Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2002 #1 Skrevet 8. desember 2002 Heisann. Jeg og samboeren min har veldig lyst på barn, men jeg vil helst vente litt kanskje ikke mer enn et år... Vi har vært sammen i 6 år og har eget hus etc. så ting er stabile, det er ikke det. Det jeg lurer på er om det er like greit å begynne å prøve.... Jg har veldig uregelmesseig mens, noen ganger er syklusen på 30 dager, noen ganger på 45 dager, og da sier det seg selv at det blir vanskeligere å "treffe på"... Jeg tenker slik at hvis vi ikke begynner å prøve før om et år, og så skjer det ingenting, kanskje er det noe galt også, men vi må likevel prøve et år før vi kan gå til lege, og utredning etc...det kan jo ta fryktelig lang tid... Ikke det at jeg tror det er noe galt, men jeg lurer på om det ikke er like greit å begynne å prøve, siden jeg ville blitt overlykkelig selv om det skjedde noe etter bare en mnd..... Noen som har synspunkter el. erfaringer??? Ha en fin dag!
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2002 #2 Skrevet 8. desember 2002 Hei. Vi tengt akkurat det samme som deg. At hvis jeg sluttet med P-pillene, så ble jeg jo ikke gravid med en gang likevell. Også jeg hadde uregelmessig mens. Men den gang nei. Ble gravid etter ca 2 mnd. :D Men angrer ikke et sekund da!!!!! :D Så du bør ikke ta det som gitt at du ikke blir gravid med en gang. For plutselig kan det klaffe inn.... Lykke til.
hegehi Skrevet 9. desember 2002 #3 Skrevet 9. desember 2002 Vi ventet til det passet best, men så skjedde det ikke noe... og det har det fortsatt ikke gjort, etter en del måneders prøving.....Så nå angrer vi på at vi ikke begynte før. Noen treffer på første forsøk, andre trenger litt mer tid. Ikke godt å si hvilken gruppe du tilhører før dere begynner prøvingen!
fish Skrevet 10. desember 2002 #4 Skrevet 10. desember 2002 Hei! Det kan ta tid å bli gravid, men det kan og skje på første forsøk. Med nr1 ble jeg gravid på første forsøk. Dag 1, men nå med nr 2 hadde vi gitt opp å få flere barn. Vi trodde vi kun ville ha den ene vi har. Men etter 3-4 år uten prevensjon så ble jeg gravid. Snakk om sjokk når jeg kjente liv i magen. Jeg brukte ca. 2 uker før jeg forsto at det kanskje ikke var innbilning, og kjøpte da en test. Bestilte time hos legen og fikk vite at jeg var 20 uker på vei :o . Jeg er lykkelig, men fortsatt "forvirret" og litt frustrert. Selv om dette barnet har vært ønsket i flere år. Så er det hardt å intille seg på planer fra full jobb til å være hjemme på noen få månder. Men jeg GLEDER meg veldig for det. Så det kan jo gå raskt eller bli en lng vente tid. Men det beste er å føle seg klar på forhånd. Nå har jeg opplevd begge deler. Fish 34+2 :D
Lille Emma Skrevet 10. desember 2002 #5 Skrevet 10. desember 2002 Jeg tenkte akkurat som deg, så jeg skjønner deg veldig godt. Vi hadde snakket oss i mellom at vi skulle gifte oss først, og det kunne vi i så fall ikke gjøre før neste sommer...så da ville det altså bli ganske lang tid før vi kunne få noe...så vi fant ut at vi skulle bare prøve i mellomtiden...., og så ble det full klaff. Jeg angrer ikke på det, vi begge gleder oss kjempemasse. Du får bare hoppe i det, skal det ta tid- så kan du i allefall si at dere allerede har prøvd ei stund. Det går sikkert bra. :D
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2002 #6 Skrevet 10. desember 2002 tusen takk for svar, alle sammen. Jeg tror vi bare begynner å prøve jeg, og skjer det raskt så er jo det bare hyggelig. ÅHHHHHHHHH, så spennende.....og skummelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå