ikke synes jeg at graverte sølvskjeer er fint, for det kan man jo faktisk bruke!! Ellers hørtes den eventyr-malte stolen helt fantastisk ut! Helst gyngestol! Sånn fin gammeldags i tre. Men det er kanskje litt stivt for en person? Kan du spleise med noen? Edit: Når jeg tenker meg om, er det sikkert ikke diamanter, men noe som ligner.. Endret 26. mai 2006 av afr0dite
jordbær Skrevet 26. mai 2006 #15 Skrevet 26. mai 2006 Det siste tilskuddet av tantebarn, fikk dette broderiet. Det er helt utrolig nydelig Ferdigbrodert Dessverre måtte svigermor overta broderingen for meg, for det krever litt mer kunnskaper..hihi.. og tålmodighet enn det jeg har. Utrolig småplukk!
JallaJalla Skrevet 28. mai 2006 #16 Skrevet 28. mai 2006 Vi har fått en del "uvanlige dåpsgaver" til vårt barn. Har også gitt bort ting som: Tursekk til små barn. Designerstol til barn 7-ern. Stokke tripptrapp stol, eventyrbøker, epletre som plantes når barnet blir døpt og som er et fint minne når det blir større.
tuji Skrevet 28. mai 2006 #17 Skrevet 28. mai 2006 Jenta vår fikk et glass og en liten skål som var lagd av en lokal glassblåser, og rundt kanten var navnet hennes gravert inn i glasset som en bord.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2006 #18 Skrevet 28. mai 2006 Kanskje ikke så spesielt. Men jeg har kjøpt smykkeskrin til jentene våre for penger de fikk til dåpen. Et skikkelig et altså i skinn, ikke i sølvplett ol. tull. Jeg fikk ikke et skikkelig smykkeskrin før til konfirmasjonen og det var noe jeg alltid ønsket meg. Så med 3 jenter i hus(småsnuppene og meg altså) er det supert å ha skikkelige smykkeskrin å legge alle tusen smykkene, ringene osv. i. Dette kjøpte jeg også til tantebarnet mitt som ble døpt i januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå