Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter her og skal sy inn noen klær, men det går litt skeis...

Jeg henter undertråden, sørger for at både under- og overtråd er lange nok og ligger godt bakover, så syr jeg et par sting, og så låser det seg. Når jeg da drar ut tøyet ser det ut som om det er 3 undertråder. Hva gjør jeg galt?

Fikk symaskinen til jul, og har ikke akkurat sydd mye i mitt liv, så teskje er tingen :sjenert:

Endret av Nemmera
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da finner du frem bruksveiledningen og leser i den om over- og undertrådspenning. Det pleier å være feil spenning når man får de problemene du har, så du kan jo starte med det.

Før du begynner å regulere spenningen sjekker du at det ikke sitter lo der nål og tråd skal passere.

Lykke til :)

Skrevet

Skal prøve med mindre spenning.. er innenfor grensene i følge manualen men kanskje det er der det ligger allikevel

Skrevet

jeg tror den bare plager meg.. for den vil sy hvis jeg åpner lokket til undertråden.. jaja.. problemet løst

Gjest Gjest
Skrevet

høres ut som om du har tredd tråden feil....

Da bruker det å "låse" seg og man får knuter under stoffet.

Skrevet

Prøv å tre tråden på nytt ja... Hender at det roter seg til der

Skrevet

Pass på at du setter snella til undertråden skikkelig på plass, ellers kan det fort bli

krøll

Skrevet

Jeg tenkte på det med undertråden, så sånn for sikkerhets skyld så prøvde jeg å snu den.. men ingenting skjedde.. lurer på om noe kan ha hektet seg i luken siden det gikk an å sy med en gang jeg åpnet den

Gjest Gjest
Skrevet

Bare et lite kontrollspørsmål: Begynner du å sy før du har senket foten? Da blir det ihvertfall krøll!

Skrevet

du har antagelig satt i undertråden feil, det klarte jeg nemlig.

den skal gå med sola, (eller omvendt) prøv deg litt frem. Snu "snella" inni "huset". Les i boka om symaskinen, det står der.

Lykke til

Skrevet

Samme skjer til tider her. Har prøvd alt. Skjer bare innimellom. Men min symaskin er sikkert 30 år gammel, så jeg skylder på det.

Skrevet
Bare et lite kontrollspørsmål: Begynner du å sy før du har senket foten? Da blir det ihvertfall krøll!

Nei... Jeg har ikke gjort noe så innlysende feil

Skrevet
du har antagelig satt i undertråden feil, det klarte jeg nemlig.

den skal gå med sola, (eller omvendt) prøv deg litt frem. Snu "snella" inni "huset". Les i boka om symaskinen, det står der.

Lykke til

Hvis du leser hva jeg skrev litt lenger opp, så tenkte jeg på det med undertråden med en gang og snudden den frem og tilbake for sikkerhets skyld, og jeg har selvfølgelig sett i bruksanvisningen ;) Som sagt så er det nok det at tråden har hektet seg opp i noe i lokket til undertråden, for det viste seg at det var overtråden som slo en liten løkke på seg slik at det ble sennedes ut som om det var 3 undertråder

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hadde også en sånn undertrå som slo seg helt vrang til tider.

Det kan også skje dersom nåla er bittelitt skjev. Det er ikke sikkert man ser det når man ser på den. Men kanskje du kunne prøve å skifte til en ny nål for å se om det blir bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...