Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #1 Skrevet 24. mai 2006 Jeg lurer bare rett og slett på om hvor mye mannen deres gjør av husarbeid hjemme? Føler jeg gjør stort sett alt og begynner å bli rimelig lei.. Det er akkurat som om han ikke ser at det er rotete og setter ikke i gang med rydding før det er helt nødvendig. Han er flink til å støvsuge og rydde og vaske gulv hvis vi f.eks skal få gjester, men i det daglige er det meg som gjør mest
Titti72 Skrevet 24. mai 2006 #2 Skrevet 24. mai 2006 Min samboer lager de fleste middagene. Jeg gjør alt annet. Ikke fordi han er lat, men jeg har en annen standard en han på ting og liker å ha det gjort på min måte (som er den eneste rette måter ).
Gjest Godjenta79 Skrevet 24. mai 2006 #3 Skrevet 24. mai 2006 Med meg er det også stort sett jeg som gjør det meste. sambo gjør det han får beskjed om da, om enn ikke alltid like velvillig Tror jeg har skjemt han litt bort, og JA, jeg blir litt irritert på han jeg også! Men, han gjør alle typiske "mannfolkting" da.....
Veslejenta Skrevet 24. mai 2006 #4 Skrevet 24. mai 2006 Han gjør ting hvis jeg ber ham om det.. Som å henge opp klær eller støvsuge. Men han er flink til å lage middag og han setter over oppvaskmaskinen helt av seg selv, så jeg skal vel ikke klage..
Arkana Skrevet 24. mai 2006 #5 Skrevet 24. mai 2006 Til daglig dekker han av og på middagsbordet, tar inn og ut av oppvaskmaskinen og vasker opp for hånd det som evt ikke tåler eller ikke får plass i oppvaskmaskinen, og han tømmer kattedoen hver kveld. Ellers swifrer og vasker han alle gulv en gang i uka, skifter på senga og andre småting.
hilli Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Min samboer vasker opp annenhver dag og støvsuger og rydder huset en gang i uka. Jeg gjør resten...
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2006 #7 Skrevet 24. mai 2006 Samboeren min er veldig flink i huset! (Og bra er det! ) Vanlig fordeling er at jeg har kjøkkenet (mat, oppvask osv.) og vask av gulv og overflater. Han rydder, støvsuger og har alt med klesvask å gjøre. Vask av kaninbur gjør vi sammen. De siste 5 månedene har jeg være sykemeldt pga svangerskapskvalme, og da har han gjort nesten alt. Er veldig takknemlig for det!
Blackjack Skrevet 24. mai 2006 #8 Skrevet 24. mai 2006 Min samboer gjør mesteparten av husarbeidet, jeg lager som oftest mat. Skjønner nå hvor heldig jeg var som fant han ja!
Lula Skrevet 24. mai 2006 #9 Skrevet 24. mai 2006 Min mann gjør vel egentlig mest her hos oss. Han lager stor sett middag. Tar frem støvsuger minimum 1 gang i uken Vasker og henger opp klær minst like ofte som meg Rydder når det trengs Vasker opp/setter på oppvaskmaskin når det trengs Feller trær Vasker bil Klipper gress I tillegg er han høy og mørk
Minnie27 Skrevet 24. mai 2006 #10 Skrevet 24. mai 2006 Min mann gjør vel egentlig ikke så mye, vi deler på oppvasken og han lager middag, men utenom det må jeg nok be ham om å gjøre det. Blir lei av det også, så da tar jeg ofte å gjør det selv. Dumme meg. Kan vel ikke klage da kanskje?
Vela Skrevet 24. mai 2006 #11 Skrevet 24. mai 2006 Jeg lager mesteparten av maten, men sambo hjelper til hvis det trengs. Ellers vasker vi opp annenhver gang (Bor i studentleilighet uten oppvaskmaskin..SÅ LEI..) Han vasker, støvesuger, handler og rydder også når det trengs. Veldig fornøyd
Titti72 Skrevet 24. mai 2006 #12 Skrevet 24. mai 2006 Min samboer gjør mesteparten av husarbeidet, jeg lager som oftest mat. Skjønner nå hvor heldig jeg var som fant han ja! ← Jeg er også heldig på min måte. Jeg er litt små sjukt på regler og selv vaskingen foregår etter fast rutine. De gangene han har fært flink og gjort rent så sitter jeg som på nåler fordi jeg "trenger" å gå over jobben hans på nytt. Det er min måte som funker og ikke hans. En jul så tok han og jentungen (da 7-8 år) seg av julerengjøringen. Han var så fornøyd med hvor fort det gikk??!!?????? Jeg måtte nesten ta en valium for å sitte stille og ikke gjøre annet en å nikke og si flotters!
Gjest Thalassa Skrevet 24. mai 2006 #13 Skrevet 24. mai 2006 Nå har jeg ikke mann, men min far er elendig på å gjøre ting.. skal han støvsuge må man spørre minst 5 ganger før det skjer, og ting rundt huset kan man glemme hvis det ikke er absolutt akutt. (og han er håndverker... ) Sånn går det når man skjemmer bort mannen sin.. mamma gjør alt hjemme i tillegg til at hun jobber. Pappa vet ikke engang hvordan man slår på vaskemaskin eller tørketrommel. Nå begynner min bror i samme sporet.. han aner f.eks ikke hvordan man bretter tøy. Han slipper unna alt av husarbeid og det gjør meg forbannet, men hjemme snakker jeg selvsagt for døve ører når jeg sier meningen min. Jeg vet iallefall en ting, jeg skal ikke skjemme bort mannen min sånn!
tuji Skrevet 24. mai 2006 #14 Skrevet 24. mai 2006 Jeg gjør nok det meste, bortsett fra ting med bilen, elektriske greier og andre typiske "manneting". JEg har ikke jobb for tiden, så det er bare rett og rimelig at jeg gjør mer hjemme, men jeg ser levende for meg at det ikke blir så veldig stor forandring når jeg begynner å jobbe igjen.
Gjest BagLady Skrevet 24. mai 2006 #16 Skrevet 24. mai 2006 Kjæresten min lager ofte middag, vasker opp, vasker klær, vanner planter og rydder litt generelt. Dessuten har han ganske god oversikt over hva vi har i skapene og hva vi eventuelt trenger på butikken. Støvsuging, støvtørking, vask av bad, endel matlaging, henge opp og brette klær tar jeg meg av. Noen ganger synes jeg han er en dust fordi han ikke ser helt elementære ting som jeg synes burde gjøres, men i det store og hele er jeg veldig fornøyd med arbeidsfordelingen.
Nilma Skrevet 24. mai 2006 #17 Skrevet 24. mai 2006 Jeg synes vi har en ganske grei arbeidsfordeling, uten at vi noen gang har laget det slik, det har gått seg til etterhvert. Jeg: Lager middag (herunder planlegging og handlelister), vasker klær, holder kjøkken og bad noenlunde i orden. Han: Vasker alle gulv, støvsuger, skifter på sengen, er den som oftest tar ut av oppvaskmaskinen og tar det som må håndvaskes. Handler gjør vi stort sett sammen, støvtørking og rydding er vi omtrent like gode (eller dårlige ) på.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2006 #18 Skrevet 24. mai 2006 En jul så tok han og jentungen (da 7-8 år) seg av julerengjøringen. Han var så fornøyd med hvor fort det gikk??!!?????? Jeg måtte nesten ta en valium for å sitte stille og ikke gjøre annet en å nikke og si flotters! ← Mannen min gjør ikke stort her hjemme. Men så jobber han 150 % på jobben sin i perioder og er svært lite hjemme. Hadde jeg skullet vente til han kom hjem hadde huset sett ut som en svinesti
Gjest Miloine Skrevet 24. mai 2006 #19 Skrevet 24. mai 2006 Samboeren min er kjempeflink på hjemmefronten! Vi deler på husarbeidet og jeg trenger ikke å mase på han om at han må gjøre noe her hjemme Snille, flinke gutten min Tennåringen i huset er det værre med
Gjest Fruktfat Skrevet 24. mai 2006 #20 Skrevet 24. mai 2006 (endret) ja, han gjør mye hjemme, minst like mye som meg. og det synes jeg er en selvfølge! (fikk denne kommentaren av min svigerinne her en dag: "vet du hva du er? du er bortskjemt!" ehh, javel? fordi jeg forventer at samboeren min gjør like mye som meg selv om han er mann? måtte jo da forklare henne litt av hvert, ikke greit...) vi betaler like mye hjemme, i prosenter betaler jeg mye mer enn ham. hvorfor i all verden skal vi ikke da dele likt på husarbeide? kvinner med late menn kan stort sett skylde seg selv. Endret 24. mai 2006 av Fruktfat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå